Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert windows, Blåskjerm!LØST!

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg sitter og skal installere windows på Aopen XCcube med AMD 64 3500 1024mb minne twinmos, 250 GB s-ata samsung hdd.

Det som skjer er at jeg starter installasjonen i fra bios, ved og boote fra cd,og forsetter installasjonen til den begynner og legge inn filene i fra cd'n og der får jeg pltselig blåskjerm!

Får beskjed om at den må avslutte for og ikke skade noe av hardwaren på maskinen...

Det jeg har prøvd hittil er 2 forskjellige windows plater, gått gjennom bios for og sjekke instillingene der, men så ingenting galt der...

Jeg lurer litt på om denne må ha s-ata driver før man installerer?

Men den finner jo harddsiken så da er de vell ikke noe galt med s-ata drivere da?

Kom så langt nå i ste som at den kopierte alle filene over til maskinen, restarta, men da kom en ny blåskjerm...

Lurer på hva som kan være problemet...?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nå en blå skjerm etter at installasjonen hadde kopiert alle filene over til maskina, restarta, og skulle til og starte opp instalasjonen, der fikk jeg følgende tall kode:

STOP: 0x00000050 (0x87FA3815, 0x000000000, 0x80528A99, 0x00000000)

Dette var koden som dukket opp, skal se nå om jeg får en annen kode når blåskjermen kommer før den restarter under installasjonen.

Det som er litt merkelig er at windows plata med servicepack 2 på plata er den som kommer lengst under installasjonen...

Lenke til kommentar

Vell det er ikke noe som helst instalert på pc'n

Den harddisken som jeg skal sette inn er helt ny.

Og selve pc'n har jeg kjøpt brukt..

Har prøvd og resette hovedkortet, men det hjalp nu heller ikke...

Noen forslag til hva jeg kan gjøre da?

Den første feilmeldingen kom når jeg prøvde og installere med sercice pack 2 ferdig i plata.

Denne feilmeldingen kom når jeg prøvde med service pack 1a på plata:

STOP: 0x00000050 (0xE33A1291, 0x000000000, 0xE33A1291, 0x00000002)

Begynner og bli passelig lei av og ikke få installert windows nå...

P.s fant ikke noen plass jeg kunne legge inn den andre feilmeldinga på microsoft.com, hvor var det du gjorde det?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Okei skal teste med memtest nå så får vi se:)

Hadde vært greit og funnet en feil så...

Om ikke den viser noen feil så tror jeg at jeg tester med en annen hdd kansje en ide disk...

Tror dere det har noe for seg?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Okei fikk en del røde feil meldinger i Memtest, men vet ikke hva de betyr da, så hva kan man si ut av denne testen?

Var jo bare en masse tall og slikt...

Prøvde og bytte minne men det hjalp ikke, samme feilen igjenn...

På test 5 fikk jeg 30error meldinger...

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Inntil du er der at memtest går igjennom alle testene uten feil kan du bare glemme å installere xp .

Prøv å øk vdimm (volt til minnet) , endre i bios vdimm fra auto til manuell og sett den til minst 2.80v.

Prøv også med en minnebrikke ad gangen og kjør memtest på begge i to seperate pass.

Lenke til kommentar

Okei testa med og skru opp volten til 2.80 det hjalp ikke.

Levna volten på 2.80 og med bare en minnebrikke da gikk testet 3ganger uten problemer.

Så økte nå volten til 2.90 og 2 minnebrikker så den testen kjører nå.

Er spent og se hvordan det går..

Har byttet ut twinmos brikkene med noen andre crusial brikker.

Men lurer jo litt på nå om dset er strømforsyningen min som er for liten?

Den er på 275W

Hardware i maskina:

-AMD 64 3500+

-Gforce 6600gt pci-e

-250gb s-ata hdd

-Nec dvd brenner

-1024mb minne

Ingen ekstrae vifter eller noe lignende kun den på skjermkortet og cpu kjølern.

Holder 275w til dette?

Lenke til kommentar

Kan nok hende at det er alt for lite ja, for nå når jeg satt inn to brikker og 2.90v så kom error meldingene igjenn, så starta nå en ny test med den andre minne brikken som jeg ikke testa i ste, aleina nå, så får se hvordan det går.

For da er de nå ikke minnebrikkene i så fall:)

Men de er jo synd vist den ikke leverer nok strøm da, er vell ikke bare og bytte ut psu'n heller i denne lille maskina?

Link til maskin: Aopen XC cube

Enda verre var jo at jeg hadde store planer om og sette inn et 7800gt kort som jeg fikk kjøpe billig av en venn..

Btw: Trekker en brikke på 1024mb mindre strøm en 2 på 512mb?

For da kunne jeg jo sikekrt bare byttet ut til en på 1024 istede for 2 stk da..?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Har ikke denne onboard grafikk kontroller radeon x300 også da .

Da kan du jo teste uten 6600GT kortet montert for å sjekke om det er strømbehovet som gjør den ustabil .

En memory modul bruker 10watt fra 3.3v uansett om den er 512MB eller 1024MB.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Joda den har det, var en liten plan det, etter jeg har eliminert ram brikker osv.

De to crusial brikkene som jeg satt i nå har jeg kjørt test på tiligere i en annen maskin, og der var ingen feil meldinger.

Men nå som jeg kjørte den siste testen med den andre brikken aleina så fikk jeg opp feil melding, men satte ned volten til 2.80 nå og starta på nytt for da er alt likt i som i ste bortsett fra at brikken står i et annet spor.

Så får se om en 5min nå, vist fortsatt feilmelding så bytter jeg ut rikken med den andre som jeg hadde i ste, og ser om den da går glatt, om ikke så må de jo være noe me sporet?

Lenke til kommentar

At minnemodulene tester feilfritt på et annet system betyr ikke så mye.

Man må sjekke om de er stabile i det systemet de er installert i .

Det kan være kompabilitets issues med chipsettet , hovedkortets bios etc. , eller ustabile spenninger og annet som gjør det ustabilt .

Kompansere ustabil volt f.eks kan man komme rundt med å øke spenningen slik at volt drops ikke understiger det modulene trenger som minste vdimm for ikke å fuske.

Prøv xp-install med onboard VGA og crucial minne på 2.85v og kun en modul i den dimm slotten som ikke gir memtest86 feil .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...