Konnis Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Vrinsk: Har bare en type ramme foreløpig, til noen forklarer meg løsningen på dette problemet: Hvordan får man laget et rektangel med bare kantlinjer, som en ramme, i CS3? Hva slags innstillinger skal jeg på? Nå kommer det bare en hvit firkant. Ny ramme lagt til Endret 8. august 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Du holder nede shift og klikker på der linjen skal begynne og der linjen skal ende, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Nope, det lager bare et kvadrat. Det kan jo ikke vøre så komplisert, selv Paint har jo funksjonen lett tilgjengelig! Endret 8. august 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Herre min hatt, kan jo ikke holde på slik! Det er vanskelig nok å lage linjer i PS (ja, det er det. Nei, ikke kveruler med meg.) Like før jeg sender mail til Adobe, dette skal jeg til bunns i! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Send mail da EDIT: Innlegg nr 1000 Endret 8. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Nå må jeg krype til korset her Siterer det Torbjørn T. sa i PS-tråden: Bruk Rectangular marquee, merk opp ein firkant so stor du vil ha den og gå til Edit --> Stroke. Vel Inside, den fargen, og den breidda du vil ha. Kan vere det er mogeleg med rectangle tool (ligg på same knapp som custom shape og line tool, mellom anna), men eg er usikker på det. Sjekk innstillingane for verktøyet. Det var snodig, tenkte jeg. Men så bladde jeg litt i Hjelp i PS, og kom omsider over denne siden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Draw a circle or square You can draw a circle or square using the elliptical or rectangular marquee tools, and then add a line (called a stroke) to the selection marquee. Stroking a selection is a quick way to add a border or frame around an object. You can stroke any selection you create with the selection tools. In the Layers palette, click the New Layer button to create a new layer for the circle or square. Isolating the circle or square on its own layer makes it easier to work with. Select the Elliptical Marquee tool or the Rectangular Marquee tool in the toolbox. Drag in the document window to create the shape. Hold down the Shift key while dragging to constrain the shape to a circle or square. Choose Edit > Stroke. In the Stroke dialog box, type a value for Width, and then click the color swatch to display the Adobe Color Picker. In the Adobe Color Picker, locate the color range you want using the triangle sliders on the color spectrum bar, and then click the desired color in the color field. The color you select appears in the top half of the color swatch. The original color remains in the bottom half. Click OK. Set the location for the stroke in relationship to the marquee by choosing Inside, Center, or Outside. Adjust the other settings as desired, and click OK. Photoshop strokes the line using the color and stroke settings you set. Frustrerende, ja, men sant. Men nå kan jeg ihvertfall ta fatt på enda en ramme til Vrinsk Endret 8. august 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 unrealized.org/guide/php/roterende_avatarer/ - En guide som lærer deg hvordan du kan få til en "roterende avatar". En roterende avatar er en avatar som stadig skifter til en annen avatar når du laster inn siden på nytt, dermed vil du altså stadig vekk se at en bruker som har dette, aldri vil ha samme avatar over en lengre periode.[/size] - Takk til Jesper Karsrud for link og enda mer takk til Lokaltog som en gang laget guiden 6613798[/snapback] Vet ikke om noen andre har påpekt det men den linken funker ikke lenger Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei, hadde noen giddet å laget en ramme på avataren min og forstørret det så mye som mulig? Kanskje også forbedret enkelte ting om det er mulig Her er bildet. Håper på hjelp Endret 8. august 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, hadde noen giddet å laget en ramme på avataren min og forstørret det så mye som mulig?Kanskje også forbedret enkelte ting om det er mulig Her er bildet. Hmmm, hva med denne? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Takk for hjeelp, men hva skjedde? Lagret den og puttet den som avatar, den ble helt anderledes og uten ramme. Hvorfor? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Tror det er fordi du ikke har trykket CTRL + F5 Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Haha nå fungerte det, hvorfor gikk det plutselig? Og ja jeg har ikke peiling på slikt Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Haha nå fungerte det, hvorfor gikk det plutselig? Og ja jeg har ikke peiling på slikt Er ikke helt sikker på hva det gjør heller. Har noe med hva Browseren din husker av bilder og sånnt. Cookies fra forumet som legger seg på pcen din. Trykker man Ctrl + F5 oppdateres dette eller slettes og nytt kommer eller noe sånnt Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Vil det si at de som ikke har trykket Ctrl + F5 ikke kan se rammen min? Eller gjaldt dette kun meg? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Vil det si at de som ikke har trykket Ctrl + F5 ikke kan se rammen min? Eller gjaldt dette kun meg? Det gjaldt kun deg. Alle andre ser den nye Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Takker for hjelp, utrolig hva folk har peiling på Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noen som hadde vært interresert i å lage en avatar som "matcher" nicket mitt? Gjerne i litt tegneserie stil? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hadde vært fett med ekornet fra Over Hekken eller noe , mekka den om til en kanin med sånna ører og greier Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hadde vært fett med ekornet fra Over Hekken eller noe , mekka den om til en kanin med sånna ører og greier 9238738[/snapback] Hahaha, ja, noe sånt :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå