Barry White Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hei! Jeg har en western digital 200GB harddisk som jeg synes oppfører seg litt rart: RAR-filer får ofte CRC feil (fra quicksfv) etter jeg har lagt dem på serveren. "fil er skadet - kjør chkdsk" melding kommer ofte frem Har prøvd å formatert tidligere, og disksjekk har reparert endel indekser tidligere, men problemet ser ikke ut til å forsvinne... Noen som har peil på om dette er harddiskfeil, eventuelt et program jeg kan scanne for å være sikker? Endret 21. januar 2011 av Barry White Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det høres ut som feilene oppstår etter at dataene fysisk har blitt lest fra harddisken. Det kan skje under overføringen (kan skyldes dårlig kabel, drivere og mange andre ting), være dårlig minne, eller prosessor som blir for varm eller er for mye overklokket. Det enkleste stedet å begynne er nok memtest86+. Jeg tviler nokså sterkt på at det er selve harddisken, da skulle Windows sagt fra under lesing. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) har testa rammen med memtest for noen uker siden, og jeg har kun nylig klokket (problemene var der før).. Jeg hadde et virkelig monigs hovedkort da, som nå er byttet ut... PS: Har 3 andre harddisker, og de fungerer helt fint Endret 4. august 2006 av foilltank Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Mulig dette er litt drastisk, men du kan jo reinstallere OS-et ditt. Hadde et litt merkelig bittorrent-problem som kom pga. "rar" lesing av nedlastede filer (ikke så forferdelig langt unna ditt problem). Er nedlastningsnarkoman, så etter å ha prøvd en del ting reinstallerte jeg hele skiten Funka bra det. Hvis du ikke får det samme problemet på en annen pc, med samme harddisk, er det ikke disken som er gal hvertfall. Da ville jeg prøvd rådet ovenfor. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg kjørte en gang chdisk... det var siste gang, ente med at jeg kunn fikk hentet ut 32gb av min fulle 250gb... det var kipt, da hadde jeg nesten tårer i øynene.. For jeg fikk sånn trekan at jeg burde gjøre det.... huff... ja trist epoke det der ja... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 prøv å lage .sfv for en del filer - så kopier dem opp 10 eller 20 ganger. bare rene kopier kjøpr .sfv filen igjen, og se om det plutselig da kommer korrupsjoner på filene (gjerne på totalt forskjellige filer). Det trenger ikek nødvendigvis være harddisken som korrupterer, men kan være noe som ødelegger før data skrives til disken. Minnefeil kan føre til sånt, og jeg har til og med opplev massive datakorrupsjoner ved bruk av zonealarm brannmuren en gang. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå