hernil Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Nei tenkte mer på bare ansiktet med resten gjennomsiktig (vi snakker da gif eller png da jpg ikke støtter gjennomsiktighet). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Eit forslag. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Eit forslag. Jepp, var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Kan noen skalere dette bildet til 80x80 piksler? Jeg har ikke Photoshop installert nå, og mspaint er ikke akkurat det beste å bruke til skalering. Jeg skal ikke ha med teksten, bare selve bildet. PS: Helst transparent bakgrunn, og husk de små hullene inni bildet, som også er en del av bakgrunnen. På fohånd, takk. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Bruker du en spesiell teknikk for å fjerne bakgrunner, Torbjørn, eller gjør du det for hånd? Magic Wand etterlater ofte en liten kant der en farge går inn i en annen, og det ser ikke alltid så bra ut. Endret 28. januar 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Det varierer litt etter biletet. I dette tilfellet markerte eg bakgrunnen med tryllestaven, krympa markeringa med 1 piksel, la til ei maske og blurra maska litt (gaussian blur med verdi på 2 trur eg det var). So skalerte eg ned biletet til 80x80. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Dette går nok fint hvis du skalerer etterpå. Finnes det en måte å fjerne bakgrunnen uten at du får den kanten, eller skillet mellom motivet og den usynelige bakgrunnen? Slik at det blir mer gradvis, mener jeg. Og uten å måtte gjøre det for hånd, selvsagt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Stega etter å markert (som eg forresten forklarte litt feil over) er med på å fjerne den (i dette tilfellet) kvite randen rundt objektet, og gjere kanten litt mjukare. Video av korleis eg gjorde det i Gimp: gimp_bakgrunnsfjerning_x264.zip Valget for å auke storleiken på ein markering ligg i PS under Select --> Modify meiner eg. Såg forresten no at eg hadde gløymd dei tre kvite felta inni sirkelen, som Zeke, nemnte. (Sløv, eg?) Forbetra versjon: Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Hei folkens! Kunne noen gjort noe kult ut av dette bilde? 100x100 piksler og max 50kb. Hadde vært fint å få med så mye som mulig av bassen, men må ikke bli for vanskelig å se ansiktet heller (for smått). Kanskje tynn sort ramme og gjøre det hele litt lysere? Takk. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Hadde vært fint om noen kunne lage denne om til 80x80, så klart som mulig med en svart ramme rundt. På forhånd takk. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Endret 3. februar 2009 av HalogenpereUtenLys Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 So var det det å beskjære bilete so dei vert kvadratiske, og ikkje skvise rektangulære bilete inn på 80x80 ... Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hva skjedde med hodet, HalogenpereUtenLys? Prøvde meg jeg; [Edit] Damn! Too late Endret 3. februar 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Kunne nonen fiksa transparang bakrunn og en liten enkel sort ramme på dette bildet her ? også krympet det til avatar størelse ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Med og utan ramme. Ser dei greie ut? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 ser veldi bra ut ! takk skal du ha Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Hjertelig takk folkens. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg lurte på om noen kunne vært så elskverdig at de kunne fått bakgrunnen på avataren min til å gli inn i diskusjon.no skinnet. Slik det er nå er den tilpasset nye gamer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Veit ikkje kor bra det vart, hadde vore lettare med ei originalfil av betre kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå