Gå til innhold

The Beatles - En albumguide og diskusjonstråd

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Bra guide :)  Liker Beatles veldig godt, og må si jeg syns Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band er det beste albumet.

8127561[/snapback]

Hyggelig å høre :)

Jeg har skrevet at jeg ikke gidder å annmelde samleplater i denne guiden.

Jeg har allikevel nevnt noen i en spoiler tag. Love har fått sin plass sammen med de andre samleplatene der den også ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen som vil fortsette diskusjonen om at det er de dårligste beatles-sangene som er mest kjent? Som jeg skrev om i det forrige innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Okei, Yesterday er da virkelig ikke en dårlig sang. Og verken Love Me Do eller Yellow Submarine er direkte dårlige heller, selv om de to sistvnenvte kanskje ikke er på lik linje med mye annet Beatles-materiale.

Det er klart Beatles burde blitt kjent for de beste sangene. det kan jeg være enig i, men jeg er ikke enig i at alle albumene før Rubber Soul suger. Da har du kanskje ikke hørt ordentlig på de.

Lenke til kommentar

Yesterday er egentlig ganske komplisert, men med en lett uførelse om du forstår.. Mulig at det kan bli litt spinkelt for noen, men for meg er Pauls gamle Epiphone, den nydelige stemmen hans og litt George Martion-komponert orkester nok .. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Ingen som vil fortsette diskusjonen om at det er de dårligste beatles-sangene som er mest kjent? Som jeg skrev om i det forrige innlegget mitt.

8310313[/snapback]

Enig der. Yellow submarine, Hey jude, Let it be og Yesterday er låter jeg har fått langt oppi halsen etter år med passiv radiolytting.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

8310313[/snapback]

Enig der. Yellow submarine, Hey jude, Let it be og Yesterday er låter jeg har fått langt oppi halsen etter år med passiv radiolytting.

8312266[/snapback]

'

Selv om enkelte sanger spilles frekvent på radio, gjør det dem ikke dårligere av den grunn.

Lenke til kommentar
Hva synes dere om Love?

8312060[/snapback]

Love er et genialt "album" på mange måter, siden det definitivt får frem det beste i Beatles (selvom det er mikset en del, er det andre opptak osv..).. Jeg vet ikke helt mer hva jeg skal si, men om jeg skal anbefale et par sanger derfra, må det bli.. While My Guitar Gently Weeps (denne versjonen er en helt aksustisk, hvor George synger helt nydelig i tillegg til å spille gitar. George Martin har også komponert et nydelig orkester-stykke til sangen..). Stawberry Fields Forever (denne versjonen er ogsp akustisk, det er et opptak som John tok på sin gamle båndopptaker før han bestemte seg for å ta den opp)..

Sikkert noen leifer her og der, men ;)

Lenke til kommentar

8310313[/snapback]

8312266[/snapback]

Selv om enkelte sanger spilles frekvent på radio, gjør det dem ikke dårligere av den grunn.

8312274[/snapback]

nei-nei,, men gir de menneskene som ikke får satt seg inn i Beatles, grunnen til å kalle bandet oppskrytt.

Hva synes dere om Love?

8312060[/snapback]

Love er et genialt "album" på mange måter, siden det definitivt får frem det beste i Beatles (selvom det er mikset en del, er det andre opptak osv..).. Jeg vet ikke helt mer hva jeg skal si, men om jeg skal anbefale et par sanger derfra, må det bli.. While My Guitar Gently Weeps (denne versjonen er en helt aksustisk, hvor George synger helt nydelig i tillegg til å spille gitar. George Martin har også komponert et nydelig orkester-stykke til sangen..). Stawberry Fields Forever (denne versjonen er ogsp akustisk, det er et opptak som John tok på sin gamle båndopptaker før han bestemte seg for å ta den opp)..

Sikkert noen leifer her og der, men ;)

8312624[/snapback]

Bare tenk mennesker som ikke har hørt på TheBeatles før.- tenk det fantastiske inntrykket de får av bandet da :yes:

Gniknus var morsomt da :) skjønnte den nesten med en gang

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes at Pepperland på Yellow submarine er en veldig bra sang? Det er kanskje litt unødvendig å gi albumet 1 av 10?

8330234[/snapback]

Unødvendig?

Jeg har jo skrevet at jeg har gitt karakter etter min personlige mening. Er det da unødvendig å skrive min egen mening?

Lenke til kommentar

Nei, hvis du virkelig mener at albumet er helt elendig, uten noen unntak, så er det klart at du har gitt riktig karakter. :) Bare lurte på om du faktisk mente det, eller om du bare ga det 1 av 10 for å vise at du syntes hele albumet var unødvendig, på tross av at noen av sangene ikke egentlig var så ille.

Lenke til kommentar
Nei, hvis du virkelig mener at albumet er helt elendig, uten noen unntak, så er det klart at du har gitt riktig karakter.  :)  Bare lurte på om du faktisk mente det, eller om du bare ga det 1 av 10 for å vise at du syntes hele albumet var unødvendig, på tross av at noen av sangene ikke egentlig var så ille.

8332051[/snapback]

Nå er det viktig å husket at det er blitt bedømt i forhold til de andre albumene til The Beatles, ikke alle verdens album! Jeg har gitt karakter til The Beatles' album, der 1 er det dårligste, og 10 er det beste. Det er jo da naturlig å putte det dårligste albumet på 1 ;)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid likt låten som ligger å lurer som spor nummer 4 på Revolver, men nå i det siste har denne låta tatt over livet mitt. Tenker på "Love You To". Den er fantastisk, Indisk sound og bra tekst. :love:

8376509[/snapback]

Word!

Genial låt - Genial komponist :)

edit; "word" i betydningen "enig", ikke låta "Word" av The Beatles

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...