Turbofart Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Har byttet leverandør etter mer enn 2 tragiske år med Bluecom. Bindingstiden løp ut for over ett år siden. Les hele svaret jeg fikk etter at jeg gjorde Bluecom oppmerksom på at jeg hadde byttet leverandør(fysisk koblet om på sentralen): Ettersom siste mottatte Faktura var frem til 30.09.06 vil denne fungere som din sluttfaktura ettersom vi fikk beskjed fra din nye leverandør om oppsigelse 27.06.06 og det er tre måneders oppsigelsestid. Vil også informere om at alle dine fakturer er betalt hos oss. Jeg betalte siste faktura etter trussel om inkasso, men kjøss katta...dette er vel ulovlig? Har jeg missforstått, kan jeg ikke fritt bytte leverandør etter endt bindingstid? Noe annet er det om jeg ikke vil ha en ny leverandør, kan hende at de da kan kreve oppsigelsestid. Toppen av frekkheten er jo at de tar 3 ekstra dager(3 mnd + 3 dager), men det er vel sånt man må regne med når man velger Bluecom som leverandør. Utgjør bare 40-50 Kr, så disse dagene trenger de vel ikke å refundere. Forøvrig fikk jeg dette svaret i dag(4 august) på en mail jeg sendte den 12 juli. Har jeg rett, eller kan de kreve 3 mnd oppsigelse når jeg bytter leverandør. Noen som kan regleverket? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hvis det stod 3 mnd. oppsigelse i avtalen du inngikk, så er det det som gjelder (forøvrig vanlig praksis blant de fleste ISP'er). Selv hadde jeg mye problemer med Tiscali i sin tid, men pga. problemene jeg hadde hatt med linjen, så godtok de at jeg sa opp på dagen (uten oppsigelse). Hvis Bluecom har misligholdt avtalen, så kan du med retten på din siden heve avtalen (med mindre du er veldig pedantisk når det kommer til hva du krever av linjen)... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Spørsmålet er om dei har rett til å ta betalt for ei vare som dei ikkje lengre leverer. Telenor har ingen bindingstid på leie av kobberet anna enn dei 10 dagene dei trenger for å koble ned. Ved bytte av ISP skal telenor kunne effektuere ordren innan 21 dager. Eit anna akspekt: Krever dei oppsigelse og nedkobling for å så bestille på nytt vil dette vere veldig tungvindt for kunde , samt at ein risikerer at nedkobling og oppkobling blir på forskjellige dager/uker med skikkeleg uflaks. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Har byttet leverandør etter mer enn 2 tragiske år med Bluecom. Enig! Bluecom (Ventelo for privatkunder) har gitt meg mer trøbbel enn glede Det ekstra triste er at jeg aldri gidder å ta meg til å skifte ISP Lenke til kommentar
Turbofart Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Linjen var ustabil i over 1 år, kunne ikke bruke linjen aktivt lenge uten at den kuttet ut. Har tatt utallige telefoner til Bluecom support, men aldrig har de kunne rydde opp i problemet. Har ved flere anledninger spurt om ett nytt modem. Jeg mottok det aldrig, mulig fordi de har visst at de har problemer med utstyret i 'min' sentral(spekulativt av meg)og at ett nytt modem ikke hadde hjulpet. Om noen husker episoden da bluecom/catch hadde problemer over hele landet grunnet nytt utstyr, var jeg da uten nett i 1 mnd(fikk forøvrig refundert prisen for 1 av 4 uker jeg var uten nett, hurra !!). Etter omkoblingen til nytt utstyr har linjen bare kunnet brukes til å lese nettaviser og mail. Henting av større filer har resultert i at linjen har kuttet ut og restart av modem var nødvendig for å surfe i 4-5 minutter før ny restart for nye surfeminutter. Så linjen var ikke tilfredstillende i det hele tatt, hva skal man med en 6 MB linje når man bare kan bruke den til å surfe? På f.eks telefonabonnemang, lån og strøm er det noe helt annet, man kan bytte som sokker og skitne truser Hvilke kostnader har Bluecom med at jeg bytter leverandør? Det er den nye leverandøren som bærer alle kostnadene, og linjen til Bluecom er det fysisk umulig for meg å bruke ettersom at jeg er koblet om på sentralen. 3 mnd oppsigelsestid er ett klart konkuransehinder. Hvor er alle de 'fine' direktivene når man trenger dem? Fri flyt av varer og tjenester er det vi trenger i forhold til ISP-pirater, får holde at man er bundet i bindingstiden. Så vær på vakt, skal du bytte ISP etter endt bindingstid, må du si opp linjen etter bare 9 mnd ! Kan legge til at da jeg byttet fra telenor til Bluecom(etter endt bindingstid) gikk det helt smertfritt og ingen betaling for 2 forskjellige linjer. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 føler med deg Turbofart. Jeg kom ut for nøyaktig samme situasjon da jeg sa takk og farvel til bluecom for 2 mnd siden. 3 mnd oppsigelsestid er helt uhør spør du meg. Da jeg for endel år tilbake byttet fra tele2 var oppsigelsestiden på bare 20 dager, noe som ganske nøyaktig var samme antall dager det tok fra jeg betsilte til jeg fikk koblet opp fra ny ISP. Heldigvis er broren min utdannet telemontør så nå slipper jeg å tenke på slikt. 8MB linje til 200/mnd Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Husker i gode gamle dager da BlueCom var et selskap som leverte bredbånd til ok pris og hadde god support. Etter at Ventelo kjøpe de opp så gikk det rett i dass. Siste jeg gjør er å kjøpe bredbånd fra Ventelo. Selskap som er mer råttent enn det skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Tror ventelo bluecom skal få seg et sjokk når de teller opp kundemassen etter ferien. Har nettopp sagt opp IP telefonen hos dem,vurderer nå hva jeg skal gjøre med adsl linja mi. Ip telefonen var det problem med fra dag 1. Har brukt hundrevis av kroner på å få kontakt med support,uten at jeg kommer fram.(mobil) Angrer noe for jæ.... på at jeg kutta ut analog for dette. Nok et eksempel på at sammenslåinger ikke er til forbrukernes beste. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Har selv Ventelo Bluecom,virker for meg att det har blitt mere tull etter Ventelo tok over.Sliter med fakurar fra dem.Har alarm hjemme,og da er det ett minimum med analog linje.Sitter aa betaler for dette Mini abbonentet til Telenor,som har tlf.linja hit 89,- mnd.Samme krever Ventelo fra meg.Har kontaktet dem 3ganger paa tlf og mail,men intet hjelper. Lenke til kommentar
Rogerino Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg sa opp i mars og fikk beskjed om 3mnd oppsigelsestid. Syntes det var i det meste laget, men slik var da kontrakten. Fikk mail om nedkobling og terminering i slutten av juni. Nå har jeg fått inkassovarsel fra Ventelo at jeg ikke har betalt faktura for juli-aug-sept. Prøvde å sende mail om misforståelsen, men fikk aldri noe svar. Deretter ringte jeg fakturaavd. og sto i kø i over en time før jeg la på. Forsøkte dagen etterpå, men det var like dårlig respons da også. Nå har jeg endelig fått tak i en på supportavd. og alt skal være ordnet opp. Makan til dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 3 mnd oppsigelsestid er ett klart konkuransehinder. Hvor er alle de 'fine' direktivene når man trenger dem? Fri flyt av varer og tjenester er det vi trenger i forhold til ISP-pirater, får holde at man er bundet i bindingstiden. Så vær på vakt, skal du bytte ISP etter endt bindingstid, må du si opp linjen etter bare 9 mnd ! Hadde samme problem med ngt når jeg i sin tid skulle si opp linja der... Bestilte 12 abb med 12mnders binding men endte opp med å ikke ha bruk for linja mer enn 9 mnder. Prøvde derfor å ordne det slik at linja ble kobla ned etter nøyaktig 12 mnder for å unngå avtalebrudd, men neida dette gikk ikke... Det viste seg nemmelig at å gi beskjed om å få avslutte en linje FØR det hadde gått 12 mnder ble regnet som avtalebrudd og ett gebyr på 1000 kr ville bli innkrevd. I følge kundebehandlerne måtte jeg da pent betale for 12 mnder + 3 mnder oppsigelsestid, i praksis vil det si 15 mnders binding Nå klarte jeg imidlertid å vri meg ut av denne situasjonen, da dette ikke stod i min avtale, men kjenner jeg ngt rett så gjør det det i nåværende avtaler... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Jeg har endelig klart å få bytta leverandør hos foreldrene mine, som har BlueCom. 3 måneder oppsigelse er jo helt på trynet. Har fått oppkoblingsdato nå den 15 august Betalte den siste regninga, så fikk jeg beskjed av Telenor noen dager etterpå med dato og klokkeslett på omkoblinga fra BlueCom til Telenor. Håper de har en mulighet å få igjen pengene, ettersom regninga er betalt tre måneder framover. Å betale for en tjeneste man ikke får, er det vel ingen som vil? Aldri mer Ventelo her i gården.. Verste supporten jeg har vært borti. Når det gjelder IP-tlf er det ingen som slår Telio på stabilitet og support Endret 5. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Må hive meg på lasset jeg og, har sagt dem opp etter mye problemer med IP Tlf, og ellers problemer med linja og elendig kundeservice. Sitter nå og venter på 20mb fiber og IP Tlf fra Lofotkraft (Lyse). Regner også med at de mister mye kunder i år, spesielt oppe i lofoten der fiber utbyggingen er i full gang. Lenke til kommentar
wolfmann Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Velkommen til Catch - Ventelo Bluecoms verden. Jeg sa opp min linje hos Catch før de hadde gått over til Bluecom fullstendig. Desember 2005 ringte jeg og sa opp. Kundebehandler var hyggelig og forsikret meg om at når oppsigelsestiden var over, kom jeg aldri til å høre fra dem noensinne. Merk: Hos Catch var det ingen regel om "skriftlig oppsigelse only", den kom etter at jeg sa opp, og uten at jeg fikk melding om denne endringen. Alt var greit, og jeg flyttet ut av min gamle leilighet, fikk eske i posten får å sende tilbake mitt Catch modem, som jeg gjorde bruk av umiddelbart, dvs januar 2006. Fikk meg Telenor internett, og betalte siste kvartalsregning fra Catch(nå Ventelo Bluecom). Så begynte helvete. Regning på kvartal 2 2006 kom i posten. Jeg ringte og sa ifra, og fikk fortalt at det var greit. så kom det inkassovarsel! Og jeg ringte og sa ifra at det skulle jeg da ikke ha. Ja skulle og skulle... Jeg ble da fortalt at i deres systemer var jeg ikke sagt opp, og at de ikke kunne hjelpe meg. Så jeg sendte mail til deres support.....og ventet.....og ventet...Inget svar. Sendte ny mail til support, spurte om det var noe nytt? Inget svar. Så fikk jeg inkassokrav i posten for et par dager siden, fra Kredinor. Cat...Ventelo Bluecom vil ha penger for andre kvartal! Tok kontakt med Kredinor, og de tok kontakt med Ventelo. Ja, nå ser jeg fram til Forliksklage fra Ventelo. Men det snodige er at Ventelo har fortalt Kredinor at de sa opp mitt abbonement 1/6-06. Det var 20 dager før jeg ringte å klagde og ble fortalt at jeg ikke var sagt opp. Åssen kan de si opp mitt abbonement på dagen, (ikke 3 måneders oppsigelse) og så senere fortelle meg at jeg ikke har sagt opp? I tillegg, en kamerat og nabo av meg, sa opp per telefon i Januar 06, og han har ikke fått noen regninger... Men han har ringt dem etter at det begynte dansen med meg, for å forsikre seg at han virkelig var registrert som kanselert. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Har en lang historie om Ventelo (Bluecom) jeg også, en helt horibel en som jeg ikke orker å rippe opp i nå. Men kort.... Som nevnt 3mnd oppsigelse tid, de svarer ikke på e-mail og køene er så utrolig lange når man ringer inn så det er umulig å vente (en svarer klager på at faktura nettop er gitt ut derfor er det laaaaaange køer, så linjen har stått open i 2 mnd uten at jeg har brukt denn (2 mnd etter 3 mnd oppsigelse tiden gikk ut, med andre ord 5 mnd siden jeg sa opp linjen etter 3 år som kunde) osv osv osv ventelo - bluecom edit Venter forøvrig fortsatt på den sluttregningen (som jeg har sent 6 e-mail + ringt 6-7 ganger for å få greie på når kommer, uten å få svar) som jeg er helt sikker på kommer til å være feil. uff gruer meg noe j... kommer til å bli skikkelig varm i panna om det er mye feil på den Endret 29. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Uhørt, fatter ikke at det er mulig å holde på sånn Endret 29. august 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
wolfmann Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har en lang historie om Ventelo (Bluecom) jeg også, en helt horibel en som jeg ikke orker å rippe opp i nå. Men kort.... Som nevnt 3mnd oppsigelse tid, de svarer ikke på e-mail og køene er så utrolig lange når man ringer inn så det er umulig å vente (en svarer klager på at faktura nettop er gitt ut derfor er det laaaaaange køer, så linjen har stått open i 2 mnd uten at jeg har brukt denn (2 mnd etter 3 mnd oppsigelse tiden gikk ut, med andre ord 5 mnd siden jeg sa opp linjen etter 3 år som kunde) osv osv osv ventelo - bluecom edit Venter forøvrig fortsatt på den sluttregningen (som jeg har sent 6 e-mail + ringt 6-7 ganger for å få greie på når kommer, uten å få svar) som jeg er helt sikker på kommer til å være feil. uff gruer meg noe j... kommer til å bli skikkelig varm i panna om det er mye feil på den 6767862[/snapback] Kanskje vi møtes i forliksrådet eller hvor forbruksklager blir fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå