Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Gimp må du kanskje leggje til ein alfakanal til laget før du lagrer. Høgreklikk på laget --> Add alfa channel. So må du fjerne bakgrunnen frå biletet (det vil då verte synleg eit slikt grått rutenett), og lagre som anten GIF eller PNG. Det er det same i PS eigentleg. Fjern bakgrunnen og lagre som GIF eller PNG. Er det ei fil som vert opna som eit Background- må du gjere dette om til eit vanleg lag (ved å gje laget nytt namn) før du kan fjerne bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Bruker Opera, funker her.

 

Trodde GIF støtta gjennomsiktighet, men tok feil...

Det er fordi du lagrer .GIF-fila uten transparent flag. I f.eks Jasc PSP9 må jeg gå igjennom en wizzard om jeg vil ha gjennomsiktig bakgrunn, og kan da flagge f.eks en bestemt farge som gjennomsiktig, eller bruke det eksisterende gjennomsiktigheten i layeret jeg tegner på for gjennomsiktighet i GIF.

 

PS. Har min avatar sjokk-rosa bakgrunn? I så fall kan det være nettleseren din som ikke håndterer gjennomsiktig GIF riktig.

Lenke til kommentar

Noen som kan lage avatar utav dette bilde?

 

Skal bare ha en enkel ramme og teksten ekwathne nede i høyre hjørne. Skal ha den størrelsen den er nå. (146x101). Hadde vært flott om noen tok seg tid til å klippe ut damen og legge til hvit eller lyseblå bakgrunn istedenfor den sofaen som er der nå. Takk.

 

Raven1Custom.jpg

 

Edit: Må være jpg, jpeg eller png.

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...