Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mange sikkert har merket er det kaldere i været og kalenderen viser snart desember. Derfor har jeg bestemt meg for og føer det er på tide med en liten påminding. Da i form av en nisselue på min kjære avatar.

post-68445-1164823612_thumb.jpg

Hvis noen kunne asisstert meg med litt redigering hadde det vært fint. :)

Lenke til kommentar
Takk, takk, din også. :)  Spesielt den du lagde for quakie, den var mektig imponerende! :thumbup:

Hva slags program bruker du? Jeg er interesert i hvordan du skiftet fargen på bakgrunnen til quakies grå avatar. Jeg har prøvd å bruke "Magic Wand", men det blir alltid ett mellomrom mellom de forskjellige fargene som jeg ikke klarer å fylle ut ordentlig, om du skjønner hva jeg mener?

Overgangen mellom fargen på huden og øyene blir så rart. Hvis jeg tegner en helt ny tegning hvor jeg også må tegne "linearten" så pleier jeg å lage ett "layer" under "lineart-layeret" som jeg kan farge i, under "linearten", på den måten så kan jeg få fine overganger. Men da må jeg altså tegne "lineart" på nytt, noe som blir litt vanskelig og tidkrevene hvis jeg bare skal redigere ett bilde.

7385453[/snapback]

Jeg bruker Photoshop, som er på denne maskina, men på min egen (som er til service) har jeg Photoshop CS. Men det er jo omtrent ett fett.

Hehe, jeg er fremdeles ikke sånn drit-skilled, så jeg bruker de løsningene jeg kan. På quiakies avatar har jeg rett og slett fjernet bakgrunnen, og satt inn en julekule. Easy as that :)

Ja, skjønte hva du mente.. farging av bilder osv. kan være en frustrerende opplevelse :p Spesielt med kantene, som du beskriver.. har klødd meg i huet flere ganger og fremdeles ikke funnet den beste måten å gjøre det på.

Edit: Gah, det er vanskelig, i og med at omtrent alle avatarene fyller bildebredden og høyden sin, så luene går jo alltid utenfor.. Men her, et forsøk hvertfall (haha, så komisk med nisselue på).

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Jeg bruker Photoshop, som er på denne maskina, men på min egen (som er til service) har jeg Photoshop CS. Men det er jo omtrent ett fett.

Hehe, jeg er fremdeles ikke sånn drit-skilled, så jeg bruker de løsningene jeg kan. På quiakies avatar har jeg rett og slett fjernet bakgrunnen, og satt inn en julekule. Easy as that :)

7387088[/snapback]

Men, jobbet du ikke med den avataren som han hadde ifra før av? Hvordan gikk du fram med å lime inn kulen, bak mannen i avataren?

Redline, jeg prøvde, men jeg ble noe missfornøyd. Luen ble litt lang, også ser det rart ut med en tegning oppå et foto. Men du ser det ann selv. Hvis du vil så kan jeg lage en ny, kortere lue, men det orker jeg ikke akkurat nå.

Første er uten "sharpen", andre er med "sharpen" rundt teksten, tredje er med "sharpen" på hele.

post-73476-1164825416_thumb.gif post-73476-1164825433_thumb.gif post-73476-1164825463_thumb.gif

Lenke til kommentar
Men, jobbet du ikke med den avataren som han hadde ifra før av? Hvordan gikk du fram med å lime inn kulen, bak mannen i avataren?

7387323[/snapback]

Jeg dro avataren hans rett inn i PS. Åpnet kula, og dro den inn på avataren. Så endret jeg rekkefølge på layerne, vips, kula var bak, og da var det bare å viske og herje for å kun la mannen være igjen.

Lenke til kommentar
Jeg dro avataren hans rett inn i PS. Åpnet kula, og dro den inn på avataren. Så endret jeg rekkefølge på layerne, vips, kula var bak, og da var det bare å viske og herje for å kun la mannen være igjen.

7387355[/snapback]

Aha, du brukte bare vanlig viskelær, ja. Jeg håpte du kanskje hadde brukt en enklere og raskere metode som du kunne lært meg. :p

Lenke til kommentar
Edit: Gah, det er vanskelig, i og med at omtrent alle avatarene fyller bildebredden og høyden sin, så luene går jo alltid utenfor.. Men her, et forsøk hvertfall (haha, så komisk med nisselue på).

7387088[/snapback]

å, så Herlig. Tusen takk juliess!

Edit : De er altfor store :(

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...