Gå til innhold

Super gaming pc til ca 20k

Anbefalte innlegg

Her er oppsettet mitt saa langt.

wtbpc.jpg

Passer alt sammen?

Er det stille nok?

(glemte psu saa tar gjerne tips om et stille men kraftig nok et.

Noen forbedringstips?

Btw: jeg skal kanskje kj0pe dx10 kort naar det kommer saa haaper det er oppgraderingsvennlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Oppsettet ser meget bra ut for det meste.

Personlig ville jeg kuttet Raptor-disken, siden du ikke vil merke ytelseforskjell i praksis fra en god 7200rpm-disk.

Av strømforsyninger er Hiper, Forton/Source, MIST og Seasonic gode merker. Rundt 500W vil være tilstrekkelig.

Om du har planer om å bytte skjermkort "så raskt", så er det nok ikke lurt å kjøpe et så dyrt et. Selve nyheten med DirectX 10 mener jeg at den ikke byr på så mye nytt at den er verdt å vente noe serlig på, og jeg tror nok at innen da har det nok kommet argumenter til å vente på neste generasjon som muligens er bedre argumenter.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg kuttet Raptor-disken, siden du ikke vil merke ytelseforskjell i praksis fra en god 7200rpm-disk.

6615624[/snapback]

Du vil merke det godt på div. load-tider og ikke minst virus-søk! Søkertiden er også halvert... Om det er hvert prisen er en annen sak.

Når det gjelder PSU så er jeg litt fan av fortron/source -Da disse er meget støysvake, og har gode spec!

Ellers så er oppsettet dit meget bra! Bortsett fra at jeg ikke kan se at hovedkortet støtter core2.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Raptor disk skal jeg ha :D. Rett og slett fordi jeg er en spill-perfeksjonist og mindre-loading tid hjelper paa min rastl0shet. :p

6615641[/snapback]

Om du i det hele tatt merker forskjell, så er den godt under et sekund.

6615654[/snapback]

Jeg har testet litt med en Seagate 7200.9 og en Raptor 74GB 8MB cache.

System 1:

A64 3400+ s754, raptor 74 og 1GB minne.

System 2:

A64 4000+ s939, seagte 7200.9 og 1GB minne.

System 1 er ca. 2 sek raskere når jeg starter AoE3, og det samme når jeg logger meg inn på nett med AoE3, og virus-søking går også markant raskere.

Det er faktisk litt forskjell mellom 10.000RPM og 7200RPM disker.

Lenke til kommentar
Raptor disk skal jeg ha :D. Rett og slett fordi jeg er en spill-perfeksjonist og mindre-loading tid hjelper paa min rastl0shet. :p

6615641[/snapback]

6615654[/snapback]

Jeg har testet litt med en Seagate 7200.9 og en Raptor 74GB 8MB cache.

System 1:

A64 3400+ s754, raptor 74 og 1GB minne.

System 2:

A64 4000+ s939, seagte 7200.9 og 1GB minne.

System 1 er ca. 2 sek raskere når jeg starter AoE3, og det samme når jeg logger meg inn på nett med AoE3, og virus-søking går også markant raskere.

Det er faktisk litt forskjell mellom 10.000RPM og 7200RPM disker.

6615708[/snapback]

Nå er ikke 7200.9-utgaven så veldig bra. 7200.10-utgaven er bedre. Ellers har WD og Samsung raske disker på 7200rpm.
Lenke til kommentar
Nå er ikke 7200.9-utgaven så veldig bra. 7200.10-utgaven er bedre. Ellers har WD og Samsung raske disker på 7200rpm.

6615737[/snapback]

Nå er jo raptor 150GB 16MB cache raskere enn min raptor 74GB 8MB cache.

Lese og skrive-ytelse så er vel Seagate 7200.10 raskest.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Merkelig at den "allvitende" efikkan ikke la merke til at hovedkortet ikke søttet Conroe...

6616507[/snapback]

Jeg undersøkte det ikke, siden jeg ikke er helt sikker på om en del hovedkort støtter Conroe eller ikke. Jeg er forsiktig med å uttale meg om ting jeg ikke er sikker på.

Men jeg har lagt tydelig merke til at du liker å se etter diskusjoner der du kan komme med kritikk mot meg. Jeg håper at du kan finne deg en annen hobby. Jeg er absolutt ikke allvitende, og jeg har heller ikke gitt uttrykk for det. Vennligst hold slike uhøfligheter for deg selv, spesiellt når du ikke har noe annet å gjøre i diskusjonen enn å slenge dritt om andre. :nei: Ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt en socket 939 om den skal brukes mye til spilling. :)

6617115[/snapback]

Uh.. begrunnelse? Skulle han først gått for et AMD-system ville jo AM2 vært et bedre valg. Dessuten gruser jo Core 2 Duo (Conroe) AMD på det meste av ytelse! Båndbredde på minne er vel det eneste AMD regjerer.

Men det er jo bare min mening :)

Lenke til kommentar
Jeg synes s939 er mest stabilt til spilling. (selverfart) Om han har råd til å koste på seg en skikkelig dual core, så er jo det best. :) Lykke til!

6617212[/snapback]

Du kan vel ikke skrive det der, dersom du ikke har testet da også LGA775 "Conroe" og AM2. :)

Edit: ingen nå kjøper vel et 939 system når du har AM2 og LGA775.

Ser bra ut det der, vil helt sikkert bli fornøyd.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

6615641[/snapback]

6615654[/snapback]

Trodde Raptor disken var sinnsyk kjap i forhold til "Vanlige" disker. Husker ikke hvor og når, men jeg husker å ha lest en test på nettet man gjorde av "minne-disken" til Gigabyte og de sammenlignet den mot en raptor og de var tammelige like, og Raptoren hadde sinnsyk kjap loade tid på programmer og spill....mulig jeg husker feil, if so correct me :)

Frankie

Lenke til kommentar
Jeg synes s939 er mest stabilt til spilling. (selverfart) Om han har råd til å koste på seg en skikkelig dual core, så er jo det best. :) Lykke til!

6617212[/snapback]

Jeg antar at du verken har prøvd AMD eller Intels nyeste generasjon CPUer, hvorfor kjøpe noe gammelt? Tipset ditt er rimelig langt ute på jordet i dag, ingen med litt peiling kjøper et system til 20 store basert på en 2(?) år gammel socket når det faktisk er to bedre socketer der ute.

"Jeg synes socket A er best til spilling fordi det aldri kræsjet i 1999, derfor burde du velge dette! (Selverfart) Om han har råd til å koste på seg en skikkelig 500mhz cpu er jo det selvfølgelig bedre enn conroe og x2 5000+!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...