mogga Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Er det noen flere plasser å stille oppløsningen på kamera eller der hvor man setter "utskrift 3 M stort"? Bildene blir bare på ca 400kb med denne innstillingen. Dette er jo alt for lite på et 3M kamera. En ting til. Er det et program som kan extracte sis. filer med slik at man kan editere themes? Endret 5. august 2006 av mogga Lenke til kommentar
m3 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 JPEG komprimering og støyfjerning dreper alle detaljene og bildet for et maleri effekt. Dessverre er det slik i dag at mobiltelefoner komprimerer bildene alt for mye. Jeg har en mistanke om at produsentene kanskje tenker på minne kapasitet og dermed komprimerer bildet sånn at man for plass til flest mulig bilder på mobilen. Men det er egentlig ikke nødvendig fordi de fleste som kjøper mobil i dag kjøper samtidig en 500 – 1000 MB minne kort derfor burde det ikke være noe problem, dessuten er det bedre med 100 gode bilder enn 1000 dårlig, synes jeg. På min 3 år gamle digitale kamera med 3,2 Mpix oppløsning ligger bildene mellom 900 KB og 1,5 MB (98% JPEG komprimering) Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Når det gjelder sis filer kan du bruke et program som heter UnMakeSIS. Hvis det er et theme får du en MBM fil tilbake. Da trenger du også et program som heter MBM Tool (eller MBM wizard) for å ta ut bildene av MBM fila. Begge programmene kan lastes ned fra http://www.symbian-freak.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå