Gjest Slettet+142 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) går det an å "skape" et tastetrykk som Ctrl+C i cmd? Endret 5. august 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 du kan høyreklikke, velge edit->mark og trykke Ctrl+c så får du kopiert tekst... høyreklikker du kan du velge paste. Det er her "høyreklikk-knappen" på tastaturet kommer inn, så slipper du å bevege fingrene over til musa så mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 ehm.. nyttig tips altså, men... eg har sånn at eg starter mysql som prosess(mysqld &)... når eg har skrevet kommandoen, kommer ikkje prompten tilbake.. eg kunne tenkt meg å lage automatisk oppstart av det via en .bat-fil. men då vil det jo være irriterende at cmd står åpent hver gang. så.. altså; noe man kan skrive inn i en bat-fil for å gjøre noe tilsvarende Ctrl+C, altså å få kommandoprompten tilbake? Lenke til kommentar
roac Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 så.. altså; noe man kan skrive inn i en bat-fil for å gjøre noe tilsvarende Ctrl+C, altså å få kommandoprompten tilbake? 6619602[/snapback] I cmdfilen, har du prøvd å bruke kommandoen start? start "c:\program files\mysql\whatever.exe ..." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) så.. altså; noe man kan skrive inn i en bat-fil for å gjøre noe tilsvarende Ctrl+C, altså å få kommandoprompten tilbake? 6619602[/snapback] I cmdfilen, har du prøvd å bruke kommandoen start? start "c:\program files\mysql\whatever.exe ..." 6619748[/snapback] virket men... ka e de tre prikkene til? virket kun uten de prikkene EDIT: finnes det noen måte for "kill"-signal? altså avslutte prosess, i cmd? Endret 5. august 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 De prikkene er der bare . Du skal ikke skreve det. Det var bare noe roac skrev. Lenke til kommentar
roac Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 så.. altså; noe man kan skrive inn i en bat-fil for å gjøre noe tilsvarende Ctrl+C, altså å få kommandoprompten tilbake? 6619602[/snapback] I cmdfilen, har du prøvd å bruke kommandoen start? start "c:\program files\mysql\whatever.exe ..." 6619748[/snapback] virket men... ka e de tre prikkene til? virket kun uten de prikkene finnes det noen måte for "kill"-signal? altså avslutte prosess, i cmd? 6619821[/snapback] Prikkene er for eventuelle paramtre som programmet krever. For å drepe prosess: Tjenester kan stoppes med "net stop" kommandoen, evt så har man PsKill fra Sysinternals, nå dessverre kjøpt opp av Microsoft. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) For A se og drepe prosesser under W2k med Admintools : tlist.exe kill.exe I XP: tasklist.exe taskkill.exe og tskill.exe For A drepe alle instanser av programfil "calc.exe" vil du i XP skrive: taskkill /IM calc.exe Endret 5. august 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 oki... takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå