Datacalibel Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Lenge sia jeg har vært inne på hardware på pc, har vært kun mobil siste tia så har noen spm! 1: Hva er dual core, og hva bra med det? 2: Intel Xeon? Er den bra, konkurenter osv 3: hva menes med X2 i Amd sine Cpu`er? 4: Hva er Sli? Er det at man kan ha 2 cpu eller 2 skjermkort :S 5: Ja, er noob på slikt , derfor må jeg oppdateres litt! Takker for alle svar! Ja, også Intel Conroe? Er den bra, litt spec om den! Endret 5. august 2006 av Datacalibel Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 1: Hva er dual core, og hva bra med det? Dual Core er 1 CPU, med 2 kjerner. Hva som er bra med det? 2 "CPU" som jobber sammen med arbeidet. hva menes med X2 i Amd sine Cpu`er? X2 er Dual Core CPUene til AMD 4: Hva er Sli? Er det at man kan ha 2 cpu eller 2 skjermkort :S SLI er 2 identiske skjermkort av nVidia som står sammen i et system. Må da å ha SLI hovedkort. ATI har også doble skjermkort nå, de kaller det for Cross Fire Svart iallefall på noen av de. Kanskje noen kan rette meg om jeg har skrevet noe feil. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Takk,men hvis jeg velger et sånn Sli kort, kan jeg ta hvilke 2 skjermkort jrg vil da, bare dem er samme. Det er ikke nøye om det er Nvidia Geforce, eller Ati Radeon osv? Bare det er samme skjermkort som f.eks 2stk Geforce 6600 GT Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 du må bruke 2 SLI-klare kort, det vil si kort som er lagd for å kjøre i SLI, eller i CrossFire, hvis du velger ATI. Disse kortene har en ekstra kontakt på ene siden som du "monterer" kortene sammen med Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 OK, takk for det Da er jeg litt mer oppdatert, håper noen kan svare på resterende spm Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Kan legge til at Nvidia står for SLI kortene og ATI står for CrossFire Endret 5. august 2006 av Thmas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå