madompa Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Jeg lurer på om noen kan hjelp meg med et problem. Hvis jeg har lagd et bilde med php-kode, si at linken er "bilde.php?tekst=ettellerannet", og jeg vil lagre dette bilde på serveren min, f.eks. i mappen "images/", som en bildefil. Hvordan gjør jeg dette enklest mulig. Spør hvis dere ikke skjønner min fabelaktige forklaring Endret 4. august 2006 av madompa Lenke til kommentar
xqus Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Nå har jeg ikke sett koden din, men bruker du GD, så bruker du for eksempel: imagegif ($img); for å vise bildet i nettleseren Hvis du vil lagre gjør du bare: imagegif ($img, 'filnavn.gif'); Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg har nesten samme problem. Jeg prøver å lagre en haug med bilder i mindre format i en mappe "thumbs". Bruker imagejpeg($fil, $thumb). Dette virker forutsatt at jeg på forhånd har satt chmod 0777 på "thumbs"-katalogen. Men hvordan kan jeg sørge for at denne settes med riktig chmod med en gang? mkdir("thumbs", 0777) gir meg fortsatt bare 0755. Alternativt, hvordan kan jeg sørge for at imagejpeg ikke trenger mer enn chmod 0755? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå