gard. Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Synes avataren min er stygg som pokker nå, men skal tvinge meg til å bruke den i noen dager til siden det er jul. Men når jeg evt. skal bytte, hva synes folk om denne: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Vel, den nye avataren er jo mindre i julestemning, men i mine auge er den likevel ikkje optimal. Gjerne meg som er kresen, då, men. Kunne gjerne vore litt skarpare. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Skal ikke bytte før juletiden er over, og er ikke en "ferdig versjon", så takk for tipset. Skal se om jeg kanskje finner noe helt annet også, får bare se om det blir bedre. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Nytt år, nye muligheter (som det heter ). Har dere noen forslag om hvordan jeg skal dekorere årets avatar? (helst i form av tekst) Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan lager man den rammen rundt som mange spør etter? Hvet forskjellige måter å gjøre det på, men er det en fast dere bruker? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Vi bruker photoshop og markerer bildet og deretter legger på "rammen" Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Oyjorn: Om du bruker Windows, er den enkleste måten å bruke Paint. Åpne avataren din i Paint. Trykk på rektangelet og velg farge i fargepaletten nederst. Derretter, dra ut rektangelet fra det ene hjørne til hjørne på motsatt side. Ønsker du å endre tykkelsen på rektangelet, klikk på "Line" og velger fra menyen under. Bruk forstørrelseglasset om du vil være mer presis med tegningen. Edit: leifer Endret 31. desember 2008 av HalogenpereUtenLys Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Tenkte meg det.. Trenger ikke PS da, kan bruke Paint også Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Man kan bruke hva man vil men flesteparten her bruker PS. Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 1. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2009 Ikke for å være vanskelig men hvordan vet du at de fleste bruker photoshop? Sette opp en poll kanskje? Det hadde vært flott Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Flesteparten "allover" bruker nok ikke Ps, men av folk som er aktive under visuell kreativitet og som lager avatarer av litt bedre kvalitet er det nok photoshop det går i eventuelt andre bedre programmer, men ikke paint. Endret 1. januar 2009 av kakesjef Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Tror ikke du får mange programmer som er bedre enn PS. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Nei det gjør du ikke, men jeg mente mer andre "bedre" rogrammer som i programmer av litt bedre kvalitet en paint Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Alt er jo bedre enn paint da... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Hadde laget meg en avatar, men den vart dessverre 5 KB for stor. Noen tips til å få mindre filstørrelse på den? Slik ser avataren ut: Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Lagre som .jpg! Husk å ha så bra kvalitet som mulig uten at den overstiger 10 kb. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Lagre som .jpg! Husk å ha så bra kvalitet som mulig uten at den overstiger 10 kb. Da blir den ikke gjennomsiktig i sidene. Men gløm det, fikk fikset det. Under 2 KB no faktisk, med akseptabel kvalitet. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Aha! Tenkte ikke over det. Hvordan fikk du den under 2kb da? Ser det forstatt er .png, men den som faktisk går an er å lagre som .gif for å få gjennomsikighet + mindre størrelse/dårligere kvalitet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Som den er nå er den litt hakkete i kantene, da. Endret 3. januar 2009 av TSP Fjernet svar til slettet innlegg Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Aha! Tenkte ikke over det. Hvordan fikk du den under 2kb da? Ser det forstatt er .png, men den som faktisk går an er å lagre som .gif for å få gjennomsikighet + mindre størrelse/dårligere kvalitet. En fyr hjalp meg ved å bruke indexed colouring mode. Drastisk kvalitetsreduksjon med mykje mindre filstørrelse, syntes det var verdt det, kantene i sidene passet på en måte litt syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå