Gå til innhold

Spørsmål angående Analogt modem...

Anbefalte innlegg

Har sett meg ut en PACKARD BELL ENS4919 , den ser ut til å passe veldig godt for mine behov (og min lommebok) men når jeg sammenligner den med andre maskiner i samme prisklasse som f.eks. COMPAQ PRESV5215EA og FUJITSU SIEMENS COMPUTERS AMILOL7321NOR ser jeg at den ikke har analogt modem, hva er dette og hva vil det si for ytelsen?

Jeg skal kun ha en grei laptop til enkelt multimedia bruk, lite (hvis noen) spilling

mvh. Petter

EDIT: vet ikke helt om dette er riktig seksjon for dette spørsmålet, men aner faktisk ikke hva et analogt modem er... så puttet det her, siden jeg tross alt vurderer å kjøpe en av disse laptopene...

Endret av -:Coldplay:-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Analogt modem er et godt gammeldags modem for å koble deg på internett der det ikke finnes høyhastighets (bredbånd)-tilkobling fra før. Det har ikke noe å si for ytelsen, men hvis du skal koble deg på internett et eller annet sted der det ikke er nett fra før vil du ikke kunne gjøre det.

Lenke til kommentar

Analogt modem er vel et modem som tillater deg å koble på nettet via telefonlinja. Ergo, slik det var in the good old days.

Nå for tiden brukes det mest til sending av fax og deslike. Dersom du ikke kobler på nett via modem eller skal sende fax ser jeg ingen grunn for at du trenger det.

Det har ingenting å si på ytelsen til pc-en (når det kommer til programmer/spill etc) om du har analogt modem eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...