Gå til innhold

SanDisk Sansa e250


Anbefalte innlegg

Ja riktig prøver å oppgradere til den amerikansje fw'en i og med at den er en god del bedre etter hva jeg har hørt. Skulle kansje sagt det med en gang.

 

Men har oppdatert til nyeste europeisk versjon og oppdateringsprogrammet ser jo bare etter den europeiske versjonen. Derfor tenkte jeg å gjøre det manuelt, slik som noen andre her hadde gjort. Veit du hvordan dem fikk det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står hvordan du kan gjøre det HER. Og HER ligger nyeste versjon av amerikansk firmware.

 

Om det fortsatt ikke funker så gjør det på denne måten: Formater spilleren, reinstall ny firmware, formater spilleren igjen, og putt på musikk.

 

MEN;

 

Du trenger egentlig ikke flashe til amerikansk firmware lenger da det eneste du oppnår er å få et radioikon i menyen som du ikke har bruk for. Jeg flasha til amerikansk firmware tidligere for å få muligheten til høyere volum, men dette finnes nå også i den nyeste europeiske firmwaren. Ellers er det ingen forskjeller. Eneste nytten er om du skal bruke H3Mod-skins som er laga for amerikansk firmware.

 

/martin

 

 

edit: presisering

Endret av Mongster
Lenke til kommentar
Hei takker for svar! Det var selvfølgelig MSC modus jeg mente, men det som skjer når jeg kobler den til er at det dukker opp en stasjon (H) med bilde av en mp3 spiller på, men det kommer også opp en stasjon (I). Men trykker jeg på denne kommer det bare noe med at jeg må sette noe inn i stajon (I).

 

Derfor puttet jeg filene i stasjon (H) som jeg antar er riktig, i og med at photo og et par andre mapper ligger der. Men det skjer fortsatt ingen ting, virker som filene ikke legger seg der men forsvinner når jeg tar ut kabelen.

7040886[/snapback]

 

Stasjon (I) er microSD-kortplassen...

 

Selv om du kopierer filene til H:\ , og spilleren godtar oppgraderingen, vil filene forsvinne av seg selv. Det virker som om spilleren flytter filene til en gjemt partisjon. Spilleren har ca 20 MB som ikke har sitt eget stasjonsnavn, men som man kan se hvis man bruker "disk manager". Jeg anbefaler ingen å røre den :D

 

Det burde ikke være noen grunn for deg å oppgradere til amerikansk versjon. Den eneste fordelen med det må være muligheten for norsk språk... men alle kan vel nynorsk? (les: engelsk). Jeg oppgraderte til 1.02.07a, men fant fort ut at jeg ville tilbake til europeisk, ettersom et ekstra ikon som ikke hadde en funksjon var for meg unyttig... Jeg regner med at den nye europeiske FWen kommer om ikke alt for lenge.

 

EDIT: leif

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
Det står hvordan du kan gjøre det HER. Og HER ligger nyeste versjon av amerikansk firmware.

 

Om det fortsatt ikke funker så gjør det på denne måten: Formater, reinstall ny firmware, formater igjen, og putt på musikk.

 

MEN;

 

Du trenger egentlig ikke flashe til amerikansk firmware lenger da det eneste du oppnår er å få et radioikon i menyen som du ikke har bruk for. Jeg flasha til amerikansk firmware tidligere for å få muligheten til høyere volum, men dette finnes nå også i den nyeste europeiske firmwaren. Ellers er det ingen forskjeller. Eneste nytten er om du skal bruke H3Mod-skins som er laga for amerikansk firmware.

 

/martin

7042970[/snapback]

Hei takker for svar! ;) I og med at det er et stort "MEN" så tror jeg at jeg dropper det. Men med den amerikanske var det en fiks som gjore at den ikke lenger lyste hele tiden når du ladet, det hadde vært kjekt å ha..

En annen ting er at hver gang jeg slår på spilleren så spør den om hvilket språk jeg vil bruke.

Lenke til kommentar
Det står hvordan du kan gjøre det HER. Og HER ligger nyeste versjon av amerikansk firmware.

 

Om det fortsatt ikke funker så gjør det på denne måten: Formater, reinstall ny firmware, formater igjen, og putt på musikk.

 

MEN;

 

Du trenger egentlig ikke flashe til amerikansk firmware lenger da det eneste du oppnår er å få et radioikon i menyen som du ikke har bruk for. Jeg flasha til amerikansk firmware tidligere for å få muligheten til høyere volum, men dette finnes nå også i den nyeste europeiske firmwaren. Ellers er det ingen forskjeller. Eneste nytten er om du skal bruke H3Mod-skins som er laga for amerikansk firmware.

 

/martin

7042970[/snapback]

Hei takker for svar! ;) I og med at det er et stort "MEN" så tror jeg at jeg dropper det. Men med den amerikanske var det en fiks som gjore at den ikke lenger lyste hele tiden når du ladet, det hadde vært kjekt å ha..

En annen ting er at hver gang jeg slår på spilleren så spør den om hvilket språk jeg vil bruke.

7047255[/snapback]

 

 

Hvilken firmware-versjon har du nå?

 

Den skal ikke spørre etter hvilket språk du vil bruke hver gang, det skal egentlig kun skje første gangen du bruker den, og første gangen du skrur den på med ny firmware. Jeg ville formatert og reinstallert ny firmware om jeg var deg.

 

At den ikke lyser når du lader den tror jeg også er fiksa i den nyeste europeiske versjonen (1.02.07E). Har den kommet enda egentlig, eller er det fortsatt bare den amerikanske versjonen som er tilgjengelig? Den europeiske firmwaren kommer jo alltid litt seinere av en eller annen mystisk grunn.

Lenke til kommentar
Nå har jeg oppdatert til amerikanske firmwaren, men når jeg åpner sansa media converter står det at ingen spiller er koblet til.  :whistle:

7045884[/snapback]

 

Prøv å bytte USB-modus

7046156[/snapback]

 

Når jeg gjør det, kommer det frem "ny maskinvare funnet" så får jeg feil under instalasjon av ny maskinvare. :whistle:

Lenke til kommentar
Nå har jeg oppdatert til amerikanske firmwaren, men når jeg åpner sansa media converter står det at ingen spiller er koblet til.  :whistle:

7045884[/snapback]

 

Prøv å bytte USB-modus

7046156[/snapback]

 

Når jeg gjør det, kommer det frem "ny maskinvare funnet" så får jeg feil under instalasjon av ny maskinvare. :whistle:

7047660[/snapback]

 

 

Formater spilleren, reinstall ny firmware, formater spilleren igjen, og putt på musikk. Husk eventuell backup av musikken du har på spilleren aller først =)

Lenke til kommentar
Formater spilleren, reinstall ny firmware, formater spilleren igjen, og putt på musikk. Husk eventuell backup av musikken du har på spilleren aller først =)

7047701[/snapback]

 

Har gjort det. :whistle:

7047818[/snapback]

 

 

Og fortsatt kjenner ikke sansa media converter den igjen? Hmm. Kommer den opp som egen stasjon i windows i det hele tatt? Hvilken firmwareversjon har du nå a?

Lenke til kommentar
Og fortsatt kjenner ikke sansa media converter den igjen? Hmm. Kommer den opp som egen stasjon i windows i det hele tatt? Hvilken firmwareversjon har du nå a?

7047993[/snapback]

 

Ja, den kommer opp som egen stasjon, og kan legge inn musikk, men ikke bilder og video. Har amerikanske versjonen nå.

Lenke til kommentar
Det står hvordan du kan gjøre det HER. Og HER ligger nyeste versjon av amerikansk firmware.

 

Om det fortsatt ikke funker så gjør det på denne måten: Formater, reinstall ny firmware, formater igjen, og putt på musikk.

 

MEN;

 

Du trenger egentlig ikke flashe til amerikansk firmware lenger da det eneste du oppnår er å få et radioikon i menyen som du ikke har bruk for. Jeg flasha til amerikansk firmware tidligere for å få muligheten til høyere volum, men dette finnes nå også i den nyeste europeiske firmwaren. Ellers er det ingen forskjeller. Eneste nytten er om du skal bruke H3Mod-skins som er laga for amerikansk firmware.

 

/martin

7042970[/snapback]

Hei takker for svar! ;) I og med at det er et stort "MEN" så tror jeg at jeg dropper det. Men med den amerikanske var det en fiks som gjore at den ikke lenger lyste hele tiden når du ladet, det hadde vært kjekt å ha..

En annen ting er at hver gang jeg slår på spilleren så spør den om hvilket språk jeg vil bruke.

7047255[/snapback]

 

 

Hvilken firmware-versjon har du nå?

 

Den skal ikke spørre etter hvilket språk du vil bruke hver gang, det skal egentlig kun skje første gangen du bruker den, og første gangen du skrur den på med ny firmware. Jeg ville formatert og reinstallert ny firmware om jeg var deg.

 

At den ikke lyser når du lader den tror jeg også er fiksa i den nyeste europeiske versjonen (1.02.07E). Har den kommet enda egentlig, eller er det fortsatt bare den amerikanske versjonen som er tilgjengelig? Den europeiske firmwaren kommer jo alltid litt seinere av en eller annen mystisk grunn.

7047630[/snapback]

 

Blir kansje litt mye quote her men :p Vel jeg har vist 1.01.11 som jeg trodde var nyeste europeiske versjon :S Men skal søke etter versjon 1.02.07E nå og laste ned den. Kansje ting blir bedre da ;)

 

Edit: Rart ikke sansaupdater finner den nyeste :hmm: Kansje fordi det er et annet firma som har laget den fw'en?

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Blir kansje litt mye quote her men :p Vel jeg har vist 1.01.11 som jeg trodde var nyeste europeiske versjon :S Men skal søke etter versjon 1.02.07E nå og laste ned den. Kansje ting blir bedre da ;)

 

Edit: Rart ikke sansaupdater finner den nyeste :hmm:  Kansje fordi det er et annet firma som har laget den fw'en?

7048506[/snapback]

 

 

Det er Sandisk som lager all firmwaren, uansett versjon. Men jeg lurer på (er ikke sikker) om den europeiske versjonen av 1.02.07 ikke har kommet enda, og således er 1.01.11E nyeste europeiske. Du kan jo uansett prøve å fikse det med at den ber deg velge språk hver gang du starter opp med å formatere spilleren (pass på å ta backup av musikken din først ;) ), reinstallere firmware 1.01.11, formatere den på nytt og så laste inn musikken igjen.

Lenke til kommentar
Blir kansje litt mye quote her men :p Vel jeg har vist 1.01.11 som jeg trodde var nyeste europeiske versjon :S Men skal søke etter versjon 1.02.07E nå og laste ned den. Kansje ting blir bedre da ;)

 

Edit: Rart ikke sansaupdater finner den nyeste :hmm:  Kansje fordi det er et annet firma som har laget den fw'en?

7048506[/snapback]

 

 

Det er Sandisk som lager all firmwaren, uansett versjon. Men jeg lurer på (er ikke sikker) om den europeiske versjonen av 1.02.07 ikke har kommet enda, og således er 1.01.11E nyeste europeiske. Du kan jo uansett prøve å fikse det med at den ber deg velge språk hver gang du starter opp med å formatere spilleren (pass på å ta backup av musikken din først ;) ), reinstallere firmware 1.01.11, formatere den på nytt og så laste inn musikken igjen.

7048833[/snapback]

Okey da prøver jeg det! :D Men en ting, jeg veit ikke hvordan jeg formaterer spilleren. :blush: Har søkt på google uten hell..

 

Edit: Noe jeg syntes er rart, er at jeg fikk bare med Quick Start guide. Der står det bare det grunnleggende, ikke noe mer utover det. Bestilte fra komplett.no hvis det har noe å si :idea:

Endret av Risern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...