Kjekssjokolade Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Abbey Road LPèn henger på veggen her, rammet inn så pent. Første versjon med usentrert tittel og full pakke. 8387344[/snapback] *sikle* Vi må få igang noe Beatles diskusjon her, ble farlig dødt i denne tråden Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Fin guide. Beatles var mitt første store band. Har senere fått interesse for andre band, men Beatles har alltid vært i bakgrunnen. Hovedinstrumentet er gitar, men Ringo "lærte" meg trommer faktisk. Ved å se på liveopptak av han så jeg hvordan han gjorde det. Dessuten var Beatles ikke alt for vanskelig å begynne å tromme til. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ja Beatles er vell lett å lære seg musikalske ting til, iallefall de tidligste arbeidene demmes. Gitarspill og tromming, har ikke tenkt på det før nå, men hører ikke så mye på det tidligste demms. Liker fra Rubber Soul og utover best Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Mine favoritter er den perioden og. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Veldig bra albumguide! Jeg har nettopp "oppdaget" hvor geniale The Beatles er. Hittil har jeg kjøpt Revolver, Sgt. Pepper's og Abbey Road. Tenkte å kjøpe Rubber Soul og The White Album også. Men jeg lurer på hvor man kan få tak i gode plakater eller t-skjorter med Beatles-motiver.. Endret 2. juni 2007 av galskapen Lenke til kommentar
noodles Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Beatles oppsummerer barndomen min... Noko av det første eg kan hugse er 17. mai, AC Milan-drakt og Beatles-plater hos naboen - gjerne alt på ein gong. Kvar laurdag sat eg foran radioen og venta på Beatles-songar, det same gjorde naboen og bestekameraten, og etter grauten i to-tida sat me og snakka om den eine eller dei to Beatles-songane me høyrde på radioen og høyrde på faren til kameraten min sine Beatles-plater. Mange gode minner frå Beatles, minner som aldri vil svinne hen, minner som gjer at eg vert fylt med ei spesiell ro og harmoni berre eg høyrer ein Beatles-melodi. Ser ein bort frå Yellow Submarine-albumet er det ikkje ein dårleg melodi å spore f.o.m. Rubber Soul... Som metalhead og Beatles-fan må eg seie at tribute-plata A Headbashing Tribute to the Beatles var fantastisk. John Bush, Duff McKagan, Lemmy, Eric Singer, Yngwie Malmsteen med mange meir har gått saman og spelt Beatles-låtar i metalformat med nye soloar. For hard rock- og metalfans er dette heilt unikt.... Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Noen som vet hvor jeg finner covrene nevnt i denneartikkelen? Har lett en del inne på BBC sine sider, men finner ingenting. Skulle ha vært ute siden 2. juni Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Noen som vet hvor jeg finner covrene nevnt i denneartikkelen? Har lett en del inne på BBC sine sider, men finner ingenting. Skulle ha vært ute siden 2. juni 8835763[/snapback] Nei, desverre. Du poster den vell her hvis du finner den? Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kjære Kjeksern Nå skal du høre. Pga at jeg har havet så mye annet ach stride med her på dette forum har jeg desverre ikke havet tid til å poste her i denne topic. Jeg vil ikke akkurat si at de låter jeg nevnte med mitt forrige, støtende innlegg som dårlige. Der brukte jeg kanskje en litt sterk definisjon og slikt kan missforståes. Jeg ber derfor på det sterkeste om unskyldning og trekker all skyld på min kappe pga min uomtenksomhet. Det jeg derimot ønsket å komme frem til med mitt sårende innlegg var vel mer å si at det var synd at disse (som etter min helt og holdent subjektive mening) mener er dårlige eksempler på låtene deres mener jeg det er trist og svært synd at dette er hva folk flest eller la oss kalle det almenheten for litt vakrere ordbruk, mener om the Beatles. Synes ikke du også at det er svært synd at dette skal legge grunnlag for min generasjons Beatlesfobi? Synes du ikke det er trist at så mange vakre og glemte perler ikke kommer til overflaten pga enkelte superhits som hjelper folk med å undervurdere tidenes baaand? Det synes i hvert fall jeg med mine subjektive menijger. For om den kompakte majoritet står mot meg vil jeg kjempe for å beholde mine menininger uansett om andre blir overbevist eller ei. Håper denne begrunnelsen holdt og beklager svevende språkbruk. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 For om den kompakte majoritet står mot meg vil jeg kjempe for å beholde mine menininger uansett om andre blir overbevist eller ei. 8951224[/snapback] Håper virkelig ikke jeg er sårende i mine formuleringer, men hva faen har det der med Beatles å gjøre? Diskuter The Beatles, ikke sårende ordbruk og følelser. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Om du hadde lest hele mitt innlegg hadde du skjønt hva jeg sikter til. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Om du hadde lest hele mitt innlegg hadde du skjønt hva jeg sikter til. 8953763[/snapback] Jeg leste hele innlegget ditt, og jeg er overbevist om at mesteparten av det ikke hadde noe med The Beatles å gjøre... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Beste sanger: I am the wallrus, Only a nothern song, Strawberry fields forever og The word. Dårligste sanger: Yesterday, Helter Skelter, den siste fra Revolver og Blackbird. Beste album: Rubber soul, White album, Sgt. Pepper, Abbey Road. Dårligste album: Please please me, With the beatles. Ps! Noen som så A hard days night på tv2 på søndag? Ganske dårlig film egentlig. 8055494[/snapback] Kjære Kjeksern Nå skal du høre. Pga at jeg har havet så mye annet ach stride med her på dette forum har jeg desverre ikke havet tid til å poste her i denne topic. Jeg vil ikke akkurat si at de låter jeg nevnte med mitt forrige, støtende innlegg som dårlige. Der brukte jeg kanskje en litt sterk definisjon og slikt kan missforståes. Jeg ber derfor på det sterkeste om unskyldning og trekker all skyld på min kappe pga min uomtenksomhet. Det jeg derimot ønsket å komme frem til med mitt sårende innlegg var vel mer å si at det var synd at disse (som etter min helt og holdent subjektive mening) mener er dårlige eksempler på låtene deres mener jeg det er trist og svært synd at dette er hva folk flest eller la oss kalle det almenheten for litt vakrere ordbruk, mener om the Beatles. Synes ikke du også at det er svært synd at dette skal legge grunnlag for min generasjons Beatlesfobi? Synes du ikke det er trist at så mange vakre og glemte perler ikke kommer til overflaten pga enkelte superhits som hjelper folk med å undervurdere tidenes baaand? Det synes i hvert fall jeg med mine subjektive menijger. For om den kompakte majoritet står mot meg vil jeg kjempe for å beholde mine menininger uansett om andre blir overbevist eller ei. Håper denne begrunnelsen holdt og beklager svevende språkbruk. 8951224[/snapback] Synes det er bra at det endelig kom en real begrunnelse, som du uttrykket deg noen sider tidligere, men ut av dette leser jeg at du synes Yesterday er en dårlig låt av den grunn at den "hindret" perlene på B-sidene i å skinne i lyset. Er enig med deg at mange gode låter Beatles hadde kommer i skyggen av de mest kjente, og lettere verker fra tidlige plater, som er lettere å høre på, enn de mer psychedeliske og ekspremintelle verkene deres. Personlig er jeg ikke så veldig glad i det som betegnes (av deg) som "beste Beatles". Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Er så forbanna glad for at skivene dems kommer ut i remastrede utgaver snart. Har ventet på de i mange år nå Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er så forbanna glad for at skivene dems kommer ut i remastrede utgaver snart. Har ventet på de i mange år nå 9458227[/snapback] Ja, det blir spennende å høre hvordan lyden blir Lenke til kommentar
ErlingDrammen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg synes de tidlige Beatles-platene fikk hard medfart her. A Hard Day’s Night synes jeg er det beste fra tidlig Beatles og fortjener 9/10 i karaktergivningen. "I feel fine" som ikke finnes på noen ordinær LP er også en super tidlig-Beatles melodi. Mesterverkene er platene fra Revolver og utover, det er klart ! Er det noen her som hører på "Beatles komplett" på NRK P1 Norgesglasset kl 13.30 ? De skal i løpet av året gå gjennom alle Beatles-melodiene, og det er et par karer i programmet som pludrer om historien bak hver melodi. Skikkelig interessant for alle Beatles-fans. Sendingene blir lagt ut som podkast på www.nrk.no. Jeg har begynt å laste ned podkastene som mp3-filer nå etter sommerferien og har alt fra Sgt. Pepper. Problemet er at jeg ikke har noen av programmene før sommerferien, og jeg har ikke fått hørt så mange programmer siden jeg jobber på den tiden. Skulle gjerne hatt alle programmene som mp3-filer. Er det noen som kan hjelpe meg ? Enten med å forklare hvordan jeg fremedeles kan laste ned programmene fra vårsesongen (jeg benytter iTunes og finner kun det fra de siste to ukene) eller sende meg en CD mot "finnerlønn" med programmene fra i våres ? Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Er så forbanna glad for at skivene dems kommer ut i remastrede utgaver snart. Har ventet på de i mange år nå 9458227[/snapback] Ja, det blir spennende å høre hvordan lyden blir 9458762[/snapback] Jepp, lyden på de gamle utgavene er jo helt jævlig. Ringo gjør ikke annet enn å slå på hi-haten på de tidligste skivene, så det blir spennende Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er så forbanna glad for at skivene dems kommer ut i remastrede utgaver snart. Har ventet på de i mange år nå 9458227[/snapback] Ja, det blir spennende å høre hvordan lyden blir 9458762[/snapback] Jepp, lyden på de gamle utgavene er jo helt jævlig. Ringo gjør ikke annet enn å slå på hi-haten på de tidligste skivene, så det blir spennende 9460862[/snapback] Nåja.. Nå ligger jo noe av sjarmen i de gamle lp-platene da Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Må si Revolver er min favoritt Beatles skive... En kompis av meg har den på LP, han kjøpte den i London ifjor. Høres forbasket bra ut på LP btw. Rubber Soul er nesten like bra den også.. Må snart få et innkjøp av gamle Beatles skiver til cd-samlingen... Lenke til kommentar
nojac Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Mange har reagert på at Yellow Submarine fikk 1. Helt OK for meg. Men at Beatles For Sale fikk 2?? Nei nei nei. Jeg synes det er et flott album... "Yesterday and Today" er et USA-album som ikke har noe i denne listen å gjøre. Det har jo ingen egne sanger sett fra en europeisk synsvinkel. (USA-albumene fra 1963-66 var jo alle forskjellige fra de europeiske, og de hadde som regel andre titler og bare 11 tracks. De kan med fordel forbigås i stillhet.) Endret 26. september 2007 av nojac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå