tjalla Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Er så ufattelig retro så jeg går rett og slett glipp av hva som kommer ut av nye plater. Så hva vil du som musikklytter anbefale meg å få med meg fra 2004/2005/2006. Ikke intr. i black metal/death metal/wanke-metal/growle-metal eller mer spamming om Tool... Alle tips som ikke faller under ovenfornevnte kriterier sjekkes ut Endret 4. august 2006 av tjalla Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Sonata arcticas Reckoning night, vet ikke om det går under noen av dine metal katogorier men... (Fikk en rar følelse at jeg stavet det ordet feil ) Red hot chilli peppers stadium arcanium.. Og sikker mange fler jeg ikke orker å nevne nå. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Witchcraft - Witchcraft og Witchcraft - Firewood... skulle tro man var tilbake på 70-tallet når man hører disse! Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Swan Lee - Swan Lee er verdt å sjekke ut, dansk singer/songwriter. Anbefales på det sterkeste. Calexico - Garden Ruin, antegeligvis min yndlingsplate som er gitt ut i år. Kulturo skrev en anmeldese av albumet, foreslår at du leser den. Link Morrissey - You Are The Quarry, knakende godt album fra den tidligere The Smiths vokalisten. BigBang - Poetic Terrorism, personlig syns jeg dette er deres beste album. Jaga Jazzist - What We Must, veldig bra norsk jazz skive. Mange syns Jaga er litt for sær jazz, men det må du nesten bestemme selv. Tom Waits - Real Gone, mange syns dette albumet er veldig tungt å fordøye så jeg vil ikke anbefale dette albumet vis du ikke liker Tom Waits fra før av. Elvis Costello & Allen Toussaint - The River In Reverse. Veldig veldig bra album fra Costello edit: Glemte Costello Endret 4. august 2006 av master air Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 U2 - How to dismantle an atomic bomb Pearl Jam - Pearl Jam David Gilmour - On an Island Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium DumDum Boys - Gravitasjon Madrugada - The Deep End Lenke til kommentar
Amped Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Støtter forslag om Jaga Jazzist ja! Og: Motorpsycho - Black hole/Blank canvas Mars Volta - Frances the Mute Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Støtter forslag om Jaga Jazzist ja! 6616495[/snapback] Speaking of Jaga, Lars Horntveth kom med et solo album i 2004. Pooka heter det og det anbefales vis du syns Jaga er litt for bråkete. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Peeping Tom - Peeping Tom Småsær "pop"-skive. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Tydeligvis hørt noe siden det var en del kjente navn her Sonata Arctica = For power-metal'ish og kjedelig i lengden Stadium Arcanium = Noen gode sanger men for mye daukjøtt. Ikke som i gode gamle dager Witchcraft = Hørt veldig mye på de to platene Morrissey = Så han på Roskilde og blei forelska. Quarry-plata er god. Kan også anbefale Earl's Court (live) Big Bang = Så dem live på gratiskonsert. Skal sjekke ut studioplater Jazzist = For messy og bråkete Waits = Blir litt spesiell den stemmen hans. Bare hørt Rain Dogs (dog) Costello = Ikke hørt noe nyere enn de to første platene som var pønky og gode U2 = Ikke likt dem siden Achtung Baby Pearl Jam = Ikke likt dem siden Vitalogy DumDum = Hørt lite på men skal gi dem en sjanse Madrugada = Namm Gilmour = PF er jo kos så skal sjekke ut Mars Volta = Killer Motorpsycho = Bare hørt It's A Love Cult som ga mersmak. Sjekker ut Black hole Er bare å komme med flere tips! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 har du hørt Opeth - Damnation da? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ikke hørt Damnation. Foreløpig så er det kun Deliverance av Opeth jeg liker sånn nogenlunde. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) da bør du høre Damnation, som er en rolig progrockplate... den ble spilt inn samtidlig med Deliverance, så de lagde en hard skive, og en rolig... edit: også må du såklart ha Virus - Carheart! Endret 5. august 2006 av King_P Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Popium - Camp God bergenspop Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Wolfmother er fantastisk bra med sitt debut Album, 70talls retro som rocker som bare det. Muse - Supermassive Black Hole er også ei plate som jeg setter virkelig stor pris på. Om disse to flopper kan jeg ikke si noe om enda. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Motorpsycho = Bare hørt It's A Love Cult som ga mersmak. Sjekker ut Black hole Er bare å komme med flere tips! 6616711[/snapback] Blissard er deres beste album, mener jeg. Men det havner jo utenfor årstallene du satt.Du kan jo sjekke ut Dungen! Ta Det Lugnt er et herlig album fra 2004. Psykedelisk folkrock på svensk hvis man absolutt skal sjangerfeste det. Anbefaler uansett å prøve det. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Bruce Springsteen - Devils & Dust Bruce Springsteen - We Shall Overcome: The Seeger Sessions Første plata er Bruce akustisk, noe alà Nebraska og Ghost of TJ. Andre skiva er med folk / blues. Gladskive. Muse - Black Holes and Revelations. Årets skive. Episk alternative rock / pop. Disse er genier i min bok. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Noen av mine favoritter: Animal Collective - Feels (eksperimentell post-rock) 65daysofstatic - The Fall of Math (math rock) The Arcade Fire - Funeral (eksperimentell rock) CocoRosie - La Maison de Mon Rêve (tja, det i hvert fall jævlig vakkert) Flogging Molly - Within a Mile of Home (irepønk) Marissa Nadler - Ballads of Living and Dying (singer/songwriter med gudommelig stemme) Of Montreal - Satanic Panic in the Attic (småelektronisk indiepop/-rock) The Polyphonic Spree - Together We're Heavy (indiepop/symfoniorkester med kor) Robotnicka - Spectre En Vue... (elektropønk) Sleepytime Gorilla Museum - Of Natural History (avant-rock/avant-prog/eksperimentell) The Cat Empire - Two Shoes (funk/ska/rock/latin) The Decemberists - Picaresque (indiepop) Gogol Bordello - Gypsy Punks (sigøynerpønk) Lightning Bolt - Hypermagic Mountain (eksperimentell støyrock) The Lucksmiths - Warmer Corners (indiepop) Tullycraft - Disenchanted Hearts Unite (indiepop) Vashti Bunyan - Lookaftering (singer/songwriter) Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (rock) Belle & Sebastian - The Life Pursuit (indiepop) The Pipettes - We Are the Pipettes (indiepop/jentebandpop) Tin Hat Trio - Book of Silk (avantgarde/moderne klassisk) Alle disse måtte jeg gitt 9 eller 10 av 10 hvis jeg skulle forsøkt å sette karakter. Det er veldig mye forskjellig der, så hvis du ikke liker noe så betyr det ikke at du ikke liker noe annet. Endret 5. august 2006 av sanoj_20 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 sanoj_20:Der var det en liste med hovedsaklig ukjente navn. Skal sjekkes ut Wolfmother er knall. Så dem på Roskilde. En av de beste skivene fra året som var Muse er evig oppskrytt og kjedelig men det får bli en annen diskusjon Springsteen har jeg hørt lite på Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 sanoj_20: Flogging Molly så jeg på quarten, hip tjo oh hei rocka festmusikk for alle penga. Har bare hørt noen små klipp og en sang av Sleepytime Gorilla Museum, men FY FAEN så fantastisk bra musikk det er. Ganske sært og sisteplaten har litt metalli seg, uten at de blir noe i nærheten av standard metall av den grunn. En blanding av alt mulig musikkarter, helt fantastiske greier. Du kan høre noen klipp av de her: http://www.sleepytimegorillamuseum.com/multimedia-audio.html Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 forresten! Samples fra Virus - Carheart her: Queen of the hi-ace Gum meet Mother carheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå