Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Galant starter ikke 90mod


DDuck

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 1990 Mitsubishi Galant glsi, som bare stoppet.

Når jeg prøver å starte den bare går den å drar på startern akkurat som den er til å starte, men lengre kommer jeg ikke.

Min fru var ute å kjørte og så det kom en poff lyd fra bilen og den stoppet.

Jeg har sjekket, olje,frostveske, bensinpumpe, skiftet fordelerlokk og rotor osv.Bilen har også ny dynamo.

Det merkelige var at når jeg testet pluggene kom det ikke gnist på de før jeg, skrudde av tenningen.

 

Noen som har noen tips til hva dette kan være ?

 

 

Håper på svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som du selv sier, gnisten uteblir, da vet du vel hva du skal sjekke etter :thumbup:

6614832[/snapback]

 

 

Ja vel ??

Jeg har da ikke noe særlig peiling på bil ?

Så der må du nok fortelle meg hva du mener ;)

 

Det som er merkelig er at det kommer knist på pluggene, da jeg skrur av tenninga igjen.

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Signalet fra fordeleren som lager gnist er en er strømmen som brytes/går til 0v.Det skjer mange ganger når motoren går rundt.Derfor ser du mange gnister når starteren går rundt.Men virker ikke fordeleren så slår den ikke av og på strømmen mange ganger.Når du slår på tenning og av tenning bryter du strømmen en gang derfor får du en gnist.

Lenke til kommentar

Hmm.. En minner meg om den gangen jeg og noen kompiser kjørte innover mot Oslo en natt.. Med en Galant faktisk.. Hehe.. Plutselig daua bilen helt når vi lå i 100 km/t. Vi skjønte ikke møkka.. Vi sjekka olja og alt.. Men den startet ikke igjen gitt.. Vi ble taua til krokstadelva.. Ok der funderte jeg litt mens vi sto og venta.. Veit du hva, en kompis av meg hadde klart å sparke av ledningen til hjernen.. Jøss.. Er det mulig tenkte jeg.. Det var den kvelden.. Hehe ;)

 

 

Sjekk ledningen til hjernen da.. Veit jo aldri.. :)

Endret av danjohan
Lenke til kommentar
Hmm.. En minner meg om den gangen jeg og noen kompiser kjørte innover mot Oslo en natt.. Med en Galant faktisk.. Hehe.. Plutselig daua bilen helt når vi lå i 100 km/t. Vi skjønte ikke møkka.. Vi sjekka olja og alt.. Men den startet ikke igjen gitt.. Vi ble taua til krokstadelva.. Ok der funderte jeg litt mens vi sto og venta.. Veit du hva, en kompis av meg hadde klart å sparke av ledningen til hjernen.. Jøss.. Er det mulig tenkte jeg.. Det var den kvelden.. Hehe ;)

 

 

Sjekk ledningen til hjernen da.. Veit jo aldri.. :)

6620289[/snapback]

 

Hei takker for tips, men har sjekket alt av ledninger, kan ikke finne noen som er løse, men har bare sjekket under panseret.

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Hmm.. En minner meg om den gangen jeg og noen kompiser kjørte innover mot Oslo en natt.. Med en Galant faktisk.. Hehe.. Plutselig daua bilen helt når vi lå i 100 km/t. Vi skjønte ikke møkka.. Vi sjekka olja og alt.. Men den startet ikke igjen gitt.. Vi ble taua til krokstadelva.. Ok der funderte jeg litt mens vi sto og venta.. Veit du hva, en kompis av meg hadde klart å sparke av ledningen til hjernen.. Jøss.. Er det mulig tenkte jeg.. Det var den kvelden.. Hehe ;)

 

 

Sjekk ledningen til hjernen da.. Veit jo aldri.. :)

6620289[/snapback]

 

Hei takker for tips, men har sjekket alt av ledninger, kan ikke finne noen som er løse, men har bare sjekket under panseret.

6621628[/snapback]

 

Hjernen ligger på passasjer siden foran. Opp under dashen.. Hvis du ikke veit det lissom ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. En minner meg om den gangen jeg og noen kompiser kjørte innover mot Oslo en natt.. Med en Galant faktisk.. Hehe.. Plutselig daua bilen helt når vi lå i 100 km/t. Vi skjønte ikke møkka.. Vi sjekka olja og alt.. Men den startet ikke igjen gitt.. Vi ble taua til krokstadelva.. Ok der funderte jeg litt mens vi sto og venta.. Veit du hva, en kompis av meg hadde klart å sparke av ledningen til hjernen.. Jøss.. Er det mulig tenkte jeg.. Det var den kvelden.. Hehe ;)

 

 

Sjekk ledningen til hjernen da.. Veit jo aldri.. :)

6620289[/snapback]

 

Hei takker for tips, men har sjekket alt av ledninger, kan ikke finne noen som er løse, men har bare sjekket under panseret.

6621628[/snapback]

 

Hjernen ligger på passasjer siden foran. Opp under dashen.. Hvis du ikke veit det lissom ;)

6622596[/snapback]

 

Hei

Har nå sjekket alle kontaktene, men kan ikke finne boen som har falt av eller noe annet galt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...