pessimisten Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hei! fikk denne pc'en i dag og tenkte jeg skulle teste WLAN og se om det er noe av det i nabolaget, men får det ikke helt til... forann på pc'en er det en lampe med bilde av denne antenna som skal lyse, men den lyser ikke..på tastaturet er det slik fn+f2 og da kommer dette opp: det ene ikonet begynner å hoppe og et vidu på skjermen popper opp og sier at bluetooth og wlan er aktivert...den lampen blinker 1 gang under velg et trådløst nettverk står det slik: når jeg tryker oppdater nettverksliste så "oppdaterer" den på under 1 sekund og gir meg samme beskjed og jeg er like dum EDIT: nytt problem endelig etter mye om og men har jeg fått WLAN kort i den stasjonære, nå trenger jeg bare hjelp til å få koblet laptopen til nett via den stasjonære (trådløst)...noen som kan hjelpe? Endret 15. september 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Du har installert en programmvare som tilhører wlan kortet i pcen din, denne er satt til å administrere wlan. Du kan gi windows tilbake kontrollen fra denne programmvaren, eller bare bruke den til å søke. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 hvis det er en laptop så ofte så må du trykk/vippe på wlan bryter, noen har det på keybord. Andre har det på siden/toppen/fronten av pc'en acer; front dell: keybord/siden hp: front oppe ved skjermen. Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land 6617680[/snapback] takk, men finner ikke den jeg skal huke av for ... tror helst jeg vil ha windows til å styre med WLAN, hvis ikke det er lettere med Intel? jeg kan skru på wlan på tastaturet som jeg skrev over, da kommer det et lite flas på skjermen som sier at WLAN: on og den lampen blinker en gang Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 testa intelproset, den søker fint, men på skolen må jeg ha mulighet for å koble til domener uten problemer...er det mulig med det proget? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Ja, domene tilkobling har ikke noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja, domene tilkobling har ikke noe med dette å gjøre. 6619076[/snapback] ok, nå må jeg bare teste et trådløsnettverk å se om jeg får det til takk for hjelpen Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 hmm, nå sliter jeg med å finne laptopen eller koble til andre pc'er fra den...jeg har skjekka og alle pc'ene har samme arbeids gruppe og fildeling er skrudd på... de andre pc'ene finner laptopen, men får ikke koble til, mens laptopen ikke finner en dritt hva kan dette komme av, jeg kunne da koble til før Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 hmm, nå sliter jeg med å finne laptopen eller koble til andre pc'er fra den...jeg har skjekka og alle pc'ene har samme arbeids gruppe og fildeling er skrudd på... de andre pc'ene finner laptopen, men får ikke koble til, mens laptopen ikke finner en dritt hva kan dette komme av, jeg kunne da koble til før 6625144[/snapback] noen som vet? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du har ikke en brannmur på laptop'en som lager krøll da ? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Du har ikke en brannmur på laptop'en som lager krøll da ? 6630587[/snapback] jo, det er sant, instalerte faktisk nylig denne firewallen, men tror jeg må fjerne den igjen uansett, for den tar en god del resurser...forslag til en som bruker få resurser? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Har tenkt litt i det siste... er det mulig å sette et trådløst kort i den stasjonære pc'en og koble til internett på laptoppen via den? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Har tenkt litt i det siste...er det mulig å sette et trådløst kort i den stasjonære pc'en og koble til internett på laptoppen via den? 6640310[/snapback] '**bump**' er dette mulig? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 jeg har samme type pc selv, det er intel proset som styrer det trådløse nettverket ditt. For å bruke windows til dette må du åpne "mine nettverkstilkoblinger" og høyreklikke på "trådløs tilkobling" eller engelsk ekvivalent. Trykk så på egenskaper og så skal du få opp en liten boks du kan sette en hake i, der det står: Bruk windows til å konfigurere mine trådløse tilkoblinger eller noe sånt. Da skal du være i land 6617680[/snapback] takk, men finner ikke den jeg skal huke av for ... tror helst jeg vil ha windows til å styre med WLAN, hvis ikke det er lettere med Intel? jeg kan skru på wlan på tastaturet som jeg skrev over, da kommer det et lite flas på skjermen som sier at WLAN: on og den lampen blinker en gang 6618411[/snapback] Se det vedlagte bildet som viser hvor du finner "Bruk Windows til å styre denne enheten". *Tronaldo* Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 ser det, bare det at den fanen mangler jeg Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Har tenkt litt i det siste...er det mulig å sette et trådløst kort i den stasjonære pc'en og koble til internett på laptoppen via den? 6640310[/snapback] har fått til å koble til WLAN nå, eneste jeg lurer på er om dette er mulig î Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jada, det skal vel gå sånn greit nok... Boksen du skal huke av i heter noe sånnt som " la andre datamskiner koble til internett via denne maskinen" Husker ikke sånn i farta hvor den er, men du får vel bare leite.. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Jada, det skal vel gå sånn greit nok... Boksen du skal huke av i heter noe sånnt som " la andre datamskiner koble til internett via denne maskinen" Husker ikke sånn i farta hvor den er, men du får vel bare leite.. 6653689[/snapback] takk da får jeg vel bestille noen forslag? vil helst ha det til en billig penge Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Noen forslag til et godt kort? noe med ok hastighet og ikke så dyrt? er dette godt nok f.eks (Link)? eller burde jeg har noe bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå