Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er en Aprilla RS 50 moped noe bra?


Vorpal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud. Folk har virkelig ikke peiling på hva dem snakker om her. Ihvertfall ikke Vorpal.

 

 

Vorpal: Gå for RS50 (jeg har en selv) og dem er skikkelig kvalitetsykler. Gode motorer og alt mulig. Way to go.

 

En RS er regnet å gå i ca. 80 fra produsent (fra italia) og den er laget for dette. Den funker også fint å kjøre med den i 130.

 

Du kan ikke registrere den som lett. EOD. (tro meg, du vil heller ikke kjøre rundt på en 50ccm, når du må ha lettlappen og kan da kjøre opp til 125ccm.)

Og det er ikke lov å gjøre noe med NOEN sykler som øker hastighet eller kraft.

 

Og Evil Duck - Man girer seg ikke gjennom alle 6 girene for å komme til 45kmt. :ph34r:

 

 

 

Vorpal: Hvis du vil ha mer info, er jeg mannen og snakke med (ihvertfall iforhold til kunnskapen til resten av kidza her) Send PM. Jeg har jo også en RS50. :)

 

Det er vel ikke lov å trimme uansett ? for grunnen til de er sat en grense til 45 km/t er vel at syklene ikke er så veldig solid bygd ( Selv om det ikke hadde vert problem for en  moped å gått fortere en 45 ) men du må i sofall bygge om hele sykelen vist du skal få den omregistrert å da er det vel likegreit å kjøpe ny sykkel.

 

Mvh EvilDuck91

6621092[/snapback]

Jeg vil nå si at f.eks en Yamaha TZR, som selges som 125cc i utlandet, har en god nok struktur for å takle opp til 15 hk. Jeg VET at Aprilia RS ikke har det, men det finnes mopeder som også er svært solid bygget.

6621118[/snapback]

 

 

Ehh. Det finnes TZRer som er 50ccm. Og for din opplysning så er 125ccm i utlandet ikke plombert ned til 15HK. De er på 34 (eller hva enn det var)

 

Er bare norge som er så sære og plomberer alle sykler. :thumbdown:

 

Aprilia RS er en av de mest solide og gode syklene du får? De går MYE fortere uten plombe enn andre sykler. RS 125 uten plombe og litt stasj: 170+

Honda NSR (f.eks) uten plombe og litt stasj: 140 - 150+

 

 

Jeg har nå Googlet litt og har funet ut at det er godt mulig å få en 50ccm registert men i RS50en sit tilfelde må en forsterke ramme, bremser og fjering etter krave for lett Mc

 

Mvh EvilDuck91

6621291[/snapback]

 

Dessverre min venn. Hvis du skal ha skilt på den godkjenner ikke biltilsynet den.

 

mvh

Endret av Mag_
Lenke til kommentar

Mag_ = Bullshit!! du får regga en 50cc som lett mc, så sant den består alle tester, og du får skilter på den ;) tro meg! har vært og hørt om dette på biltilsynet ang min TZR. Dog vet jeg dette for TZR, som har samme ramme (99%) som på 125cc versjonen. så det skal ikke være noe problem :)

 

Angående det med forskjellig fart fra NSR til RS125 så har det med mye annet og gjøre enn bare motorn da... Masse detaljer som jeg ikke orker gå inn på, fordi det er tidlig om morran.. men det er godt mulig og presse en NSR ganske mye opp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...