Gå til innhold

Problem med logging av DV kassett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg driver å redigerer sammen en video, men har fått eit problem med ein av DV kassettane. Når eg skal logge inn videoen fra kameraet til PCen så hakkar lyden og bilde går i "slow motion".

Videoen på DV kassetten er tatt opp på eit anna kamera enn det eg brukar å logge inn med, så det er mulig at årsaken ligger i at kameraene har forskjellig opptaks hastighet, men eg er ikkje sikker.

Brukar Adobe Premier Pro til å redigere med, og Canon XM2 pal til å logge inn med.

Dersom det er noken som har meir peiling på dette områder, så hadde det vert kjempehyggelig med litt hjelp om korleis eg kan fikse dette problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å rense kameraet du overfører med?

Hvis det ikke hjelper, kan det være at videohodene er skitne på det kameraet opptaket ble gjort med, og i såfall er opptaket ødelagt.

Det skal være samme opptakshastighet på kameraene. Hadde du brukt LP (frarådes sterkt) ville vel opptaket gått i fast-motion om ditt kamera ikke forsto at det var LP.

Lenke til kommentar

Hei! takk for svar!

Tviler på at det er problem med støv eller skit på tapen. Hadde det samme problemet en anna gong også. Då fekk eg samme hakkinga på XM2 kameraet men så fungerte kassetten fint når eg spelte den av på samme kamera som eg hadde tatt opp videoen på.

Alle opptakkene er tatt opp med SP så det skulle ikkje vere problemet.

Lenke til kommentar

Ja det er godt mulig! Det forklarer koffor alt går i Slow Motion og at lyden hakker heile tida, dersom ein DVCAM tape tar opp dobbelt så raskt.

Har du noken idear om korleis eg kan fikse dette? Må eg få tak i eit DVCAM kamera, eller er det mulig å fikse det ved å endre noken innstillingar på kameraet eller i Premiere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...