Rikky Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Nå har jeg lagt mine første bilder fra N73 over på PC-en, og bildekvaliteten var mildt sagt skuffende. Enkelte utendørsbilder tatt i kveld (relativt lyst ute) ser ut som malerier, og på ett bilde tatt innendørs med "blitzen" ble alle mørke detaljer ujevnt farget med lilla, i tilllegg til at bildet hadde den nevnte "maleri-looken". Som sagt, veldig skuffende. Disse bildene duger ikke til mye. Vedlagt ligger utsnitt av et par bilder, disse er ikke skalerte eller etterbehandlet på noe vis. Zoom er heller ikke benyttet. N73-bilder jeg har sett tidligere har vært på høyde med f.eks K800i som jo er naturlig å sammenligne med, er virkelig bildene mine så bra som de kan bli rett ut fra telefonen? Edit: Jeg ser at bildene er tatt med høy ISO (640), denne står på auto. Jeg regner med at dette spiller inn en del, skal eksperimentere litt mer. Endret 5. august 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Edit: Jeg ser at bildene er tatt med høy ISO (640), denne står på auto. Jeg regner med at dette spiller inn en del, skal eksperimentere litt mer. 6616895[/snapback] Nå har jeg tatt tre bilder, ett med lav ISO, ett med medium ISO og ett med høy ISO. På det første ble bildet tatt med ISO 100, mens tallet var 400 på begge de andre. Dere kan også se at det av en eller annen grunn kun var bildet tatt med medium ISO som fikk dette maleripreget. Er det noen som har en anelse om hva dette kommer av, evt finne ut noe fra EXIF-dataene? Lav ISO: Medium ISO: Høy ISO: Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Huff, ikke bra... Og denne telefonen skulle ifølge flere gå K800i en høy gang når et gjelder kvalitet på bilder? Jaja... Får håpe dette blir ordnet i en firmware oppdatering eller noe.. Endret 5. august 2006 av bidz Lenke til kommentar
m3 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Det må være feil i programvaren? Exif dataene på medium og høy er prikk like. Send mobilen tilbake og få et nytt et. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Dette var jo rart. Trodde det skulle være mye bedre. Får håpe det bare er et engangstilfelle. :S Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Det må være feil i programvaren? Exif dataene på medium og høy er prikk like. Send mobilen tilbake og få et nytt et. 6617020[/snapback] Hmm, må vel teste litt mer før jeg sender inn. Merkelig at det var helt like data på de to bildene. Er det noen som har sett en tilsvarende effekt på andre kameraer, og kanskje vet om mulige årsaker? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Jeg så samme effekten på min 6280. Nå er vel kameraene på de to mobilene ganske forskjellige så da er det rimelig å anta at det er en feil i programvaren. Har ingen mulighet til å stille inn ISO og sånt på min mobil, og i tillegg er den sendt til reparasjon, men jeg skal sjekke bildene på minnekortet og se om jeg finner ut noe mønster. EDIT: Ser ikke ut som det blir registrert noen EXIF-data i bildene på 6280. Kun ett av bildene som har utpreget maleri-effekt, selv om det ble tatt flere på samme plassen. Får se hvordan bildene blir etter software-oppdatering. Endret 6. august 2006 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå