Gå til innhold

CS server som skal stå på 24/7 farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget her er at uansett hvor varmt det bli har du et kabinett rundt (hvis jeg ikke har misforstått), og det eneste brennbare inni er støv, oddsen for at en brann vil spre seg er lik null, fordu støvet bare vli brenne i 2 sekund, du kan sikkert legge diesel i bånnen av kabinettet og tenne på, og innvendig skade er eneste resultat. Det jeg prøver å si er at en evt brann ikke vil spre seg, pluss at oddsen for brann er utrolig lav.

AtW

Lenke til kommentar

tøys, med noen glass med wisky eller eller noen halvlitre øl så går det fint an å sove i samme rommet som en hyperaktiv pc jeg sover bare 2 meter i fra en hyperaktiv pc uten en vegg imellom :smile: det går så fint så ( ps det går ikke like bra i edru tilstand hehe ) server i andre siden av leiligheten ) med lang nic kabel høres ut som en bra deal

MR_T

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 16:09, skrev ATWindsor:

Poenget her er at uansett hvor varmt det bli har du et kabinett rundt (hvis jeg ikke har misforstått), og det eneste brennbare inni er støv, oddsen for at en brann vil spre seg er lik null, fordu støvet bare vli brenne i 2 sekund, du kan sikkert legge diesel i bånnen av kabinettet og tenne på, og innvendig skade er eneste resultat. Det jeg prøver å si er at en evt brann ikke vil spre seg, pluss at oddsen for brann er utrolig lav.

AtW

er du sikker på dette? noen som kan bekrefte dette?? var meget betryggende..

Lenke til kommentar

Jeg har en 24/7 CS server stående, som et prosjekt.

Den er public: csburken.no-ip.com

Stats på http://csburken.no-ip.org

Er en athlon 700mhz Slot A, med 384mb ram.

Den ligger i hjørnet på loftstua =)

Jeg bruker et Aopen HQ 45 kabinett. Har stått på i flere måneder, uten noe støvsuging i det heletatt, og ikke har jeg tenkt noe seriøst på å støvsuge heller..:razz:

Lykke til med prosjektet ditt. la oss få vite adressa når den er oppe (hvis du og har tenkt å ha public)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 23:16, skrev HoVeSkOt:

Jeg har en 24/7 CS server stående, som et prosjekt.

Den er public: csburken.no-ip.com

Stats på

Er en athlon 700mhz Slot A, med 384mb ram.

Den ligger i hjørnet på loftstua =)

Jeg bruker et Aopen HQ 45 kabinett. Har stått på i flere måneder, uten noe støvsuging i det heletatt, og ikke har jeg tenkt noe seriøst på å støvsuge heller..:razz:

Lykke til med prosjektet ditt. la oss få vite adressa når den er oppe (hvis du og har tenkt å ha public)

eksakt hvordan fikk du til å hoste med nextgentel?

Lenke til kommentar

hm. skulle tro et hovedkort brenner bra hvis det først antenner, og flesteparten av kabinettene har plastikk i front...

Mulig jeg skal ta en liten branntest på ett gammelt nettverkskort i morgen.

:grin:

ellers tror jeg ikke du trenger virusscanner. har ikke hørt om virus som infiserer CS-servere (regner med at du ikke skal bruke denne til annet enn CS). :smile: brannvegg er derimot kjekkt å ha. steng alle porter du ikke trenger. (dvs åpne kun porter CS trenger).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-22 00:05, skrev hutre:

hm. skulle tro et hovedkort brenner bra hvis det først antenner.

Men hovedkortet vil ikke antenne, det vil bare smelte og ikke bidra overhodet til at brannen sprer seg, metall brenner ikke dårlig det heller når det først tar fyr, bare det at det ikke skjer untatt i ekstrme tilfeller. Noe av hovedgrunnen til at det ikke er brannfarlig er at det ikke fins en drit som er særlig brennbart der.

Svar til om jeg er sikker: Jeg må inrømme at jeg ikke har prøvd å ha diesel i bånnen av et kabinett og tent på, men jeg tipper det går bra, hadde jeg hatt 486 fortsatt skulle jeg prøvd :smile:

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-22 00:05, skrev hutre:

hm. skulle tro et hovedkort brenner bra hvis det først antenner,

Det forutsetter at temperaturen i kabinettet er ufattelig høy. huset ditt har nok forlengst tatt fyr når hk'et brenner.

Quote:

og flesteparten av kabinettene har plastikk i front...

Brenner plast spesielt bra? Trodde at det primært smeltet. Uansett så skal det litt til for at utsiden av pcen skal ta fyr. Jeg ville trodd at poweret var den delen hvor en eventuell brann starter, og inne i pcen er det ikke stort med deler som kan antennes fordi litegrann støv har tatt fyr i poweret. Sannsynligvis vil ledningsisolasjon ol i poweret smelte, det er det eneste.

Jeg har hørt om en person som hadde fått en røyksky ut av poweret engang. Poweret hadde tatt kvelden, men det var det eneste.

Quote:

Mulig jeg skal ta en liten branntest på ett gammelt nettverkskort i morgen.

ellers tror jeg ikke du trenger virusscanner. har ikke hørt om virus som infiserer CS-servere (regner med at du ikke skal bruke denne til annet enn CS). :smile: brannvegg er derimot kjekkt å ha. steng alle porter du ikke trenger. (dvs åpne kun porter CS trenger).

Får du nettverkskortet til å ta fyr uten skjærebrenner e.l så skal jeg tenne på boxern min. Virusscanner trenger du som sagt ikke på en server (alle virus må jo som kjent komme fra et sted, f.eks epost, internett ol, dette er jo ting som man normalt sett ikke bruke på en server.) Pass på å oppgradere oset, og alle tjenestenen som kjører på boksen. brannvegg kan jo være fint, men det er mye viktigere å ikke ha hull i daemoner/servere ol.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 11:21, skrev ueland85:

serverer kan stå på i flere år uten inrykk fram mennesker :smile:...men støvsuging en gang i måneden osv er bra.

en gang i måneden? jeg støvsugde en boks her som står på 24/7 igår, og jeg har hatt den i > 3 år. En gang i året holder i massevis.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 01:25, skrev ledigbrukernavn:

Tipper du kommer til å bli lei av støy før det tar fyr. Prøvde å kjøre en maskin jeg trodde var stillegående døgnet rundt på soverrommet. Tok ikke mange dagene før jeg kjøpte 50 meter Cat5 kabel og flyttet den på loftet.

pft, sålenge det er monoton støy, så er vel ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

PC utrstyr brenner generelt sett DÅRLIG!! Har brent og kortsluttet myyye! Senest i dag kortsluttet vi på skolen IC'er på en harddisk og et lydkort med 30volt og 10Ampere... ok, det smalt og det stod stikkflammer ut av ICene og det røk noe grønnjævlig, men uansett det skjer ikke med pc'en din. Har sprayet deo og bensin i et powersupply en gang og prøvde og tenne på , kun ledningene brant såvid..

I fjor kjørte vi 230volt igjennom et hovedkort, det var show, da eksploderte IC'ene, spesielt NB og SB. Men ingen brann, kun hybelkaniner i pcer brenner...

Mvh.

Ketil Wikdahl

VK2 Kontor og Data ;P (du får håpe du aldri leverer inn en pc til meg!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...