Gå til innhold

SanDisk Sansa e250


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

ser på en video podcast med spilleren nå, virkelig imponerende! liker spesielt at man kan ha mange "view modes" når man spiller musikk, vise eq, neste sang, kun albnum art etc

 

er det drag-and-drop på musikkfiler?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Fin post :) Tenkte jeg skulle bestille denne over helgen. Er rimelig sikker på at det er denn ejeg har lyst på, men iRiver U10 virker sinnsykt kul med trykkskjerm.

 

Regner med med jeg bestiller e260 :)

6917983[/snapback]

 

Ja tror det er et fint valg ^^

KJøpt 3 mp3 spillere i dag.

Sansa e260

crappy sd card mp3 player - ebay - 95 kr - skal brukes i en av "oppfinnelsene" mine.

a little less crappy sd card mp3 player - ebay - 130 kr - skal bestemor ha ^^ måtte ha en med null skjerm og få knapper, så ho skjønner det. skal bruke med fm sender og radioen hennes.

 

kjøpte ogse en game boy micro skjermbeskytter fra play asia, koster ca 35 kr (da er porto inkludert!). den burde passe e260! http://www.play-asia.com/paOS-13-71-ju-49-en-70-16kl.html

Lenke til kommentar
ser på en video podcast med spilleren nå, virkelig imponerende! liker spesielt at man kan ha mange "view modes" når man spiller musikk, vise eq, neste sang, kun albnum art etc

 

er det drag-and-drop på musikkfiler?

6916563[/snapback]

 

Jada, det er D&D på musikkfiler. Spilleren indekserer selv sangene etter informasjonen i ID3-tagen. Derfor kan det bli litt rotete hvis man ikke har fylt ut alle feltene (som feks album, artist osv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har et bra program for å sette tags og albumart på snager? gjort det manuelt hittil. fik kspilleren i dag, oppdatert fw og slik. den er veldig avhengig av custom EQ synes jeg, men virker bra!

 

EDIT: ørene mine er feilstilte i dag, for får samme "for mye og skarp diskant" følelse med de andre mp3 spilelrne mine og, som jeg aldri har tenkt over det på før o.0 lol.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Tag & Rename er et genialt "tagge-program". Prøv det!

6948517[/snapback]

Søker det automatisk etter info?

 

 

Hmm skjermoppløsningen er satt til å være 220x176, men konvertert film i den str vises ikke over hele skjermen?

Lenke til kommentar

Ny firmware! (1.02.07A)

 

Link

 

Det er her snakk om den amerikanske versjonen (som jeg har flashet til ;)).

 

Noen som veit om den europeiske versjonen er oppdatert og?

 

Endringer:

 

- Bedre/smoothere/raskere spoling i video

- Støtte for flere språk, nå også norsk)! :thumbup:

- Du kan lade mens du spiller av! :) (så slipper du trikset med å starte opptak mens du kobler den til, eller skru-av-og-på-igjen-trikset)

- Skjermlyset skrus av når du lader (endelig!)

- Om spilleren er av når du kobler den til pcn, dukker den ikke opp som ekstern harddisk, men bare lader spilleren.

- Bedre custom-equalizer

- Forbedret FM-radio-funksjoner (kun for amerikansk utgave av spilleren)

 

- Den sorterer fortsatt låtene på enkelte av albumene mine i feil rekkefølge =/

 

Det er hva jeg har funnet ut foreløpig...noen som har sett andre endringer?

 

Forøvrig fant jeg ut at det er kommet ny versjon av Sansa Firmware Updater og, 1.010. Veit ikke hva som er forskjellig fra 1.000.

 

 

/martin/

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som den FW-oppdateringen gjelder den europeiske versjonen.

 

Har du en fungerende FM-radio selv om du har flashet fra EU til AM?

6998592[/snapback]

 

Nei, FM radioen er ikke innebygd i den versjonen, bare den amerikanske... :ph34r:

6998681[/snapback]

 

Jeg lurer virkelig på hva som er sandisks motivasjon til å forskjellsgjøre oss europeere med amerikanerne?? Hvorfor ikke bare montere den usle FM-chipen til ca 2kr i alle spillere og la oss nyte en radiosending i ny og ne...

 

Jeg installerte den amerikanske firmwaren, og konkluderte med at det ikke var en slik chip i min spiller... doh!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Venter på den europeiske versjonen jeg ^^

Forøvrig har jeg hatt spilleren en uke nå og har en ting å si: at scrollehjulet sperrer for knappene er ikke en minus, men en pluss! Bruker gjerne litt ekstra flid med å trykke på knappene og heller ha det slik at jeg kan gå med spilleren i lomma uten tenke på å ha på hold knappen, sparer mye tid og slit på å bare kunne ta den opp of skifte sang etc!

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som den FW-oppdateringen gjelder den europeiske versjonen.

 

Har du en fungerende FM-radio selv om du har flashet fra EU til AM?

6998592[/snapback]

 

 

Nei, radion virker ikke. Det finnes ikkeno "radiochip" i det hele tatt i den europeiske versjonen. Jeg flasha til amerikansk FW for å få høyere volum, maksvolum på den europeiske versjonen er jo ikke mye å skryte av.

 

 

Herr Ødegård: Helt enig med deg i det med hjulet! Når du først har vendt deg til det er det bare en fordel. Og liker godt følelsen av å snurre noe fysisk rundt, i stedet for touchgreier =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ser ikke ut som den FW-oppdateringen gjelder den europeiske versjonen.

 

Har du en fungerende FM-radio selv om du har flashet fra EU til AM?

6998592[/snapback]

 

 

Nei, radion virker ikke. Det finnes ikkeno "radiochip" i det hele tatt i den europeiske versjonen. Jeg flasha til amerikansk FW for å få høyere volum, maksvolum på den europeiske versjonen er jo ikke mye å skryte av.

 

 

Herr Ødegård: Helt enig med deg i det med hjulet! Når du først har vendt deg til det er det bare en fordel. Og liker godt følelsen av å snurre noe fysisk rundt, i stedet for touchgreier =)

7008377[/snapback]

Skulle vært bilspill på den :D Hahahahaha

Lenke til kommentar

Har lest igjennom hele tråden på anythingbutipod.com, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal update til denne fw'en. Hvor er det jeg skal putte filene hen i MTC modus?

Jeg har prøvd å putte filene inn i første mappen, og nappet ut usb. Da restarter den seg men ikke noe mer skjer etter det..

Lenke til kommentar
Har lest igjennom hele tråden på anythingbutipod.com, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal update til denne fw'en. Hvor er det jeg skal putte filene hen i MTC modus?

Jeg har prøvd å putte filene inn i første mappen, og nappet ut usb. Da restarter den seg men ikke noe mer skjer etter det..

7040050[/snapback]

 

Sett spilleren i MSC-modus!

 

Det er bare å klikke og dra filene over i hovedkatalogen til sandisken... dvs hvis sandisken kommer opp som F:\, så skal filene kopieres til F:\

 

Filene skal med andre ord ikke i en mappe. Det er viktig at du kopierer både .rom og .mi4 filene.

Lenke til kommentar

Hei takker for svar! Det var selvfølgelig MSC modus jeg mente, men det som skjer når jeg kobler den til er at det dukker opp en stasjon (H) med bilde av en mp3 spiller på, men det kommer også opp en stasjon (I). Men trykker jeg på denne kommer det bare noe med at jeg må sette noe inn i stajon (I).

 

Derfor puttet jeg filene i stasjon (H) som jeg antar er riktig, i og med at photo og et par andre mapper ligger der. Men det skjer fortsatt ingen ting, virker som filene ikke legger seg der men forsvinner når jeg tar ut kabelen.

Lenke til kommentar
Hei takker for svar! Det var selvfølgelig MSC modus jeg mente, men det som skjer når jeg kobler den til er at det dukker opp en stasjon (H) med bilde av en mp3 spiller på, men det kommer også opp en stasjon (I). Men trykker jeg på denne kommer det bare noe med at jeg må sette noe inn i stajon (I).

 

Derfor puttet jeg filene i stasjon (H) som jeg antar er riktig, i og med at photo og et par andre mapper ligger der. Men det skjer fortsatt ingen ting, virker som filene ikke legger seg der men forsvinner når jeg tar ut kabelen.

7040886[/snapback]

 

 

Hvilken firmware er det du prøver å oppdatere da? Sikker på at du ikke prøver å oppdatere en europeisk spiller med amerikansk firmware? Om det er tilfellet vil spilleren oppdage at filene du har kopiert over til spilleren er feil versjon, og dermed ignorere oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...