Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Vel, den nye avataren er jo mindre i julestemning, men i mine auge er den likevel ikkje optimal. Gjerne meg som er kresen, då, men. Kunne gjerne vore litt skarpare. :)

Lenke til kommentar

Oyjorn: Om du bruker Windows, er den enkleste måten å bruke Paint.

Åpne avataren din i Paint. Trykk på rektangelet og velg farge i fargepaletten nederst. Derretter, dra ut rektangelet fra det ene hjørne til hjørne på motsatt side.

Ønsker du å endre tykkelsen på rektangelet, klikk på "Line" og velger fra menyen under.

Bruk forstørrelseglasset om du vil være mer presis med tegningen.

Edit: leifer

Endret av HalogenpereUtenLys
Lenke til kommentar

Flesteparten "allover" bruker nok ikke Ps, men av folk som er aktive under visuell kreativitet og som lager avatarer av litt bedre kvalitet er det nok photoshop det går i eventuelt andre bedre programmer, men ikke paint.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Hadde laget meg en avatar, men den vart dessverre 5 KB for stor. Noen tips til å få mindre filstørrelse på den?

Slik ser avataren ut:

d45b0dbb1df7.png

Lenke til kommentar
Lagre som .jpg!

Husk å ha så bra kvalitet som mulig uten at den overstiger 10 kb.

Da blir den ikke gjennomsiktig i sidene. Men gløm det, fikk fikset det. Under 2 KB no faktisk, med akseptabel kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Aha! Tenkte ikke over det. Hvordan fikk du den under 2kb da?

Ser det forstatt er .png, men den som faktisk går an er å lagre som .gif for å få gjennomsikighet + mindre størrelse/dårligere kvalitet.

En fyr hjalp meg ved å bruke indexed colouring mode. Drastisk kvalitetsreduksjon med mykje mindre filstørrelse, syntes det var verdt det, kantene i sidene passet på en måte litt syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...