amorine Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Mitt nåværende kompaktkamera(HP R707) er klar for utskifting. Jeg ønsket meg nå aller helst et digitalt speilreflekskamera, men budsjettet holder dessverre ikke til det nå. Dessuten bør kompaktkameraet skiftes, og da håper jeg å finne et nytt som er rimelig og tar gode bilder. Jeg har sett meg ut to kameraer. Ser på sidene her at Nikon P2 får gode kritikker og ligger rundt 2tusen. Kunne tenke meg å prøve det, men ingen av butikkene her i området har det. Titta også på HP R927 som også ser bra ut, har såvidt holdt det i hånden og det er iallefall mindre enn HP kameraet mitt idag. Og det er et pluss! Og større LCDskjerm er også et stort pluss!! Etter hva jeg har greid å lese meg til her, ser Nikon ut til å være en liten favoritt. Men er det basert på pris? Den ligger jo noe under HP prismessig. Hvis gode bilder er hovedargumentet, hvilket kamera ville dere valgt? Det må være relativt enkelt i bruk, men jeg ønsker mulighet for noen manuelle innstillinger, feks. blits. Se bort fra pris, da jeg kan få HP kameraet til det samme som Nikon... rundt 2k. Er disse gode alternativer, eller bør jeg titte litt på Casio f.eks.....? Håper noen har noen gode råd til meg Tusen takk! PS. endret emnefeltet fra Nikon P2 til Casio, da det viser seg at P2 ikke er å oppdrive lenger.... PS2: Har nå funnet fire kameraer det står imellom(se emnefelt). Noen som har noen anbefalinger til meg? Endret 12. august 2006 av amorine Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Nikon kameraet kostet 3000 da det kom for under et år siden. Ville uten tvil valgt Nikon kameraet. HP har tradisjonelt ikke like god optikk og signalbehandling som de "ekte" fotoprodusentene, selv om jeg vet enkelte HP eiere her inne er uenig med meg i det. Casio kamera i 2000 kroners klassen klarer heller ikke å hamle opp med dette Nikon kameraet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Får man tak i Nikon P2 til 2000,- lenger? Jeg ringte JapanPhoto på fredag og de sa de hadde hatt enorm etterspørsel siste tiden men alt var tomt på alle lagre og de fikk ikke inn fler. Butikken jeg ringte hadde visst ringt rundt hele landet for å oppdrive noen. De hadde nå istedet et Casio kamera på tilbud. Endret 7. august 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Tror nok P2 er utgått de fleste steder ja. Vi solgte det siste for litt under en uke siden (også til under 2000 kroner). Er jo en utgått modell, så ingen vil få de inn igjen. Lenke til kommentar
amorine Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Vel, hvis P2 faktisk ikke går an å få fatt i, må jeg jo se etter et annet alternativ... Har Nikon et tilsvarende i samme priskategori? Hva med Casio, f.eks. EX-850 eller 750? Er det bedre å titte på noen av disse fremfor HP kameraet? Lenke til kommentar
budjet Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Joda, det går an å få tak i P2 en liten stund til. Jeg kjøpte det på Expert Bonus i Ski for en time siden - for kr. 1999. De opplyste at de har fler igjen, men til torsdag vil prisen bli hevet til kr. 2500. budjet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Ser jeg noen som kjører til Ski i dag kanskje? Men hvordan er P3 vs P2? Endret 9. august 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 P3 har optisk bildestabilisator. Det er jo positivt. P3 har flere megapixler... det er negativt. P4 er billigere, og er i praksis samme kamera som P3, bare uten wirelessfunksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå