icedhazzard Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hei! Jeg lurer på 2 ting. Dette er kanskje litt dumme spørsmål men jeg må vite det.... Kan jeg sette inn DDR PC2100 minne på et Asus P5LD2 Deluxe? Og hvordan klokke RAMen ? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 du kan ikke bruke ddr(1) på et hk som kun støtter ddr2 Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Du kan endre ytelsen til ram-en ved å endre klokkehastighet (MHz) i BIOS og ved å endre timings i ram-en... f. eks. kan det stå 4-4-4-10 som er en ganske vanlig stock timing på DDR2 brikker, men å klokke ram er ikke anbefalt, da dette er veldig lite lønnsomt (senker levetid på ram-en betraktelig og gir veldig lite tilbake... man har mulighet til å få så få MHz ekstra at det er så og si unødvendig. Det er bedre å kjøpe seg et HK som støtter DDR2 og kjøpe raskere brikker. F. eks. DDR2 PC8000 kjører på hele 1000MHz... håper du ble klokere av min forklaring. -Harald- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå