Svulst Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) se for dere dette: trådløs Ruter-----------Ruter---------Trådløs ruter Den ene er 3com, den andre D-Link. Er det mulig at disse 2 ruterene "slåss" om signalherredømmet? Hjelper det om jeg stiller d-linken til å operere på en annen kanal enn 6? i så fall.. hvordan setter jeg pc'en til å lytte til en annen kanal enn 6?? Endret 4. august 2006 av Svulst Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) se for dere dette: trådløs Ruter-----------Ruter---------Trådløs ruter Den ene er 3com, den andre D-Link. Er det mulig at disse 2 ruterene "slåss" om signalherredømmet? Hjelper det om jeg stiller d-linken til å operere på en annen kanal enn 6? i så fall.. hvordan setter jeg pc'en til å lytte til en annen kanal enn 6?? 6615140[/snapback] Hmm, operativsystemet skal kunne se forskjell på dem, selv om de opererer med samme SSID, under samme kanal, ved hjelp av mac-adressen. Du kan sette dem opp til å bruke WDS da, slik at de samarbeider i stedet. Dersom du ikke har kontroll over begge, vil jeg anbefale at du endrer SSID'en på den ene, slik at du iallefall kan se forskjell på dem. Edit: kan ta med at det ikke er sikkert at WDS fungerer siden de er fra forskjellige merker, ettersom WDS ikke er en vedtatt standard, og de ulike produsentene følger dessverre sine egne normer. Endret 4. august 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ja, de vil forstyrre hverandre dersom de er på samme kanal. Klienten på windows søker gjennom kanalene for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå