El Matador Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Fikk min Sansa e260 i Posten idag! Etter superrask levering av Stretto.no. (Bestilte i går, fikk den i dag) Men, jeg føler meg litt forvirret i og med at denne posten er såpass rotete. - Hvordan flasher jeg til amerikansk firmware? - Er 1.02.07A nyeste amerikaske firmware? Nei, 1.02.12A. - Har Rockbox laget/skal de lage firmware til denne spilleren snart? Edit: - Hvordan lager jeg spilleliste? Med e200 MSC Playlist Editor/Creator Edit: Jeg fant svarene på noen av spørsmålene selv, men trenger fortsatt hjelp til hvordan jeg flasher. Men aller viktigst; Er det ikke vits å flashe til den Amerikanske FW-en? Jeg trenger ikke legge inn skins (enda), men at lyset slår seg av når spilleren lader hadde vært greit. Men dette regner jeg med Sandisk kommer med i neste europeiske FW? Da er det vel egentlig bare best å smøre seg med tålmodighet og bare vente? Endret 19. oktober 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
Risern Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Okey, men jeg skjønner bare ikke hvordan man man oppdaterer til feks. en eldre versjon. Jeg putter de to filene inn i H: SANSA E260 også kobler spilleren fra pcen, deretter restarter seg den. Når den kommer på igjen skjer det ikke noe mer.. Jeg er vist helt noob på det her 7102289[/snapback] Det skal komme frem "firmware update" når spilleren restarter, gjør det ikke det har du gjort noe feil. 7102912[/snapback] Er nettopp det som er problemet, det kommer ikke opp "firmware update" Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 - Hvordan flasher jeg til amerikansk firmware?- Har Rockbox laget/skal de lage firmware til denne spilleren snart? Men aller viktigst; Er det ikke vits å flashe til den Amerikanske FW-en? Jeg trenger ikke legge inn skins (enda), men at lyset slår seg av når spilleren lader hadde vært greit. Men dette regner jeg med Sandisk kommer med i neste europeiske FW? Da er det vel egentlig bare best å smøre seg med tålmodighet og bare vente? 7104597[/snapback] For å flashe til en annen FW dersom du allerede har .rom og .mi4 -filene til, legger du dem simpelthen i roten. Det vil si at du først må sette spilleren i MSC-mode slik at den kommer opp som egen harddisk, og så legger du filene i (feks) "F:\" Filene vil ikke være synlig etter restart. Du vet at FWen er oppdatert hvis du får velge språk. Ellers kan du se i settings->info for å finne hvilken versjon du har. Jeg ser ingen grunn til å flashe til amerikansk FW. Den europeiske kommer jevnlig, og da er den som oftest bedre utprøvd enn en tidligere amerikansk FW. Rockbox holder på å utvikle, men her er det snakk om hobbyprogrammerere som holder på med dette i fritiden, altså kan vi ikke forvente noe i den umiddelbare fremtid. Lenke til kommentar
Risern Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Okey, men jeg skjønner bare ikke hvordan man man oppdaterer til feks. en eldre versjon. Jeg putter de to filene inn i H: SANSA E260 også kobler spilleren fra pcen, deretter restarter seg den. Når den kommer på igjen skjer det ikke noe mer.. Jeg er vist helt noob på det her 7102289[/snapback] Det skal komme frem "firmware update" når spilleren restarter, gjør det ikke det har du gjort noe feil. 7102912[/snapback] Er nettopp det som er problemet, det kommer ikke opp "firmware update" 7104751[/snapback] Har funnet ut av spilleren min ikke husker de valgene jeg har gjort, det er som om den resetter alle innstillingere hvis man slår den av og på. Er sikkert derfor den spør om hvilket språk jeg vil bruke hver gang jeg slår den på! Håpløse greier, for heller ikke byttet firmware Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nå har jeg returnert spilleren min, og får forhåpentligvis ny. Var produksjonsfeil på "snurrehjulet" mitt, gikk omtrent ikke an å snurre på det. Lenke til kommentar
fanten83 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 eg har bestemt meg for å kjøpe meg en Sansa e200... Spørsmålet e: Skal eg bestille e270 (eu versjon) fra en eller annen nettbutikk no? Eller skal eg vente til typen til søstern skal til USA i slutten av november, og kjøpe e280 (ca1600kr)?? E det so å forstå at om eg venta til han kjem med den amerikanske versjonen så får eg radio i tillegg!? Nåken ulempe med å kjøpe i USA? (utenom at eg må vente litt da ) hurtige svar premieres med klapp på skulder! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 eg har bestemt meg for å kjøpe meg en Sansa e200... Spørsmålet e: Skal eg bestille e270 (eu versjon) fra en eller annen nettbutikk no? Eller skal eg vente til typen til søstern skal til USA i slutten av november, og kjøpe e280 (ca1600kr)?? E det so å forstå at om eg venta til han kjem med den amerikanske versjonen så får eg radio i tillegg!? Nåken ulempe med å kjøpe i USA? (utenom at eg må vente litt da ) hurtige svar premieres med klapp på skulder! 7187624[/snapback] Jeg ville gått for den amerikanske versjonen med radio, hvis man bruker den vel å merke. Andre fordeler er at du vanigvis får firmwareoppdateringene før oss med EU-utgaven... Jeg savner radio... Lenke til kommentar
fanten83 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) eg har bestemt meg for å kjøpe meg en Sansa e200... Spørsmålet e: Skal eg bestille e270 (eu versjon) fra en eller annen nettbutikk no? Eller skal eg vente til typen til søstern skal til USA i slutten av november, og kjøpe e280 (ca1600kr)?? E det so å forstå at om eg venta til han kjem med den amerikanske versjonen så får eg radio i tillegg!? Nåken ulempe med å kjøpe i USA? (utenom at eg må vente litt da ) hurtige svar premieres med klapp på skulder! 7187624[/snapback] Jeg ville gått for den amerikanske versjonen med radio, hvis man bruker den vel å merke. Andre fordeler er at du vanigvis får firmwareoppdateringene før oss med EU-utgaven... Jeg savner radio... 7188293[/snapback] okey...ja eg lure på om eg ikkje berre skal ta å vente... Har jo en liten creative eg kan bruke i mellomtida.. Forresten nåken som veit forskjellen på e280 og e280R? Ka bør en gå for der!? Korleis e det med garanti, rep, bytte, når en har kjøpt i USA!? EDIT: Ser forresten at EUversjonen av 8GB har fått FM-radio....står hvertfall det på komplett... Så da e det spare 500kr (inkl100kr frakt), og US Firmware som trekke i retning av å vente.... Fortsatt verdt å vente!? Endret 31. oktober 2006 av fanten83 Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 R står for Rhapsody, som er en egen versjon med egen firmware, som er optimalisert for å bruke opp mot "Best Buy Digital Music Store". Denne spilleren får du kun i USA. Det ser ut som den europeiske e280 har FM-tuner, i følge sandisks offisielle hjemmesider. Lenke til kommentar
fanten83 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) R står for Rhapsody, som er en egen versjon med egen firmware, som er optimalisert for å bruke opp mot "Best Buy Digital Music Store". Denne spilleren får du kun i USA. Det ser ut som den europeiske e280 har FM-tuner, i følge sandisks offisielle hjemmesider. 7189230[/snapback] vert å preika med en på Euronics. Han ringte til importøren i norge. e280 kjem med FM-radio. Han fraråda dessuten på det sterkaste å kjøpe i USA, sidan eg då ikkje ville få ny speler om den vart ødelagt. Ingen garanti, ingen reperasjon. Da e det verdt nåken hundrelappa ekstra å få garanti o.l. EDIT: No e e280 DAP bestilt fra digihome.no. 2133kr m/frakt. Bestilte fra digihome grunna at butikken har fått strålande kritikk på service og levering! Sånt lønne seg. Spelaren var billigere hos komplett.no men der e servicen på ingen måte topp. Gleda meg Endret 31. oktober 2006 av fanten83 Lenke til kommentar
skrudd Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har tenkt å kjøpe 8GB varianten siden det følger med radio på denne. I følge spec-siden under skal det være radio (og det står at den ikke finnes på 6GB, 4GB variantene i tilsv. specs) http://www.sandisk.com/Products/Item(2057)...Player_8GB.aspx Greit nok. Men så dukker denne kommentaren opp: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326340 Kan noen som har kjøpt 8GB-varianten her i Norge og faktisk hørt radioen i bruk bekrefte at den finnes? Lenke til kommentar
fanten83 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har tenkt å kjøpe 8GB varianten siden det følger med radio på denne. I følge spec-siden under skal det være radio (og det står at den ikke finnes på 6GB, 4GB variantene i tilsv. specs) http://www.sandisk.com/Products/Item(2057)...Player_8GB.aspx Greit nok. Men så dukker denne kommentaren opp: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326340 Kan noen som har kjøpt 8GB-varianten her i Norge og faktisk hørt radioen i bruk bekrefte at den finnes? 7204557[/snapback] fekk min 8GB fra DigiHome i dag... Vore so opptatt med å prøve å få den synkronisert (får det faen ikkje til) at eg heilt har gløymt å sjekka om det fulgte med radio. Det har både importøren og digihome sagt der sku være. Men eg finne faen ikkje nåken radio..... Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 fekk min 8GB fra DigiHome i dag... Vore so opptatt med å prøve å få den synkronisert (får det faen ikkje til) at eg heilt har gløymt å sjekka om det fulgte med radio. Det har både importøren og digihome sagt der sku være. Men eg finne faen ikkje nåken radio..... 7205913[/snapback] Kanskje du må legge inn amerikansk firmware? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 fekk min 8GB fra DigiHome i dag... Vore so opptatt med å prøve å få den synkronisert (får det faen ikkje til) at eg heilt har gløymt å sjekka om det fulgte med radio. Det har både importøren og digihome sagt der sku være. Men eg finne faen ikkje nåken radio..... 7205913[/snapback] Kanskje du må legge inn amerikansk firmware? 7206202[/snapback] Det burde da ikke være nødvendig. Butikken markedsfører den som med radio, så da burde det ikke være nødvendig å legge inn ny FW. Noe annet vil da være villedende reklame? Lenke til kommentar
fanten83 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 fekk min 8GB fra DigiHome i dag... Vore so opptatt med å prøve å få den synkronisert (får det faen ikkje til) at eg heilt har gløymt å sjekka om det fulgte med radio. Det har både importøren og digihome sagt der sku være. Men eg finne faen ikkje nåken radio..... 7205913[/snapback] Kanskje du må legge inn amerikansk firmware? 7206202[/snapback] Det burde da ikke være nødvendig. Butikken markedsfører den som med radio, så da burde det ikke være nødvendig å legge inn ny FW. Noe annet vil da være villedende reklame? 7206946[/snapback] Updaten sei at eg har siste versjon av firmware.. Vil ikkje oppgradere. Men radioen ligge ikkje i menyen. Står heller ingenting om FM på innpakninga. På www.sandisk.com blir det presisert at EU-versjonen ikkje har FM på alle dei 3 tidligere versjonane. Det står ingenting under e280 at den ikkje har FM i EU. Alt tyda på at der skal være radio. Produktnr stemme også med det som står på www.sandisk.com Importøren av sandisk i norge sa også på tlf at der skal være radio (prata med dei FØR eg bestilte på nettet).... Ringe digihome.no i mårra eg... Radio va hovudårsaken til at eg gjekk for e280 i staden for e270... føkk. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du må laste ned amerikansk firmware uten å bruke sansa firmaware update, og så må du starte den i recovery mode (slå den av, sett på tastlåsen, hold inne recording knappen og trykk on) og så kommer du inn i selve systemet, så sletter du den filen og så limer du inn den amerikanske firmwaren og tar ut USB kabelen, og starter den på vanlig måte og lar den flashe Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Updaten sei at eg har siste versjon av firmware.. Vil ikkje oppgradere. Men radioen ligge ikkje i menyen. Står heller ingenting om FM på innpakninga. På www.sandisk.com blir det presisert at EU-versjonen ikkje har FM på alle dei 3 tidligere versjonane. Det står ingenting under e280 at den ikkje har FM i EU. Alt tyda på at der skal være radio. Produktnr stemme også med det som står på www.sandisk.com Importøren av sandisk i norge sa også på tlf at der skal være radio (prata med dei FØR eg bestilte på nettet).... Ringe digihome.no i mårra eg... Radio va hovudårsaken til at eg gjekk for e280 i staden for e270... føkk. 7207231[/snapback] Jeg anbefaler deg å oppdatere til amerikansk FW, for da får du den nyeste versjonen med norsk språk. Last ned denne fila, og legg filene i hovedmappen (feks F:\) når spilleren er i MSC modus. Spilleren vil automatisk oppgraderes. Hvis du ikke har radio, og vil tilbake til EU versjon kan du laste ned denne og gjenta... Det kan godt hende at spilleren har radio innebygd, men at den er fjernet i FWen... Lenke til kommentar
Risern Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hei trenger seriøst hjelp nå! Mp3 spillern min husker ikke valgene jeg har gjort, har prøvd Fw version; 1.00.12, 1.02.07a, 01.00.12E. Alle via recovery mode. Også har jeg prøvd å bruke 1.00.12 og deretter oppgradere til 01.00.12E via sansa updater. Men ved alle tilfellene spør den om språk ved hver oppstart, og innstillinger som feks lyd, lysstryke osv resetter seg Hadde vært evig takknemlig om jeg kunne få løst dette problemet, orker ikke leve med det lenger Edit: Når jeg prøvde å oppdatere fra 1.00.12 til 01.00.12E via sansa updater så kom fikk jeg beskjed om det oppdatering ikke ble fullført. Dette kommer etter at jeg får beskjed om å plugge den ut, for så å sette den i MSC modus. Når jeg da plugger den inn igjen så kommer feil meldingen.. Endret 4. november 2006 av Risern Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kontakt forhandleren og send den inn Lenke til kommentar
Risern Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kontakt forhandleren og send den inn 7218736[/snapback] Hvis det er eneste utvei så får jeg vel bare sende mail til komplett da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå