Gå til innhold

CS server som skal stå på 24/7 farlig?

Anbefalte innlegg

Hei

Har skaffet en pc jeg tenkte å ha som server hele døgnet til cs.. altså - maskin i hjørnet med tastatur og kasse, ikke noe skjerm eller annet dildall... PSU'et er gammelt og av type vifta_utafor_boksen... sltså.. ser ut som den er modda, men er det ikke... tror jeg...

er dette brannfarlig.. tenker. ha den på 24/7, er IKKE HYPP PÅ Å BRENNE I HJEL.. skal ha den på soverommet.. liten plass... skal støvsuge den 1 gang i måneden.. bør jeg bytte PSU'et? til hva? noe annet?

Hadde satt stor pris på feedback.

er et asus hk med en 450 mhz amd k6 cpu 128 mb n (et eller annet ram) ser ut som simm ram... pluss en gammel 1.6 gb hdd...

edit: skriveleif

[ Denne Melding var redigert av: torsteinen på 2002-10-24 17:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel.. hvorfor har du tastaturet i da?? det er i biosen der kan du sette at den ikke skal bry seg om feil i bootingen, du finner det under den første valget i bios menyen.

jeg har bare 2 nic i min server, 2hd`er og ikke noe skjermkort.

kjører terminal inn på den.

og det er ikke farlig har hatt min ståendes på i 24*7* nesten 2 år.

bare pass på at du har den oppgrdert hele tiden, da tenker jeg på sikkerhets fixer osv.. og ikke installert for mye som du ikke trenger eks. iss osv..

men branfarlig er det vel.. ikke dersom du gir den luft og skjekker at det ikke er for mye støv inni den.

Lenke til kommentar

jeg har en amd k6 pr266 stående på soverommet, å det går greit etter at jeg byttet ut kjøleribba med ei mega ribbe fra athlon xp'en og kjører vifta på 5v. tok likså gått å fjernet vifta i psu, kjølerbbene i psu'en fantes ikke varm!

faktisk det som var varmest var nettverkskortet!

og det etter at den hadde stått på i 92 dager i strekk(forrige gang strømmen gikk).

på denne kjører jeg slaware 8.0 og IRC server med irc bot... så det blir jo ikke så mye belstning på den da :smile:

[ Denne Melding var redigert av: damned på 2002-10-21 02:00 ]

Lenke til kommentar

Oppå K6'en sitter ei søt lita vifte, som kan se ut som den er røsket av et chipset eller en 486 prosesor.. er dette helt safe?? **** dette ble stress.... er det noe jeg ikke skal ha noe av er det husbrann, hvertfall ikke på soverommet, dau før jeg rekker å reagere... kullos.. æsj :cry:

Lenke til kommentar

Et tips: Ikke sett serveren på soverommet. Jeg hadde en server på soverommet mitt, men det er ikke lett å få sove med den summingen fra maskinen. Det endte med at serveren måtte finne seg i å stå på gangen. Støyen blir du ikke kvitt! Tro meg, jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 12:53, skrev glabba:

Et tips: Ikke sett serveren på soverommet. Jeg hadde en server på soverommet mitt, men det er ikke lett å få sove med den summingen fra maskinen. Det endte med at serveren måtte finne seg i å stå på gangen. Støyen blir du ikke kvitt! Tro meg, jeg har prøvd.

pyse eller??

har en maskin med 2x120mm 1x92mm og 4x80mm vifter stående på rommet med full guffe 24/7

du blir vant til det så det plager ikke meg lenger :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...