Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har akkurat montert en ny pc. Jeg tror jeg har montert alt riktig. Men når jeg prøver å slå på maskinen, kommer det bare ett blink i neonene. Og viftene snurre en runde sånn ca. Har noen peiling? Hadde vært super vis dere hadde hjulpet meg. Dette er ikke den første pcen jeg monterer Jeg kan skrive spec'ene her Strømforsyning:Thermaltake strømforsyning 520 w Skjermkort: Gainward GeForce 7950GX2 1GB Hovedkort:Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16 Prosessor: AMD X2 4600+ Boxed Sockel AM2 Minne: 2 gb crossair Lydkort: Fatality Spør vis det er noe. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Alle strømkontakter er plugget i ja? hk & skjermkort hvertfall ? Dobbeltsjekk kontakter, og se til at de sitter ordentlig i. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Prøv å koble ut alt untatt CPU og RAM. Får du start på PC-en nå? Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg skal prøve å starte pcen only med cpu pg ram i. Oppdaterer om noen minutter Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Pcen starter da!! Er strømforsyningen for liten da? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Pcen starter da!! Er strømforsyningen for liten da? 6619238[/snapback] Ikke nødvendighvis.. Prøv og putte inn skjermkortet? Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Det skal jeg prøve.. 2 sec Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja. Pcen funker nå. Med Skjermkort, minne og cpu som får strøm. Men det er ikke liv i skjermkortet.. Svar? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Dobbelsjekk at PC-speakeren står feil. Gir den ingen feilkode? Prøv å start PC-en med bare CPU og hovedkort. Da skal PC-speakeren gi en feilkode. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Ok. vent 2 sec. Skal sjekke det. Legger nytt innlegg etterpå Endret 5. august 2006 av Jonas2 Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Ser noe slik ut: BILDE Den lille høytaleren som gjør at PC-en sier BEEP når du starter den. Endret 5. august 2006 av Knut Erik Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hva skal feilkoden inneholde? Er det tall eller? Og skal jeg koble ut ram etc? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Når PC-en startes skal BARE CPU og hovedkort være tilkoblet strøm. Ingen ram, intet skjermkort. PC-speakeren skal da lage en lyd som da er en "feilkode". Dersom du ikke får lyd av speakeren nå, er det nok noe galt med hovedkortet eller cpu'en. I de fleste tilfellene slikt har skjedd med meg, har det vært hovedkortet som har tatt kvelden. Du kan evt sjekke om cpu'en starter ved å ta av kjøler og starte PC-en mens du holder en finger på overflaten. Cpu skal bli ganske raskt varm, så hold en finger klar på av/på-knappen. Nå må jeg dessverre løpe, men sikkert noen andre ivrige ildsjeler her som kan hjelpe deg. Lykke til! Endret 5. august 2006 av Knut Erik Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ok. Jeg skal teste dette. Men jeg får ikke speakeren til å fungere. Den gir ikke fra seg lyd uansett om jeg er ganske sikker om jeg har koblet den rigtig. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Noen som vet akkurat hvor speaker ledningene skal stå? Tror det skal være riktig. Pinnene den står i heter: Speaker, Ground, Ground, +5V Hjelper det? Endret 5. august 2006 av Jonas2 Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Heisann. Tilbake igjen nå. Hvilket hovedkort har du? Slikt skal stå i manualen. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16 Det er hovedkortet. Skal sjekke manualen! Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Slik jeg forstår dette. Så står det i manualen at den skal stå riktig nå. Men det kommer ikke noe lyd. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Da er jeg redd det er noe galt med hovedkort/CPU. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Jeg er 100% sikker på at speakeren står riktig. Men det er ett lite rift på ledningen. Kan det ha noe å si? Det ser ikke ut som om det er helt ned til kobberet i ledningen. assa Endret 5. august 2006 av Jonas2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå