Gå til innhold

GF6800 -> Panasonic PV60 via DVI->HDMI problem

inoan

Anbefalte innlegg

Heisann..

Nettopp gått til innkjøp av en Panasonic PV60 42" plastmaskjerm. Jeg ønsket å koble denne til min maskin. PV60 har 2xHDMI og maskinen har DVI.

Jeg kjøpte en stk DVI->HDMI kabel og prøvde å koble disse sammen.

PV60 skal være 720p, hdtv. Jeg klarer altså ikke få en oppløsning både skjermkortet og plastmatven kan fungere med. Ved ved 1024x728 og 12xx x xxx blir bildet forskjøvet ut av tvbildet mitt. Altså en zoom effekt jeg ikke liker.

Jeg ønsker å kunne spille og se film i minimum 1024x768. Noen som har noen tips om hva jeg gjør galt??

Tilbakemeldinger mottas med et bukk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å lese bruksanvisningen....?

Jeg har kun tilgang på den engelske og der står det om HDMI og PC-tilkobling på side 27. Du kan jo også titte på tilkoblingsveilledningen på sidene 24-25.....

HDMI connection

HDMI-compatible equipment with an HDMI or DVI output terminal, such as a set top box or a DVD player, can be connected to the HDMI terminal using an HDMI compliant (fully wired) cable.

Use with a PC is not assumed.

PC connection

D-sub 15-pin connector.

Lenke til kommentar
Hva med å lese bruksanvisningen....?

Jeg har kun tilgang på den engelske og der står det om HDMI og PC-tilkobling på side 27. Du kan jo også titte på tilkoblingsveilledningen på sidene 24-25.....

HDMI connection

HDMI-compatible equipment with an HDMI or DVI output terminal, such as a set top box or a DVD player, can be connected to the HDMI terminal using an HDMI compliant (fully wired) cable.

Use with a PC is not assumed.

PC connection

D-sub 15-pin connector.

6614880[/snapback]

Hmm... det er jo for galt! Idiotisk at man ikke kan kjøre digitale pc signaler på tven, men sånn er det vel bare da.

Lenke til kommentar
Hmm... det er jo for galt! Idiotisk at man ikke kan kjøre digitale pc signaler på tven, men sånn er det vel bare da.

Har ikke testa det, men det vil vel funke med et skjermkort med HDMI-utgang...? Og da vil du få både bilde og lyd digitalt.

Lenke til kommentar

Har ikke testa det, men det vil vel funke med et skjermkort med HDMI-utgang...? Og da vil du få både bilde og lyd digitalt.

6617562[/snapback]

Jeg vil jo tro at det fungerer med skjermkort med HDMI... Er kvaliteten på VGA utgangen og HDMI utgangen nevneværdig stor, med tanke på feks spill på skjermen??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Heisann..

Nettopp gått til innkjøp av en Panasonic PV60 42" plastmaskjerm. Jeg ønsket å koble denne til min maskin. PV60 har 2xHDMI og maskinen har DVI.

Jeg kjøpte en stk DVI->HDMI kabel og prøvde å koble disse sammen.

PV60 skal være 720p, hdtv. Jeg klarer altså ikke få en oppløsning både skjermkortet og plastmatven kan fungere med. Ved ved 1024x728 og 12xx x xxx blir bildet forskjøvet ut av tvbildet mitt. Altså en zoom effekt jeg ikke liker.

Jeg ønsker å kunne spille og se film i minimum 1024x768. Noen som har noen tips om hva jeg gjør galt??

Tilbakemeldinger mottas med et bukk!

6614739[/snapback]

har samme probleme jeg å(jeg har en 37panasonic) men har enda ikke fåt noe veldig hjelp med svar som folk har sendt:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...