Insanity Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Vurderer å skaffe meg adsl2+ fra Nextgentel. Problemet mitt er at linjelengden min er lang. Har trykt litt i kapaks, og den er 2800 meter. Så ser jeg de det står ny linje på, de er bare 2300 meter. Det vil si at jeg vil få ca. 3Mbit mer båndbredde med en kortere linje. Hva menes med ny linje? Er det linjer som ligger i bakken allerede eller er det linjer som kan legges? (til en sinnsyk pris sikkert) En annen ting med adsl2+: Blir båndbredden opp begrenset tilsvarende som ned eller vil jeg få 1200 uavhengig av linjelengde? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Ingen som vet? Skulle gjerne hatt et svar Noen må ihvertfall vite om opphastigheten blir redusert eller ikke. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ja, opplastningshastighet blir redusert på lik linje med nedlastningshastighet. Endret 6. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 De fleste hus har to linjer - "Ny linje" er bare en linje som ikke er i bruk.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Ny linje er ikkje den ledige , men opplegging av fysisk ny linje til husstanden. Derfor kjem det ofte andre lengdre då denne verdien er basert på ca lenge til sentralen og ikkje linjemeter. Eit tilfelle eg har sett så var det ikkje same sentralen ein gong. Men husk at hastighetene er gitt innanfor intervaller på lengda. Så det er ikkje heilt sikkert at du får noko særleg meir hastigheit på 2300 mot 2800 Og det er andre ting som også speler inn. Det er muligheiter til å få lagt inn "ny linje" men det koster, spesielt viss det er berre bredbånd som skal på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå