Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her

Anbefalte innlegg

Vrinsk:

post-122226-1186601322_thumb.jpg post-122226-1186608448_thumb.jpg

Har bare en type ramme foreløpig, til noen forklarer meg løsningen på dette problemet: Hvordan får man laget et rektangel med bare kantlinjer, som en ramme, i CS3? Hva slags innstillinger skal jeg på? Nå kommer det bare en hvit firkant.

Ny ramme lagt til :)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må jeg krype til korset her :blush: Siterer det Torbjørn T. sa i PS-tråden:

Bruk Rectangular marquee, merk opp ein firkant so stor du vil ha den og gå til Edit --> Stroke. Vel Inside, den fargen, og den breidda du vil ha. Kan vere det er mogeleg med rectangle tool (ligg på same knapp som custom shape og line tool, mellom anna), men eg er usikker på det. Sjekk innstillingane for verktøyet.

Det var snodig, tenkte jeg. Men så bladde jeg litt i Hjelp i PS, og kom omsider over denne siden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Draw a circle or square

You can draw a circle or square using the elliptical or rectangular marquee tools, and then add a line (called a stroke) to the selection marquee. Stroking a selection is a quick way to add a border or frame around an object. You can stroke any selection you create with the selection tools.

In the Layers palette, click the New Layer button  to create a new layer for the circle or square. Isolating the circle or square on its own layer makes it easier to work with.

Select the Elliptical Marquee tool  or the Rectangular Marquee tool  in the toolbox.

Drag in the document window to create the shape. Hold down the Shift key while dragging to constrain the shape to a circle or square.

Choose Edit > Stroke.

In the Stroke dialog box, type a value for Width, and then click the color swatch to display the Adobe Color Picker.

In the Adobe Color Picker, locate the color range you want using the triangle sliders on the color spectrum bar, and then click the desired color in the color field. The color you select appears in the top half of the color swatch. The original color remains in the bottom half. Click OK.

Set the location for the stroke in relationship to the marquee by choosing Inside, Center, or Outside. Adjust the other settings as desired, and click OK. Photoshop strokes the line using the color and stroke settings you set.

Frustrerende, ja, men sant. :nei:

Men nå kan jeg ihvertfall ta fatt på enda en ramme til Vrinsk :)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
unrealized.org/guide/php/roterende_avatarer/ - En guide som lærer deg hvordan du kan få til en "roterende avatar". En roterende avatar er en avatar som stadig skifter til en annen avatar når du laster inn siden på nytt, dermed vil du altså stadig vekk se at en bruker som har dette, aldri vil ha samme avatar over en lengre periode.[/size] - Takk til Jesper Karsrud for link og enda mer takk til Lokaltog som en gang laget guiden :)

6613798[/snapback]

Vet ikke om noen andre har påpekt det men den linken funker ikke lenger

Lenke til kommentar
Haha nå fungerte det, hvorfor gikk det plutselig?

Og ja jeg har ikke peiling på slikt :)

Er ikke helt sikker på hva det gjør heller. Har noe med hva Browseren din husker av bilder og sånnt. Cookies fra forumet som legger seg på pcen din. Trykker man Ctrl + F5 oppdateres dette eller slettes og nytt kommer eller noe sånnt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...