Aalton Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Noen som kan lage en noe stilig avatar ut av denne: Også har jeg et bilde kunne vært tøft: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilde er skjult grunnet sin størrelse Lenke til kommentar
Groening Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Den var skikkelig flott, men skulle hatt den som 6kb. Den er på 12. Hva med en av disse to da? 8822313[/snapback] Den første var skikkelig bra! Takk! Og under 6kb. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Oi! Veldig stilig den siste der. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hei! Er det noen som kunne krympe denne avataren til under 6kb uten at kvaliteten går i dass? Og hvilket format burde jeg lagre i for å få en lav størrelse med god/grei kvalitet? Aalton: Ble kanskje ikke så stilige, men.. Endret 10. juni 2007 av -hakon- Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Aalton: -hakon-: Redigert: Om du bruker Photoshop, så går du på "File" også velger du "Save for Web." Der kan du stille en hel masse på avataren. Gif. er det jeg pleier å bruke. Endret 10. juni 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 -hakon- : Kunne du prøvd å gjøre den diskusjon.no avataren litt rundere i kantene ? Cutthroat Bill: Band Of Brother avataren ble bra, takk Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Cutthroat Bill: Hvordan får du GIF-filene til å bli såpass skarpe og bra uten støy? Bruker du noen støyreduksjon i Photoshop? Når jeg prøvde å klæsje på en ramme (i Paint, vel og merke) ble bildet skikkelig kornete Aalton: Du burde spørre noen andre om runde kanter, jeg har egentlig ikke særlig peiling i Photoshop Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Set ned mengda dithering. Sjølv plar eg bruke anten PNG8 eller JPG, alt etter kva slags bilete det er. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Aalton: Du burde spørre noen andre om runde kanter, jeg har egentlig ikke særlig peiling i Photoshop 8825382[/snapback] Vel, siden det er saken, noen andre som tar på seg oppgaven om å lage litt rundere kanter på hans forslag? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Framgangsmåte i PS: La biletet vere det einaste laget. Merk alt. Gå til Select --> Modify --> Smooth, verdi: 5 pikslar. Select --> Inverse, og trykk delete. Ctrl + D, og merk so innhaldet i laget ved å Ctrl-klikke på miniatyrbiletet til laget. Edit --> Stroke, ein piksel, inside. Select --> Inverse og stroke ein gong til, med outside. Lagre som PNG med transparency. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) -hakon-: Normalt sett så skrur jeg bare ned antall farger (Photoshop). Jeg vet ikke om dette er den beste metoden, da. Men det funker alltid fint for min del i alle fall. Aalton: Redigert: Torbjørn beat me to it. Endret 10. juni 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jepp, men eg hadde endå rundare kantar enn deg. Fint med alternativ. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Torbjørn T. : Meget bra utført og en veldig fin forklaring. Helt til slutt lurer jeg på hvor vanskelig det vil være å endre på fargene i bildet, slik at man kjører f.eks et sort/hvitt tema istedet for det nåværende Blå/hvite. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Ikkje vanskeleg i det heile å gjere det til svartkvitt. Eller ville du ha bakgrunnen heilt svart, skrifta heilt kvit, og mannen lys grå? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg tenkte mer på å gjøre bakgrunnen helt svart osv. som du nevner, ja Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jepp, men eg hadde endå rundare kantar enn deg. Fint med alternativ. 8825492[/snapback] Sant, men din var uten tvil mye finere. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Gjorde eit forsøk. Tok med ein med kvit ramme ogso. Red.: Ramma såg ein ingenting til. Nytt forslag snart. Nytt forslag: Endret 10. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Meget stilig det der, jeg har lagret de 3 forskjellige versjonene av bildene jeg kom med så nå har jeg litt å bruke. Takk til deg for jobben. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Noen som vet om en annen guide til å lage en "roterende" avatar? Den som er i førsteposten virker ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå