Thom Merlin Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Har aldri sett en hel serie, men har prøvd meg på mange. Det er jo utrolig mye anime der ute så noe må da passe min smak Så for en stund siden animatrix og det var mye pent der:) Med voksent mener jeg bare at det ikke skal være hender som strekkes(one peace) eller noe sånt. Hovedpersonene bør helst ikke være små unger^^ I mange av seriene jeg har sett er det deler jeg har likt svært godt, andre utrolig dårlig. Liker feks mange av de elegante og mystiske personene svært godt. Tror dere det er noe anime for meg der ute? Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Om du fortel kva serier du har sett så blir det kanskje enklare å finne ein serie du kan like. Eg vil anbefale Ghost in the shell (både filmane og serien) og kanskje Cowboy Bebop. Synst begge seriene er ment for vaksne og er ganske seriøse. Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 husker ikke navnene på seriene jeg har sett desverre, men så netopp Samurai Champloo. Likte det veldig bra Noe i den duren ville vært fint. Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Cowboy Bebop og Samurai Champloo er regisert av samme person. Så du kommer sikkert til å like den serien. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Elfen Lied eller Full metal Alchemist, vist du ikke har sett noen av dem så anbefaler jeg de på det sterkeste! Cowboy Bebop er også noe du burde få med deg, har ikke fått sett Samurai Champloo enda :/ så kan ikke utale meg noe om den! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Ei lita liste med forslag i diverse sjangere: Film/OAV: Jin roh Hoshi no Koe Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho {Mononoke Hime Kaze no Tani no Nausicaa} Mangen ser på desse som "barnefilmer", men dei er noko av det beste som er laga innen anime nokon sinne. Hotaru no Haka Kanojo to Kanojo no Neko (ein meget fin sak på 5 min) Tooi Sekai (2min lang ) Mari Iyagi Sentou Yousei Yukikaze Mimi wo Sumaseba Serie: Haibane Renmei Kimi ga Nozomu Eien Koi Kaze Serial Experiments Lain Infinite Ryvius Ima, Soko ni Iru Boku Juuni Kokuki Lamune Iriya no Sora, UFO no Natsu Otogizoushi Juuousei Planetes Kino no Tabi: the Beautiful World Great Teacher Onizuka Monster Black Lagoon Beck Seikai no Danshou (egentlig ein film/oav, men hører til serien) Seikai no Monshou Seikai no Senki 1-3 Endret 5. august 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Mr.Elendig nevner noen bra, tar med noen selv også. Rose of Versailles (Action/drama, ganske historisk korrekt) RahXehpon (action/drama, ofte sammenliknet med Evangelion) Juuni Kokki også kalt 12 Kingdoms. (Action/drama) Maria-sama ga Miteru (Drama, finnes 2 sesonger hittil) Emma - Eikoku Koi Monogatari (Drama) Yomigaeru Sora - Rescue Wings (Action/drama) Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 takker for alle forslagene. Det ble litt mye etter hvert ja, er det ikke noen som er bedre enn andre? Skal begynne å titte litt på forslagene, begynner med Cowboy Bebop jeg^^ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cowboy Bebop er et greit sted å begynne, de fleste har sett den. Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Mine mer voksne anime serier : Black Lagoon (nemnt før) TOKKO Witchblade Juuni Kokki (nemnt før) King of Figthers (ikkje kommen endå) Night Head Genesis (2006, ny animen til denne flotte mangaen har blitt laga på nytt. Verdt å sjå) Fate-Stay Night Samurai X (den seriøse versonen av denne animen som du ikkje får tak i lengre. Sikter til mangaen) Madlax (smaken er som baken) Ditta her va fordet meste "action" genren (horror/romance/ecchi i små mengde ++) Edit : ** GANTZ og Monster er og å velge ut over gode litt meir seriøse/vaksne anime. Endret 6. august 2006 av hrrr Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Selv digger jeg Cowboy Bebop. Lenke til kommentar
akan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 cowboy bebop eier alle mine forslag er blitt nevt her da men elfen lied, Full metal Alchemist og samurai champloo er den beste seriøse animen ^^ Lenke til kommentar
cagalli Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 cowboy bebop eier alle mine forslag er blitt nevt her da men elfen lied, Full metal Alchemist og samurai champloo er den beste seriøse animen ^^ 6679870[/snapback] Som alle andre har nevnt, Cowboy Bebop. Og i tillegg: Ebichu Ikkitousen Hellsing Key Noir Lenke til kommentar
akan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 noir og hellsing må ha noe av den beste musikken som er i anime også Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hvis du trenger en veldig seriøs serie uten for mye av den typiske "barne" anime ansiktsutrykkene og lignende så burde du se Hellsing. en av de beste seriene jeg har sett, selv om det er en kort serie på 1 liten sesong. Kanskje det er en bonus, slipper å se 200 episoder Hellsing for the win hvis du ser etter blod, overpowered characters og voksen "humor". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå