Starblade Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Joda, jeg fjernet det rosa goop'et som var opprinnelig under kjøleren med et barberblad og renset med isopropanol. Mulig at jeg renset for dårlig (må det slipepapir til også?) og mulig at jeg var litt for raus med ASII, men det er vel lett for siden det var mitt første forsøk :smile: Jeg syntes det virket litt lite ASII i forhold til den opprinnelige goop'en. Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 NEI!!!! ikke bruk noen form for slipe papir. 1. Bruk ett kredditt kort for å legge på pastaen gjevnt 2. Bruk rødsprit eller neggelakk fjerner for å rense vifta. (dypp en bommuls dott og tørk av) 3. gjør en bommuls dott våt med van og tørk av helt til slutt. Husk for all del å ikke bruk for mye så det begynner å dryppe. Lenke til kommentar
Starblade Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Okei :smile: Tusen takk for hjelpen, skal fixe dette i helgen! Lenke til kommentar
karmann Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: Ok, da kjører vi en annen løsning.Du sier 2000 er kjøpt og betalt for. Dette vil si at du kan boote direkte fra cd`n Det begynner å ane meg at det kan være et problem med CD'en. Den 2000 cd'en jeg har fikk jeg da jeg gikk på et webdesign-kurs på IT-Akademiet sist vinter. Dette er en fullt lovlig utgave av w2k som ble delt ut til studentene. På rota på denne CD'en ligger det 2 exe filer. Den ene heter itakademiet.exe og den andre setup.exe. Hvis jeg putter CD'en inn i en operativ PC, kommer det opp et IT-A vindu hvor et av valgene er om jeg vil instalere w2k. Går jeg derimot i Utforskeren og klikker på setup.exe kommer et Microsoft vindu opp med en 3-4 forskjellige valg blant annet installere w2k. Derfor har jeg som sagt ved 2 andre anledninger brukt bootdiskettene slik at det går an å starte opp med tom HD. Quote: Vi gjør følgende og ha tunga rett i munnen.1. Start opp din pc på nytt med cd`n i2. Trykk del eller F2 for å entre bios, dette kommer fram helt neders i bilde under oppstår (da pc`n teller ram og finner hd, cdrom )3. Da du entrer bios skal du leite etter boot up rekkefølge. Så her på du leite deg fram. Når du finner den velger du cdrom som nr 1. Dette vil gjøre at når pc`n starter opp vil den se etter ett opprativ system i cdromen først.4. Trykk F10 når du er ferdigHuske liste:1. Hvis du er usikker om du har gjort noe feil, trykk F10 velg så restart uten å lagre. Da har ingen av dine instillinger blir forandret 2. Hvis du gjør en dum ting har du også ett valg under F10 om å loade default settings. Denne kan du kjøre helt til slutt etter at 2000 er installert3. Gjør du alt riktig velger du F10 og lagre setting og restart.Prøv dette. Det er ikke så vanskelig og husk du kan ikke ødelegge noe Dette har jeg allerede prøvd og får da beskjed om at det er "not bootable CD in CDROM" Tilsynelatende går første del av innstallasjonen ok vha bootdisketter. Etter at installasjonsprogrammet har kopiert filer over på HD sier det at pc'en vil restarte ila 15 sek. (dette er helt i tråd med hva som har skjedd ved tidligere installasjoner) Når maskinen så restarter henger den seg i det "dos"-vinduet hvor det er en tabell over HD, CDROM, FDD, CPU etc etc. også står det "Verifying DMI data pool..." nederst på skjermen. Det tikker svakt fra HD(normal tikking, ingen ulyder) men HD lampa på fronten lyser ikke. Har du lyst til å maile meg direkte så gjør gjerne det da denne følgetongen antagelig har begrenset interesse for resten av forsamlingen :smile: [email protected] [ Denne Melding var redigert av: karmann på 2001-12-13 11:02 ] Lenke til kommentar
oprann Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei enurs Er ECC DDR ram tregere enn non ECC? Finner denne som rimeligste. Er den OK? MEM DRR TwinMOS DDR-DIMM ECC 256MB CL2.5 (PC2100) 184-P (for DDR-PC266mhz) Skal brukes i et Abit KR7A kort. Noe spesielt jeg må passe på? Hilsen Bjørvika O. Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Les denne : http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q2/000529/ eller så ring din forhandler de vet nok best. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 karmann: Det er ikkje ein W2k oppgradergins cd du har da? då skal du ikkje kunna installera på tom maskin... (har berre lest dei siste inlegga dine nå..) Evt. du kan jo installera Windows 9x og så opgradera til W2k. Skal fønke detta... Ka bil har du da? Skal ha meg NOS når eg får meg TransAm... evt. litt før :wink: Skal berre brukast til gatekjøring da, så det er vel ikkje heilt lov? Kjøre du løp eller? Lenke til kommentar
karmann Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: Det er ikkje ein W2k oppgradergins cd du har da? då skal du ikkje kunna installera på tom maskin... (har berre lest dei siste inlegga dine nå..)Evt. du kan jo installera Windows 9x og så opgradera til W2k. Skal fønke detta... Jeg har kjørt opp 2 PC'er før fra denne CD'en så det er ingen oppgraderings cd. Siden innstallasjonen går bra helt til den restarter og henger på "Verifying DMI Pool Data..." sitter jeg med en vemmelig følelse av at det er en hardware feil et eller annet sted :sad: Quote: Ka bil har du da? Skal ha meg NOS når eg får meg TransAm... evt. litt før :wink: Skal berre brukast til gatekjøring da, så det er vel ikkje heilt lov? Kjøre du løp eller? Det er jo på gata det er morro med NOS! :smile: Nicket mitt forteller hvilken bil jeg har :wink: Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Ehhhh... enus , jeg tror du burde holde deg til jobben din ... Det er mye tragisk lesning på disse 5 sidene . _________________ ** Mvh. Lars Erik ** Intel Pentium III * Abit BX6 R.2 Intel bx 440 chipset * 512 MB SDRAM Pc 133 * 110 GB HDD * Chieftech DX01BD [ Denne Melding var redigert av: negerhenriksen på 2001-12-13 13:51 ] Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 re negerhenriksen Nevn 1 ting som ikke stemmer Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-12 14:37, enurs skrev:re Instigator:Gå under min datamaskin og se i enhetsbehandleren.Se etter floppy disken din, finner du den?Hvis den er der kan du da se ett gult ! Nei, den er ikke der... Det virker som den ikke finner floppy kontrolleren i win2k, men bios finner den jo. Veldig snodig problem dette her... Har sett i enhetsbehandling med sjulte enheter oxo. Jeg så "ukjent enhet" under IDE ATA kontrollere en gang, men den forsvandt før jeg fikk sett noe mer på den... Det eneste jeg har gjort er som sagt å flashe bios, og å sette på ACPI. Det skulle vel ikke bli konflikt med ISA kort og ACPI? Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 re Instigator: Ja det er litt rart det her. Du må leite under enhetsbehandling og se om du finner ett !. Du kan også fjerne korte og sette det inn på nytt, se hva 2000 sier da. Har du prøvd å bytte ut floppy led? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 15:20, enurs skrev:re Instigator:Ja det er litt rart det her. Du må leite under enhetsbehandling og se om du finner ett !. Du kan også fjerne korte og sette det inn på nytt, se hva 2000 sier da. Har du prøvd å bytte ut floppy led? Finner ikke noe som helst i enhetsbehandling! Har tatt ut kortet og satt det inn igjen... Det jeg kom til å tenke på er at: Når jeg satt inn kortet første gangen (da det fungerte) Var jo onboard floppy kontroller på. Så slo jeg den av etterpå. Når jeg installerte siste gangen, var onboard floppy kontroller av, fordi jeg seff ikke hadde satt den på fra førsten. Det jeg tenkte på var at kanskje under installasjonen at det ble noe kødd. Kanskje installasjonen ikke fant ISA kortet, og trodde at det ikke var noe floppy kontroller i det hele tatt i maskinen. Men da er det jo litt rart at floppy kommer frem når jeg enabler onboard floppy kontroller (altså, den er ødelagt sånn, at den finner kontrolleren, men klarer ikke å lese fra disketten+at den ødelegger stasjonen)... Ang. om bytting av kabel, så fungerer den jo som oppstartsdiskett... Tror det er/vet det er win2k som kødder. Husk forresten at win finner f.eks. com porten som jeg også bruker fra ISA kortet... Hva tror du om å reinstallere win med onboard floppy kontroller enabela, for å så slå den av etterpå? Lenke til kommentar
Methlir Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 He Enurs! Du ba meg skrive innlegget en gang til. Her kommer det! Er den etterhver(!) fornøyde bruker av WinXP. Har imidlertid et problem som noen kanksje kan hjelpe med!!! Det er suspend to RAM. Dette virker utmerket første gang, maskinen slår seg nesten helt av og kun minne er aktiv. Og den våkner til liv på sekunder. Men dersom jeg skal jeg gjøre dette på nytt(uten å reboote), da nekter den å gå i suspend to ram. Stopper på "Preparing to Stand By" Noen forslag???? Suspend to RAM er en genial, ofte oversett og svært brukervennlig funskjon. Hjelp oss å finne en løsning!!! Jeg har Abit KT7a, T-Bird 1133, 256MB RAM, Asus v7700 GTS2, Tekram SCSI-kort 310, Plexor Ti40 leser og 4220 brenner, MediaForte Theatre 5.1 lydkort, NEC DVD-spiller og Billion PCI 56modem. Eneste ikke Microsoft sertifiserte driver er modemdriveren(generisk), men samme problemmet er om denne enheten er avinnstallert. OS er WinXP 2600 med ACPI enabled. På forhånd takk! Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 1. setter kabel i hovedkort og i floppy hva skjer? 2. Win2000 må ha isa kort drivere, dvs at isa korte må finnes i enhetsbehandling noe som igjen vil si at er det ikke der er driverne ikke lagt inn. Velg da installer ny enhet og kjør driverne fra disk. osv.. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 15:38, enurs skrev:1. setter kabel i hovedkort og i floppy hva skjer?2. Win2000 må ha isa kort drivere, dvs at isa korte må finnes i enhetsbehandling noe som igjen vil si at er det ikke der er driverne ikke lagt inn. Velg da installer ny enhet og kjør driverne fra disk. osv.. 1. Når jeg bruker kontrolleren på hovedkortet, så finner win2k floppystasjonen (altså den kommer opp i explorer), men det kan ikke leses fra disketten. Jeg har sjekka masse med kontrolleren og vet at den er ødelagt. +at den ødelegger alle stasjoner som har vært på. 2. Ok, drivere er heller ikke så lett. Finner ikke en pøkk med drivere på nettet, heller ikke til chipsettet på kortet... Har prøvd å få installert det med drivere som win har, men win har ikke noen drivere som funker med kortet. Uansett, så har det jo fungert! Men som jeg sa; tror du det hjelper å installere win på nytt med onboard floppykontroller enabel'a, for så å disable den når win er ferdig installer? Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 re Methlir: Det du spør om har jeg aldri prøvd før. Men det første stege du burde gjøre er å oppgradre WXP Stikk til http://www.microsoft.no velg download og windows uptdate, dette løser utrolig mange problemer tro det eller ei Lenke til kommentar
enurs Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Du kan prøve det. Jeg hadde leita litt mer etter drivere, men du kan prøve å installere på nytt. 2000 burde finne floppyen under installasjonen så det hjelper nok (kanskje) Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 10:52, Starblade skrev:Okei :smile:Tusen takk for hjelpen, skal fixe dette i helgen! Yo Stargate, jeg har et bra tips til deg, hør her: Før drev jeg å holdt på slik som gutta her anbefaler. Renset heatsinken med isopropanol, smørte på et lag med ASII og tok av mesteparten med et barberblad, fint og jevt, brukte et kvarter på det. Og temperaturene var, høye. Men så tok jeg bare plastfolie på fingeren, og smørte et lag med AS jevnt (men litt ruglete) utover kjølerbunnen og coren. Nå ligger min tbird 1000@1333 med 1.85 volt på 37 grader her jeg sitter å skriver. Helt konge temperaturer. Idle tempen på cpuen uoverklokket er ofte under 30 grader. Det er bare fordi jeg brukte smøre med finger-metoden. Jeg sjekket litt, og det viste seg at det laget jeg smørte utover var tynnere enn et ark, selv om det ser mye ut. Så bare klin på du!! Lenke til kommentar
kåre Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 heisan...har et enkelt spm. Kan jeg bruke min winME oppstartsdiskett etter ei total formatering for å legge in win2k ?? har win2k på jobb, men jeg finner ingen mulighet for å lage oppstartsdiskett:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg