Spole Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hei! Har fått meg nytt skjermkort, et clud-3d geforce 7800gs. Etter eg satte inn dette starta windows opp som normalt. Etter ATI driverene blei avinstallert og dei nyeste geforce driverene blei lagt inn, ville ikkje windows starte opp. Eg kommer til bootskjermen for windows. Etter ei stund med progressbaren, slår maskinen seg av og starter på ny. Maskinen starter i sikkerhetsmodus, og når eg deaktiverer driveren til skjermkortet. Har flashet bios på HK, nye drivere til chipset. AMD 3500+ Abit AV8 clud-3d geforce 7800gs Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Golrandir Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 har du prøved og starte i sikker modus Lenke til kommentar
Spole Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja, og da starter det. Og når eg har deaktivert driveren, starter windows normalt. Lenke til kommentar
Golrandir Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 1 en ting er reinstallere driverene 2 men er du sikker at du har fjernet alle ati sysytem filer Lenke til kommentar
Spole Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Eg har brukt et program som heter driver cleaner for å fjerne drivere. Har prøvd å bruke drivere fra medfølgende CD, og nyeste nvidia driver fra nettet. Nå sitter eg med det gamle ATI kortet i maskinen, skal prøve på ny litt senere. Håper noen kan komme med noen forslag til kva eg kan gjere.. Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har du Norton/symantec antivirus, i såfall prøv å disable dette mens du installerer driverene. Jeg har vertfall hatt det problemet med norton! Lenke til kommentar
Spole Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Bruker Norman, men skal prøve dette. Takk for forslag! Lenke til kommentar
Spole Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Spole Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Prøvde å installere driver med sanntidssøking på Norman av, med samme resultat. Har 2x512mb ram i dual. Prøvde å ta ut eit av desse om gongen, men det hjelpte heller ikkje.. Er det nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) ikke vet jeg. Men kanskje strømforsyningen er for svak? Men da burde vel ikke pcen ha startet uansett. hmm... Prøv en gammel driver?? kan se om det funker. har du overklokket kortet eller pcen på noe vis? sett alle hastigheter til standard fart. Edit: har du rett driver? man kan vel velge mellom xp 64 bits, xp, win 2000 osv... kanskje du har lastet ned feil? Endret 6. august 2006 av sixx Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Først av alt: Jeg regner med at du har koblet til den ekstra strømkontakten som kortet krever. Jeg har samme kortet, men med en 3700+ Athlon 64 prosessor. Strømforsyningen jeg bruker er på 400 Watt, og jeg har to harddisker og dvd-drev på den også, men har ingen problemer med kortet. Endret 6. august 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Spole Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Har prøvd med både nyeste og den driveren som følgte med på cd. Har koblet på strømkontakten på skjermkortet. Strømforsyningen min er en Mist 350 Watt. Eg har 1stk dvd-rom, 1stk dvd brenner, 1stk raptorHD, 1stkSamsung HD, skjermkort + div vifter. Tror dere dette er for mye for Mist'en min? Skal prøve å koble ut alt eg ikkje trenger, men får ikkje tid til det i dag. Ingenting er overklokket i maskinen. Endret 6. august 2006 av Spole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå