Fulgu Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Mange nevner at det er en serie eldre KM objektier som visstnok passer dette kameraet meget godt. Beercan er et av de som ofte blir nevnt, til meget hyggelige priser. Noen som kan fortelle meg mer om hvilke som passer, og hvem av dem som er de virkelige juvelene til gunstig pris? Noen tips om greie Makro-objektiver til kameraet er jeg også intresert i. På forhånd takk Lenke til kommentar
ezkild Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Alle Minolta AF objektiver passer. 50mm og beercan er juvelene til meget gode priser Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det spørs hva du har tenkt å ta bilde av. Men generelt er 50/1.7 en fulltreffer. 50/1.4 er også et meget godt objektiv, men koster mer. Har selv 28/2.0 som jeg er meget fornøyd med. Fint all round-objektiv som klarer seg godt i lite lys. Er ikke sikker på hva det koster nå. Makro: En av slagerne her på forumet er Tamron 90/2.8. Har denne selv, og er veldig fornøyd. Fikk kjøpt den ny for ca 2400 kr på nettet. Ellers kan du vurdere 50/2.8 macro som kan fås relativt rimelig, tror jeg. Men igjen: Vurder behovet ditt før du handler. Kit-objektivet (18-70) er faktisk ganske bra til prisen, og du kommer et godt stykke på vei med det alene. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Altså, jeg vet ikke hva en beercan er, så å si at den er knall hjelper meg lite Jeg trenger bare litt hjelp til å skjønne hvilke det er som er de gode kjøpene i det gamle KM sortimentet. Beercan skal vistnok være et objektiv med noe tele, så er dette bedre enn KIT Tele-objektivet vil jeg kanskje bytte om det ikke er snakk om veldig mange dinarer. Men det jeg allermest vil ha er et godt alternativ på makrofronten, og det skal vistnok finnes noen 50mm som fikser biffen der. Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Altså, jeg vet ikke hva en beercan er, så å si at den er knall hjelper meg lite 6627268[/snapback] 'Beercan' er en Minolta AF 70-210mm f/4. Altså en moderat telezoom. Den kalles beercan fordi den ser ut som en ølboks i formen Mer info her: http://dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=48 -Torstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå