Gå til innhold

ps2 + lcd HD

F4ith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan ps2 på en hdtv funker? planer om og kjøpe meg ny tv, vil gjerne vite hvordan bilde blir når jeg kobler til ps2 til en hd klar tv.

6614337[/snapback]

Blir ikke veldig bra... Ivertfall ikke på samsung sine nye modeller. Nå skal det sies at jeg bare har prøvd med vanlig scart og rgb scart, mulig man har en løsning på dette :)

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan ps2 på en hdtv funker? planer om og kjøpe meg ny tv, vil gjerne vite hvordan bilde blir når jeg kobler til ps2 til en hd klar tv.

6614337[/snapback]

Eg har blitt fortalt at det skal vere ganske bra...men det kjem vel heilt an på den aktuelle HDTV-en. Eg har nyleg bestilt meg ein 40" Sony Bravia KDL-40V2000, samt ein komponent-videokabel til PS2-en, so eg kjem til å finne det ut innan ei veke eller to :). TV-en er ein LCD, som har fått mykje skryt i omtalar (terningkast 6 i Dagbladet/Hjemmekino, 9/10 på Trusted Reviews, fine ord på DVD Times, som ikkje brukar karakterar). Eg forventar at det skal sjå brukbart ut på denne, innanfor dei rammene som er gitt av PS2 sin maskinvare.

Men det er først når eg får PS3 at eg reknar med at HDTV-en verkeleg vil skine. :)

Kay

Lenke til kommentar

6614337[/snapback]

Eg har blitt fortalt at det skal vere ganske bra...men det kjem vel heilt an på den aktuelle HDTV-en. Eg har nyleg bestilt meg ein 40" Sony Bravia KDL-40V2000, samt ein komponent-videokabel til PS2-en, so eg kjem til å finne det ut innan ei veke eller to :). TV-en er ein LCD, som har fått mykje skryt i omtalar (terningkast 6 i Dagbladet/Hjemmekino, 9/10 på Trusted Reviews, fine ord på DVD Times, som ikkje brukar karakterar). Eg forventar at det skal sjå brukbart ut på denne, innanfor dei rammene som er gitt av PS2 sin maskinvare.

Men det er først når eg får PS3 at eg reknar med at HDTV-en verkeleg vil skine. :)

Kay

6614711[/snapback]

Hvor fikk du tak i komponent ps2 kabel? Akkurat det jeg trenger :)

Lenke til kommentar

6614783[/snapback]

Fann ein på Gamezone som ikkje var so altfor dyr :). Eg fann nokon andre òg, mellom anna denne her, men det vart litt i dyraste laget. Du kan finne fleire dersom du tek eit søk på "ps2 component" i hardware.no sin prisguide. Det ser ut til at den frå Gamezone er den einaste som har ein fornuftig pris.

Kay

Lenke til kommentar

6614783[/snapback]

Fann ein på Gamezone som ikkje var so altfor dyr :). Eg fann nokon andre òg, mellom anna denne her, men det vart litt i dyraste laget. Du kan finne fleire dersom du tek eit søk på "ps2 component" i hardware.no sin prisguide. Det ser ut til at den frå Gamezone er den einaste som har ein fornuftig pris.

Kay

6614940[/snapback]

Aaaah, KONGE! :) Jeg bor i Kr.Sand hvor gamezone kun er 10 min unna meg! Tar meg turen innom å kjøper en av de nærmeste dagene..

Takk skal du ha for hjelpen :yes:

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

blir ikke bedre bilde med komponent kabel ENN rgb(scart) kabel på pal maskiner, selv om du har hdtv.

skal man utnytte komponentkabel så må man chippe masinen slik at man kan kjøre ntsc(usa/jap) spill som støtter 480p(progressivt) signal eller 1080i(interlaced) signal.

man får da mye glattere/fyldigere bilde

gran turismo 4 (usa) gir flott bilde på hdtv i 1080i

her en liste på enkelte hdtv spill http://www.hdtvarcade.com/hdtvforum/index....om&page=hdlists

Lenke til kommentar

6614783[/snapback]

Kay

6614940[/snapback]

Du får jo en fra lik-sang til halve prisen (med frakt). :dontgetit: Bakdelen er jo at du må vente en uke fra du bestiller da.

Lenke til kommentar
Du får jo en fra lik-sang til halve prisen (med frakt).  :dontgetit: Bakdelen er jo at du må vente en uke fra du bestiller da.

6615966[/snapback]

Ja, eg får jo det...

Kva i svarte er lik-sang?

EDIT: Ok, tasta det inn i Google, fann det ut sjølv :). Lik-sang er altso ein utanlandsk nettbutikk. Eg ser no at dei har ein PS2-komponentkabel til halve prisen.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
blir ikke bedre bilde med komponent kabel ENN rgb(scart) kabel på pal maskiner, selv om du har hdtv.

skal man utnytte komponentkabel så må man chippe masinen slik at man kan kjøre ntsc(usa/jap) spill som støtter 480p(progressivt) signal eller 1080i(interlaced) signal.

man får da mye glattere/fyldigere bilde

gran turismo 4 (usa) gir flott bilde på hdtv i 1080i

her en liste på enkelte hdtv spill http://www.hdtvarcade.com/hdtvforum/index....om&page=hdlists

6615209[/snapback]

Ingen annen mulighet? :(

Uansett så blir det bra når jeg bare får en ps3! Da kjører alle ps2 spillene i HD :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...