Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor leverer Lyse bredbånd ?

Anbefalte innlegg

Hvor leverer Lyse bredbånd ?

Har sett på siden dems å der står det antall komuner de leverer til og at det er på østlandet, men jeg har ikke klart og finne noe om hvilke komuner de leverer til ...

Bor i skien og skulle gjerne hatt fiber fra dem. Er det mulig ?

Vet ikke om dette er riktig katagori, men det er bare å flytte den hvis det ikke er ;)

Takker for svar som leder til en løsning (Helst ungå å diskutere usaklige ting da de fleste tråder ender opp med det ...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har vel smått begynt å bygge ut på Østlandet nå. Har holdt på lenge på Vestlandet, Stavanger etc. Får prøve ringe dem hvis det ikke står noe mer på siden  ;)

6615912[/snapback]

http://www.sandefjordbredband.no/category....categoryID=1929

Jepp. Fiber. Det er bare å flytte til Sandefjord :D

6615940[/snapback]

Usaklig. det jeg spør om er om det er mulig å få Lyse abonomang på bredbånd i skien komune og nei jeg skal ikke flytte trives her.

Men er det neon som vet om de leverer i skien så slepper jeg å ringe ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

I og med at Lyse sin løsning baserer seg på at det lokale e-verket står for utbyggingen så burde du kunne ta og kontakte dem for og høre om det finnes planer i ditt område, de bygger ut hele byggefelt/gater så når de kommer pleier det og være mye omtale og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
De har vel smått begynt å bygge ut på Østlandet nå. Har holdt på lenge på Vestlandet, Stavanger etc. Får prøve ringe dem hvis det ikke står noe mer på siden  ;)

6615912[/snapback]

http://www.sandefjordbredband.no/category....categoryID=1929

Jepp. Fiber. Det er bare å flytte til Sandefjord :D

6615940[/snapback]

Usaklig. det jeg spør om er om det er mulig å få Lyse abonomang på bredbånd i skien komune og nei jeg skal ikke flytte trives her.

6615982[/snapback]

Bra du har humor

Lenke til kommentar

6615982[/snapback]

Hvis det er tidsbesparelse og minimalt arbeidsinnsats du er ute etter så hadde det nok vært raskere og mere konstruktivt å sende mail rett til Lyse fremfor en haug med intetsigende innlegg her på forumet ;)

Men en ting er i alle fall sikkert. LYSE's sider suger. Jeg finner ikke ut hvordan man sjekker hvem som kan på fiber. Uansett er vel fiber så langt tilgjengelig for kunder i Stavanger/Sandnes-området. Lyse gravde opp hele rogaland for et par år siden og la ned strøm, gass, fjernvarme og fiber. Resten av landet som kan får Lyse produkter er vel så langt begresnet til ADSL via underleverandører.

MEN, i og med at jeg ikke egentlig finner tu av det på Lyse's sider så kan jeg ta grovt feil. ;)

Lenke til kommentar
MEN, i og med at jeg ikke egentlig finner tu av det på Lyse's sider så kan jeg ta grovt feil. ;)

6621725[/snapback]

Ja, du tar feil.

Lyse selger sin løsning til andre og de lokale e-verkene legger fiber frem til husene og selger dette som sitt eget produkt, ergo vil ikke lyse ha noen lister på sin side.

Det er veldig mange slike fiberutbygginger som enten er i gang eller planlegges i norge, ikke alle baserer seg på lyse.

Lenke til kommentar
Resten av landet som kan får Lyse produkter er vel så langt begresnet til ADSL via underleverandører.

6621725[/snapback]

Du tar nok feil her ja. Lyse leverer bredbåndstjenester til lokale aktører som legger fiber selv.

Sør i Rogaland startet fire kommuner et eget bredbåndsselskap - Dalane Bredband. Lyse leverer her tjenestene, mens fiberen er gravd på dugnad, og benytter eksisterende fiber lagt av lokale kraftselskaper der det er mulig.

Resultatet av dette er at jeg som bor i et lite tettsted (300 innbyggere) ute på "den ytterste nøgne ø" har tilgang på 50mbit ned og 25mbit opp om jeg vil. Det har jeg ikke bruk for. 20/10mbit holder for mitt bruk.

Det lureste er nok å sjekke med Lyse selv, dernest med lokale kraftselskaper, eventuelt på kommunalt hold. I det hele er det relativt rimelig dersom det finnes engasjement og interesse for å ta i et tak lokalt.

Endret av Labov
Lenke til kommentar
Bra du har humor

6621660[/snapback]

Dessvere men det har jeg ikke angående dette da jeg har hatt en så ustabil dritt linje fra telenor som jeg så vit kan være på internett med og ikke laste ned noe i det hele tatt ....

Bare tenk deg åssen det er å spille ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...