Sycosis Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hei! Har et integrert 7.1 surroundkort på hovedkortet mitt.. Det fungerer helt fint å kjøre stereo (2.0). Kjører minijack=>stereokabel til en forsterker, som kjører to høytalere på 60W. Dette fungerer greit til musikk.. Men jeg vil ha litt ekstra dyp dundring til spill og film, og den effekten får jeg ikke uten en sub. Så jeg har en liten 10" sub som jeg har koblet via en NAD forsterker som får inngangssignal fra sub/center utgangen på pcen. Nå står det altså to forsterkere ved pcen. Men problemet er at lyden som kommer ut ifra sub utgangen ikke er i nærheten av bare bass.. Den sender et et signal som er en sammensetning av L og R:S Jeg har skrudd ned treble helt på NAD forsterkeren, men det er fortsatt veldig stygge mellomtoner som kommer ut ifra suben min. Noen som har tips om programmer/fixer som filtrerer bort de høyeste frekvensene, og gir bare ren bass på subutgangen? (på forhånd takk:)) Mvh. Niclas. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Vet egentlig ikke bedre selv, men antar at hvis du kjøper et dyrere lydkort så følger det med programvare/drivere som gjør dette. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 bruk media player classic. der can du mappe lyden som du vill. (tvinge den dit du vill) dette kan løse problemet ditt. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg skal se på det, takk for hjelpa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå