Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ulovlig å selge egenprodusert kunst?

7099573[/snapback]

På forumet ja...

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#salg[/url] ']Kjøp og salg på forumet

 

Kjøp og salg av varer er ikke tillatt på forumet. I kategorien kalt "Hjelp til kjøp/salg av PC" skal det ikke forekomme annonser. Kategorien har blitt opprettet slik at folk her kan få hjelp av andre til å se over oppsettet deres, eller for å få hjelp til prissetting på varene sine. Alle annonser vil bli fjernet umiddelbart.

 

Og er det ikke hans kunst (f.eks. at han har satt en ramme rundt bildet og redigert litt på fargemetningen) og han ikke har tillatelse til å legge det ut på forumet fra opphavet, er det stridig med åndsverkloven.

Lenke til kommentar
Hallooo! NorthGarden er jo ikke seriøs.

7099629[/snapback]

Jada, jeg vet det.. Men tydeligvis ikke The_Fire ;)

 

Ulovlig å selge egenprodusert kunst?

7099573[/snapback]

På forumet ja...

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#salg[/url] ]Kjøp og salg på forumet

 

Kjøp og salg av varer er ikke tillatt på forumet. I kategorien kalt "Hjelp til kjøp/salg av PC" skal det ikke forekomme annonser. Kategorien har blitt opprettet slik at folk her kan få hjelp av andre til å se over oppsettet deres, eller for å få hjelp til prissetting på varene sine. Alle annonser vil bli fjernet umiddelbart.

 

Og er det ikke hans kunst (f.eks. at han har satt en ramme rundt bildet og redigert litt på fargemetningen) og han ikke har tillatelse til å legge det ut på forumet fra opphavet, er det stridig med åndsverkloven.

7099703[/snapback]

Hvordan vet du at han ikke har laget dem selv?

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at han ikke har laget dem selv?

7099800[/snapback]

Joda, han kan ha laget det selv. Har ikke sakt at det ikke er hans kunst.

 

Skjønner at NorthGarden ikke var seriøs.

Det jeg tenkte på når jeg sa at det ikke var lov, var at det å selge andres kunst ikke var lov. Det med netikette-regelen var noe jeg kom på i ettertid. Har han laget det selv, mener jeg han er flink, og har lov til å legge dette ut på forumet, og kan tilogmed selge dette for en million (om han har brukt lovlig programvare)

. Men mange av avatarene som blir postet her er ofte bilder som andre har tatt/laget, og som man ikke har fått tillatelse til å bruke, redigere og selge. Tenkte jeg skulle bringe opp dette temaet, starte en diskusjon, slik at jeg fikk fram dette.

Lenke til kommentar

Jeg er jo alltid høfflig her på forumet. Hvordan skal jeg begynne?

 

''Hei!

 

Kan dere være så snille å fikse disse to bildene for meg i avatar-størrelse med svart ramme? På forhånd takk.

 

Med vennlig hilsen,

meg. :)''

 

Se mine to forrige innlegg her.

 

Edit: Jeg må ikke alltid begynne med ''Hei!''.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Om du mente at jeg brøt nettiketten ved å prise avatarene, så var det tøys.

Om du mener at jeg gjør noe ulovlig ved å croppe andre folks bilder, eller,

lage avatarer ut av andre folks bilder, så er det da veldig mange andre som også gjør dette.

 

Hele poenget var at det står "free", men de er samtidig priset. En spøk. :)

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...