Gå til innhold

Hobbiten på kino?


Eulogist

Anbefalte innlegg

Men gi meg en TV-serie av Wheel of Time med stooort budsjett! :D Når jeg er inne på det kunne kanskje en TV-serie inspirert av Silmarillion et al bli interessant.

6649314[/snapback]

 

Hvorfor, å hvorfor tenker jeg automatisk "såpe" nå? laaaaaaaang serie isåfall... og til dels meget kjedelig til tide.r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har mer lyst å se en filmatisering av Silmarillion, men det kommer vel ikke til å skje så lenge Christopher Tolkien sitter på rettighetene :hrm:

6649071[/snapback]

En filmatisering av Silmarillion skulle blitt vanvittig lang, for ikke å snakke om en dårlig seeropplevelse. Det er kanskje noen deler av Silmarillion som kan tilpasses til kinofilm, men i det store og det hele håper jeg de ligger unna hele greia.

De kunne delt den opp i flere filmer hvis den ble veldig lang. Og jeg tror det kunne blitt en veldig bra film hvis den ble laget på riktig måte, (ikke spør meg hva det vil si) men det hadde nok ikke blitt en blockbuster, mer en film for ihugga LOTR-fans.

Lenke til kommentar
har mer lyst å se en filmatisering av Silmarillion, men det kommer vel ikke til å skje så lenge Christopher Tolkien sitter på rettighetene :hrm:

6649071[/snapback]

En filmatisering av Silmarillion skulle blitt vanvittig lang, for ikke å snakke om en dårlig seeropplevelse. Det er kanskje noen deler av Silmarillion som kan tilpasses til kinofilm, men i det store og det hele håper jeg de ligger unna hele greia.

 

Men gi meg en TV-serie av Wheel of Time med stooort budsjett! :D Når jeg er inne på det kunne kanskje en TV-serie inspirert av Silmarillion et al bli interessant.

6649314[/snapback]

 

en tv-serie av Wheel of Time kunne vært jævla fett!

Lenke til kommentar

Angående Hobbiten og den traileren .. man ser jo med en gang at det er klipp fra de tre RH-filmene :p Sterkt gjort å la seg lure av den der ja ^_^

 

Når det gjelder Aragorn i Hobbiten så er han ikke med i boken, men han er 10 år gammel når boken finner sted, så et eller annet sted er det nok en luring som legger to og to sammen og finner ut at det blir KJEMPEKULT å ta med Aragorn i en Hobbiten-film. Han har selvsagt ingenting der å gjøre, men sann mine ord: dukke opp, det kommer han til å gjøre. I Kløvendal.

Lenke til kommentar

 

en tv-serie av Wheel of Time kunne vært jævla fett!

6652931[/snapback]

Jeg ville nå heller hatt en med Sword of Truth, eller en med Dragonriders of Pern.

 

Jeg tror å lage Silmarilion til enten en TV serie eller triologi kunne fungert. Det ville jo måtte få en avsluttning som får slagene i LOTR til å se ut som noen små treffninger. :dribble:

 

Ta med Aragorn i Hobbiten synnes jeg er feil. :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror å lage Silmarilion til enten en TV serie eller triologi kunne fungert. Det ville jo måtte få en avsluttning som får slagene i LOTR til å se ut som noen små treffninger. :dribble:

 

Ta med Aragorn i Hobbiten synnes jeg er feil.  :thumbdown:

6653032[/snapback]

 

Det vart dette jeg mente, hvis det bare skulle blitt en 3 timers film hadde de nok blitt nødt til å kutte vekk 80% av handlingen i boken...

Lenke til kommentar
handlingen i Hobbiten foregår hovedsaklig en stund før den i Ringenes Herre ja (med unntak av åpningsscenen til Return of the King). Bilbo er ung der, og møter for første gang Gandalf. Det er også i Hobbiten at han finner ringen, og lurer Gollum.

6688187[/snapback]

 

den blir faen meg bra da ^^

gleder meg :p

Lenke til kommentar
handlingen i Hobbiten foregår hovedsaklig en stund før den i Ringenes Herre ja (med unntak av åpningsscenen til Return of the King). Bilbo er ung der, og møter for første gang Gandalf. Det er også i Hobbiten at han finner ringen, og lurer Gollum.

6688187[/snapback]

jeg tror egentlig Peter jackson har laget den åpningsscenen med vilje slik at det faktisk ligger til grunnlagg for Hobitten når den kommer ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vet dette er en gammel tråd men jeg vil bare vite mer:P

 

Jeg lastet ned en Trailer for Hobbiten for ca 1 år siden. og traileren var veldig bra hvor man så feks smaug bilbo og når lansbyen brenner ned.

 

Og på den traileren står det:

 

The Hobbits

Comming 9 desember 2006

 

Da lurer jeg litt på om dette er bare noen nOOber har klippa og lima fra andre filmer eller om det faktisk stemmer :dontgetit:

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar
vet dette er en gammel tråd men jeg vil bare vite mer:P

 

Jeg lastet ned en Trailer for Hobbiten for ca 1 år siden. og traileren var veldig bra hvor man så feks smaug bilbo og når lansbyen brenner ned.

 

Og på den traileren står det:

 

The Hobbits

Comming 9 desember 2006

 

Da lurer jeg litt på om dette er bare noen nOOber har klippa og lima fra andre filmer eller om det faktisk stemmer  :dontgetit:

7008025[/snapback]

 

Er nok noen nOOber som har klippa og lima fra andre filmer ja...

Endret av lago
Lenke til kommentar

Syns hvertfall at det er Peter Jackson som skal lage den og at han skal lage den hvis han har lyst, ikke fordi han føler at han må. Blir det et mas for han så kan det fort bli et sjelløst arbeid, og det vil vi ikke ha. Vil at Hobbiten skal være lagd fordi PJ og de nødvendige skuespillerne fra Ringenes Herre har lyst til å gjøre det. :) Da kan det bli en god film som for alt jeg vet kan nå opp til suksessen som Ringenes Herre-filmene hadde.

Lenke til kommentar
har mer lyst å se en filmatisering av Silmarillion, men det kommer vel ikke til å skje så lenge Christopher Tolkien sitter på rettighetene :hrm:

6649071[/snapback]

Det hadde blitt en vanvittig dårlig film!

Det er ikke en lang historie i den boka, det er mangemange små...

 

Filmen kommer, det er bare et spørsmål om når!

Og hvis det ikke er PJ som lager den og det ikke er feks Ian som spiller Gandalf så ser jeg den heller ikke!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Silmarillion egner seg ikke som film, det er bare en drøss små historier om forskjellige helter og slag..blir bare rot. Det er ikke en sammenhengende historie som LOTR.

 

Og Jackson har jo sagt at han ikke har fått en eneste forespørsel fra filmselskaper om å lage en Hobbit-film enda. Men han stiller seg ikke helt imot det HVIS de skulle spørre.

 

Men så var han jo ute og sa han er lei filmlaging også, og går mere mot TV-produksjoner i fremtiden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...