JeffK Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg kjører OpenSUSE med KDE. Det tar rimlig lang tid å åpne enkle ting som Opera, My Computer(Konqueror), FireFox og andre små programmer sammenlignet med tilsvarende programmer i Windows XP(på samme PC). Jeg trodde linux skulle være passe raskt. Er det noen som vet hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Nå er hverken Opera eller Firefox små programmer da, men er litt rart at det skal ha gått fortere med Windows på samme PC, hvordan er det med mengden RAM i maskinen?. Oss meg åpner Opera på ca. 6sek og Konqueror på 4-5sek. Ganske sikker på at de testene jeg har sett, som er utført på Windows har hatt høyere oppstartstid på Opera... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 For ordens skyld: Du har en swap-partisjon? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 640MB RAM(del med skjermkort) Fra sysinfo: Processor (CPU): Intel® Pentium® M processor 1.40GHz Total memory (RAM): 621,92 MB Free memory: 8,11 MB (+ 373,04 MB Caches) 933,43 MB swap Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Noe er galt dersom du kun har 8MB ledig minne. Da er det ikke rart det går tregt. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Noe er galt dersom du kun har 8MB ledig minne. Da er det ikke rart det går tregt. 6617448[/snapback] Fra System->Monitor->Memory: "... if you have a small amount of Free Physical Memory and a large amount of Disk Cache Memory, your system is well configured." Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Noe er galt dersom du kun har 8MB ledig minne. Da er det ikke rart det går tregt. 6617448[/snapback] I motsettning til windows, så cacher gnu/linux mykje meir, noko som er ein god ting. Ubrukt minner er unyttig minne. Når eit program trenger meir minne, så vert det frigjort frå cached. Endret 5. august 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kommer vel kanskje litt ann på hvem distro du bruker? Selv kjører jeg fedrora core 5 på en 6år gammel pc, og det funker fint. (kjører ivertfall mye bedre enn xp på min maskin, datan var for gammel hehe) Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kommer vel kanskje litt ann på hvem distro du bruker?Selv kjører jeg fedrora core 5 på en 6år gammel pc, og det funker fint. (kjører ivertfall mye bedre enn xp på min maskin, datan var for gammel hehe) 6626640[/snapback] Slutt å si "hvem" om alt og alle! Vær så snill! Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kommer vel kanskje litt ann på hvem distro du bruker?Selv kjører jeg fedrora core 5 på en 6år gammel pc, og det funker fint. (kjører ivertfall mye bedre enn xp på min maskin, datan var for gammel hehe) 6626640[/snapback] Slutt å si "hvem" om alt og alle! Vær så snill! 6626676[/snapback] 6 år gammel PC? XP er jo også 6 år gammel! :!: Det vil vel si at ingen har PC'r som kjører Vista bra før mange år etter utgivelsen.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kommer jo an på hvor mye ram du har det da. Stortsett alle Linux distroer kjører jevnt over ganske så bra på alle slags typer maskiner. På min laptop, (som også begynner å nærme seg 6-7 år gammel) så sliter den med XP, men den klarer Slackware ganske så greit, jeg synes no for min del at den sliter litt når den er på nett i Win2k også jeg men , men i Slackware gå den bra på nett og alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå