Jay_ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Hei... Som tittelen sier så har jeg et problem når jeg spiller HL2 - Episode One.... : Etter at jeg har spilt spillet en stund dukker det plutselig opp små kvadrater ( kansje 5x5 mm) på skjermen. Hvis jeg da lukker spillet, er skrivebordet også sånn, men de kvadratene blir borte... Og hvis jeg kjører dxDiag og tester direct3D så skjer det samme... Kvadratene har forskjellige farger og det ser ut som om det ligger et bilde i bakgrunnen... Når jeg restarter maskina så forsvinner problemet, men det dukker opp igjen etter jeg spiller HL2... Har ikke tatt tiden, men tror det er ganske tilfeldig hvor lenge jeg spiller dør det dukker opp... Har prøvd å oppdatere driverne til skjermkortet og directx... Men til ingen nytte... Lurer på om det er noen hjelp i å flashe skjermkortet.. Og er det noen som vet hva jeg kan gjøre? På forhånd takk PS. Jeg har et Sapphire Radeon X800 XL (256mb), og kjører 19'' LCD (problemet ligger ikke i skjermen) EDIT: Firkantene dekker hele skjermen i et slags sjakk-mønster... EDIT: Lagt ved bilde... Uten_navn.bmp Endret 5. august 2006 av Jay_ Lenke til kommentar
Brend1 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Høres ut som at kortett blir for varmt.. Lenke til kommentar
Jay_ Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Oj... når jeg åpnet kabinettet så jeg at vifta på kjølerene hadde stopppet å snurre... det så ikke bra ut... Nå står det en bordvifte å påser der... Var ganske varmt i resten av pcen og.... CPU ligger på 49 grader... Nå skal jeg stoppe Folding@Home... Men tror du at skjermkortet har tatt skade av varmen? Lenke til kommentar
Brend1 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Fjern støvet som stoppet vifta, regner med at det er støv som har stoppet den og vis det skjer når vifta går, da har det tatt skade.. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Så lenge du renser vifta og resten av kjøleren for støv, og ting fungerer i windows etterpå, så har det ikke tatt skade. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Doh, jeg sa det ble for varmt Jay! Har ikke den vifta stått stille lenge nå? Men er nok et varmeproblem ja, foreslår også at du logger temperaturen mens du spiller(Bruk CCC(catalyst control center) eller rivatuner feks.). Noe særlig over 80c er ikke bra. Har ikke du en slik en da? http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=61 Oh, btw, ramen kan også føre til slike "firkanter", men siden vifta hadde stoppet så er det sikkert kjernen som ble for varm... Endret 5. august 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå