sogasg Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hvor lenge bør men vente etter at men har drukket, før man kan kjøre? Holder det å sove en natt? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 kommer helt ann på hvor mye du har drukket, og hvor lenge du har sovet. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er det ikke slik at en voksen person forbrenner igjennomsnitt 0,15 promille pr. time, uansett om man sover, løper, spiser eller noe annet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har du vært ordentlig på fylla så bør det gå 10-12 timer (hovedsaklig søvn) før du setter deg i bilen. Har du tatt en øl derimot så er nok promillen borte 4-5 timer søvn, eventuelt et par timer ekstra om du ikke sover. Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er det ikke slik at en voksen person forbrenner igjennomsnitt 0,15 promille pr. time, uansett om man sover, løper, spiser eller noe annet. 6619274[/snapback] Har hørt det jeg og, men varierer fra 0,10-0,20 pr. time. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Er du i tvil, er du ikke i tvil (mao hvis du ikke er sikker på at du er helt edru kjører du ikke). Tenk også på at man kan være kraftig redusert etter en god fyllekule selv om man teknisk sett er edru... Edit: spør deg selv, "ville jeg møtt meg på veien i en mørk sving ved en fotgjengerovergang?" Endret 5. august 2006 av bfisk Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har du tatt en øl derimot så er nok promillen borte 4-5 timer søvn, eventuelt et par timer ekstra om du ikke sover. 6619275[/snapback] En øl er vel ikke nok til at promillen kommer over grensen for ulovlig kjøring? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har du tatt en øl derimot så er nok promillen borte 4-5 timer søvn, eventuelt et par timer ekstra om du ikke sover. 6619275[/snapback] En øl er vel ikke nok til at promillen kommer over grensen for ulovlig kjøring? 6619516[/snapback] Jo, det er det. Norge er et sykt land. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hvis du har et eller annet bilspill tilgjengelig, tar du deg et race i det. Kjører du merkbart dårligere i spillet, holder du deg unna ordentlige biler også. Det er påfallende hvor ubrukelig man blir når man er full. En eller annen simulator med ratt er å foretrekke, men alle spill duger i grunnen (kanskje ikke Mario Kart). Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Du kommer over 0.2 pr. av en 0.5L ja, men ikke av en flaske (0.33L). Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg synes det er mye greiere med en nulltoleranse. Når pokker skal du vite at du har 0.75 i promille eller 0.9? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg synes det er mye greiere med en nulltoleranse. Når pokker skal du vite at du har 0.75 i promille eller 0.9? 6619667[/snapback] Promillemåler?.. Damer forbrenner mindre alkohol elns, så de må vente lengre. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Han fyren fra Trygg Trafikk som holdt tale for oss russ i år sa 48 timer før du er fullstendig edru og egentlig kan kjøre bil. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hvor lenge bør men vente etter at men har drukket, før man kan kjøre? Holder det å sove en natt? Nest siste kapittel i boken ''Vegen til førerkortet'' står det om kjøring og alkohol. Da er 12-timers-regelen kjent for (bør være kjent) for alle som har tatt sertfikat. Men, edruheten viser igjen tilbake på hvor mye du har drukket. Et glass med vin skader vel ikke så mye, men det er nok til at det kan svekke noe egenskaper. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Når jeg har drukket så venter jeg helst til rundt kl 18 dagen etter med å kjøre, selvom det ikke var den største fyllekulen. Var jeg skikkelig full fortrekker jeg å ikke kjøre i det hele tatt dagen etter. Er virkelig ikke verdt det om noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå