titus Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg har en 5400 rpm Samsung 40 GB disk og en 7200 rpm Seagate Barracuda IV 80 GB disk. Disse skal settes på hver sin IDE-kanal, slik at de slipper å dele båndbredde (det er også mest hensiktsmessig med CD-brenner og DVD-spiller på hver sin kanal). Teorien sier at operativsystem og programmer skal legges på den raskeste disken. Men nå kjører jeg alltid minst et fildelingsprogram (ftp-server, winmx) i bakgrunnen. Og mengden data som deles tilsier at jeg trenger 80 GB disken til dette. Dermed lurer jeg på om kanskje programmer vil starte like raskt (raskere?) fra 40 GB 5400-disken siden lesingen ikke konkurrerer med lese/skrive-operasjoner fra fildelingsprogrammene. Sysnpunkter på dette mottas med takk :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Det går sikkert greit det, men sett page file/virtuelt minne til den raskeste disken. Dette gjør du ved å trykke høyre musetast på: my computer-properties-advanced under virtual memory trykker du change, resten skjønner du. Hvis ikke så post her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå