DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hmm.. lage avatar i PHP.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php include_once('./includes/avatar_functions.php'); $name = stripslashes($_GET['name']); $size = stripslashes($_GET['size']); $font = 'images/avatar_maker/fonts/'.stripslashes($_GET['font']).'.ttf'; $fontcolor = hex_to_rgb(stripslashes($_GET['color'])); // font color $shadow = stripslashes($_GET['shadow']); $lines = stripslashes($_GET['lines']); switch ($_GET['avatar']) { case '1': $bgpic = 'images/avatar_maker/1.gif'; break; case '2': $bgpic = 'images/avatar_maker/2.gif'; break; case '3': $bgpic = 'images/avatar_maker/3.gif'; break; case '4': $bgpic = 'images/avatar_maker/4.gif'; break; case '5': $bgpic = 'images/avatar_maker/5.gif'; break; case '6': $bgpic = 'images/avatar_maker/6.gif'; break; case '7': $bgpic = 'images/avatar_maker/7.gif'; break; case '8': $bgpic = 'images/avatar_maker/8.gif'; break; case 'random': $num = mt_rand(1, 8); if($num == 1){ $bgpic = 'images/avatar_maker/1.gif'; } elseif($num == 2){ $bgpic = 'images/avatar_maker/2.gif'; } elseif($num == 3){ $bgpic = 'images/avatar_maker/3.gif'; } elseif($num == 4){ $bgpic = 'images/avatar_maker/4.gif'; } elseif($num == 5){ $bgpic = 'images/avatar_maker/5.gif'; } elseif($num == 6){ $bgpic = 'images/avatar_maker/6.gif'; } elseif($num == 7){ $bgpic = 'images/avatar_maker/7.gif'; } elseif($num == 8){ $bgpic = 'images/avatar_maker/8.gif';} break; default: $num = mt_rand(1, 8); if($num == 1){ $bgpic = 'images/avatar_maker/1.gif'; } elseif($num == 2){ $bgpic = 'images/avatar_maker/2.gif'; } elseif($num == 3){ $bgpic = 'images/avatar_maker/3.gif'; } elseif($num == 4){ $bgpic = 'images/avatar_maker/4.gif'; } elseif($num == 5){ $bgpic = 'images/avatar_maker/5.gif'; } elseif($num == 6){ $bgpic = 'images/avatar_maker/6.gif'; } elseif($num == 7){ $bgpic = 'images/avatar_maker/7.gif'; } elseif($num == 8){ $bgpic = 'images/avatar_maker/8.gif';} } $im = imagecreatefromgif($bgpic); //Calculate, the centre: for(;;){ list($image_width, $image_height) = getimagesize($bgpic); list($left_x, , $right_x) = imagettfbbox($size, 0, $font, $name); $text_width = $right_x - $left_x; if($image_width > $text_width+5){ break; } $size = $size - .5; if($size == 1){ die('Script not responding to decreasing font size, in other words: try using less letters.'); } } $padding = ($image_width - $text_width)/2; $textcolor = imagecolorresolve($im, $fontcolor['r'], $fontcolor['g'], $fontcolor['b']); $grey = imagecolorallocate($im, 128, 128, 128); if($shadow == 'y'){ imagettftext($im, $size, 0, $padding+1, 77, $grey, $font, $name); } if($lines == 'y'){ //imagettftext($im, $size, 0, $padding+1, 77, $grey, $font, $name); } imagettftext($im, $size, 0, $padding, 75, $textcolor, $font, $name); if($_GET['dl']){ header('Content-Disposition: attachment; filename="avatar.gif"'); } header("Content-type: image/gif"); imagegif($im); ?> if(!function_exists('imagecreate') || !function_exists('imagettfbbox')){ Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php ////////////////////// // // Net Avatar Maker // version 1.5 // http://php-net.net/ // 1:01 AM 4/28/2005 // ////////////////////// // // decode an HTML hex-code into an array of R, G, and B values. accepts these formats: (case insensitive) #ffffff, ffffff, #fff, fff // function hex_to_rgb($hex){ // remove '#' if(substr($hex, 0, 1) == '#'){ $hex = substr($hex, 1); } // expand short form ('fff') color if(strlen($hex) == 3){ $hex = substr($hex, 0, 1) . substr($hex, 0, 1) . substr($hex, 1, 1) . substr($hex, 1, 1) . substr($hex, 2, 1) . substr($hex, 2, 1); } if(strlen($hex) != 6){ fatal_error('Error: Invalid color "'.$hex.'"'); } // convert $rgb['red'] = hexdec(substr($hex, 0, 2)); $rgb['green'] = hexdec(substr($hex, 2, 2)); $rgb['blue'] = hexdec(substr($hex, 4, 2)); return $rgb; } //### function arrow($im, $x1, $y1, $x2, $y2, $alength, $awidth, $color){ /// later on... :) } function add_border($im, $width, $pattern, $style){ /// later on... :) } ?> Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Koden virker sikkert, men den var ikke bra skrevet! (den øverste). Breaks, og mange forskjellige IFs er ikke bra. Istedet for if($num == 1){ $bgpic = 'images/avatar_maker/1.gif'; } elseif($num == 2){ $bgpic = 'images/avatar_maker/2.gif'; } elseif($num == 3){ $bgpic = 'images/avatar_maker/3.gif'; } elseif($num == 4){ $bgpic = 'images/avatar_maker/4.gif'; } elseif($num == 5){ $bgpic = 'images/avatar_maker/5.gif'; } elseif($num == 6){ $bgpic = 'images/avatar_maker/6.gif'; } elseif($num == 7){ $bgpic = 'images/avatar_maker/7.gif'; } elseif($num == 8){ $bgpic = 'images/avatar_maker/8.gif';} Kunne man brukt $bgpic = "images/avatar_maker/" . $num . ".gif"; eller noe lignende. Så slepper man å måtte legge til slik nedover for hver fil. Spør Ståle her på forumet. Som du ser skifter avataren hans hver gang. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei igjen Er det noen som kan hjelpe meg med å få dette bildet under 6kb? Forstod ikke så mye at dithering og hvordan man setter ned farger... Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei igjen Er det noen som kan hjelpe meg med å få dette bildet under 6kb? Forstod ikke så mye at dithering og hvordan man setter ned farger... 8845468[/snapback] Bare og bruke Paint.NET det (google it). Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Endret 12. juni 2007 av Mevon Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Forstod ikke så mye at dithering og hvordan man setter ned farger... 8845468[/snapback]I Photoshop (som me snakka om): File --> Save for web, og so: Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Dere ler sikkert av meg når jeg sier at jeg har en veldig gammel Photoshop.... Mulighetene er litt begrenset med den.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Photoshop 5.0 Limited Edition Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg skal bare ha bildene jeg Så får jeg Ueland til å lage et scrpit til meg ' Få han til å lage til meg og Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Paint.NET er genialt.. rett og slett.. Lenke til kommentar
Edian Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg ønsker meg en god Oblivionavatar? Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis en av dere kan lage en PHP avatar, kan en av dere lage en til meg?For å være ærlig er det alt for komplisert for meg. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Luchy, begynte på en i går.. men gadd aldri gjøre den ferdig EDIT: Gjorde den ferdig.. PHP <?php$filetype = end(explode(".",$_SERVER['REQUEST_URI'])); if($filetype != "jpg" && $filetype != "png") exit; if ($handle = opendir('.')) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != ".." && stristr($file, ".".$filetype)) $files[]=$file; } closedir($handle); } if ($files) { $imagenr = rand(0, sizeof($files)-1); if($filetype == "jpg") $filetype = "jpeg"; $fp = fopen($files[$imagenr], 'rb'); header("Content-Type: image/$filetype"); header("Content-Length: " . filesize($files[$imagenr])); fpassthru($fp); exit; } ?> Noe slikt du var ute etter? Endret 13. juni 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvordan bruker man ett slikt script? Og om man har 3 bilder som skal rotere, må de til sammen være under 6kb, da? Eller kan de være ca 6kb per stk.? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 6 kb pr stykk.. Jeg tenkte jeg skulle teste den nå.. http://farriskilen.net/div/index.php?dir=tegninger Noen som vil lage noen kule avaterer fra tegningene mine? Tenkte jeg skulle ha disse roterende.. Stor takk til den som gjør det. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 noen som gidder og ta denne, den er litt stor nå, men.. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg ønsker meg en god Oblivionavatar? 8849267[/snapback] noe slikt? Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Luchy, begynte på en i går.. men gadd aldri gjøre den ferdig Jeg vet dessverre null og niks om PHP avatar. Alt jeg vet er at jeg har bilder jeg ønsker at min PHP avatar skal innholde. Men takker for all hjelp så langt Edit: Ville du kunne lage en til meg hvis jeg ga deg bildene jeg ønsker å ha i avataren? Endret 13. juni 2007 av Luchy Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 noen som gidder og ta denne, den er litt stor nå, men.. 8850906[/snapback] Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Luchy, begynte på en i går.. men gadd aldri gjøre den ferdig Jeg vet dessverre null og niks om PHP avatar. Alt jeg vet er at jeg har bilder jeg ønsker at min PHP avatar skal innholde. Men takker for all hjelp så langt Edit: Ville du kunne lage en til meg hvis jeg ga deg bildene jeg ønsker å ha i avataren? 8851148[/snapback] Give it to me baby Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Tusen Takk *sender mail* Endret 13. juni 2007 av Luchy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå