Gå til innhold

Trenger du hjelp? Spør her

Anbefalte innlegg

re DeejPhant:

Problemet ligger i software innstillingene dine. Søk i hjelp, der står det ganske bra forklart hvodan du skal ha det. Det er ikke feil med skjermkorte.

Er det orginale drivere du har? ikke bruk beta versioner ved testing

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg fjernet det orange laget på viften og smurt in et tynt lag med Nanothem ble kjølepasta er det det samme som artic silver? exsplorer låser seg bare når jeg begynner å skiver i "adresse" området.

da låser den seg slik at jeg må starte maskinen på nytt!

ps jeg har ikke overklokket!

Lenke til kommentar

Fest cpu på et fast underlag eks: kork kloss.

bruk veldig fint vannslipe papir 1000 eller 1200

puss forsiktig i små 8 tall pass på at du holder cpu rett. (IKKE BRUK VANN.) Husk puss med klossen mot papir ikke papir mot cpu hvis du forstår. Legg pussepapiret på et slett underlag. Vær veldig forsiktig. Vask deretter veldig nøye med rødsprit bruk qtips. Legg deretter ett tynt lag med Arctic Silver el.l. monter vifte.

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Ok, her har du noe å bryne deg på. Klarer du å løse dette for meg er du min store helt. Problemet er at maskinen min er så treig. Dette er postet et annet sted, men jeg ser du har peiling, så jeg spør deg.

1. Når jeg starter et tyngre program kommer det fram en liten svart firkant øverst i venstre hjørne, like stor som de rutene du trykker på i Windows i høyre hjørne når du skal lukke vinduet etc.

2. I spill som f.eks Empire Earth hakker det voldsomt allerede i introen. Lyden hakker også. I selve spillet går muspekeren svært hakkete. Og spillet hakker.

3. Enkelte ganger når jeg skal åpne Internett Explorer tar det laaang tid før vinduet åpner seg. Er maskinen i dårlig humør åpner det seg ikke i det hele tatt. Det andre vinduet tar enda lengre tid. Og etter en stund får jeg beskjed om at maskinen ikke har nok minne. Det er ikke engang nok minne til å vise innholdet i start-menyen…

Her er litt data om maskinen, hentet fra Systeminformasjon:

Microsoft Windows 98 4.10.1998

Ren installasjon fra Fullstendig OEM-CD-ROM /T:C:WININST0.400 /SrcDir=E:WIN98 /IZ /IS /IQ /IT /II /NR /II /C /U:xxxxxxxxxxxxxxxxx

IE 5 6.0.2600.0000

Kjøretid: 0:00:07:03

Normalmodus

På H7G9Y3 som [mitt navn]

AuthenticAMD AMD Athlon Processor

512MB RAM

71% ledige systemressurser

Windows-administrert vekslefil på stasjon C (30234MB ledig)

Ledig plass på stasjon C: 30234MB av 39250MB (FAT32)

ATI Rage Fury Pro/Expert 2000

Lydkort intigrert i maskinen.

Har også tatt en kopi av kjørende oppgaver:

Kernel32.dll 4.10.1998 Microsoft Corporation Win32 Kernel-kjernekomponent C:WINDOWSSYSTEMKernel32.dll 4.3 Microsoft® Windows®-operativsystem

MSGSRV32.EXE 4.10.1998 Microsoft Corporation 32-biters VxD-meldingsserver for Windows C:WINDOWSSYSTEMMSGSRV32.EXE 4.0 Microsoft® Windows®-operativsystem

Mprexe.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation WIN32 Network Interface Service Process C:WINDOWSSYSTEMMprexe.exe 4.0 Microsoft® Windows® Operating System

MMTASK.TSK 4.03.1998 Microsoft Corporation Multimedia background task support module C:WINDOWSSYSTEMMMTASK.TSK 4.0 Microsoft Windows

Ati2evxx.exe 4.12.4000 ATI Technologies Inc. ATI External Event Utility EXE Module C:WINDOWSSYSTEMAti2evxx.exe 4.0 ATI External Event Utility for WindowsNT and Windows9X

Mstask.exe 4.71.1972.1 Microsoft Corporation Task Scheduler Engine C:WINDOWSSYSTEMMstask.exe 4.0 Microsoft® Windows® Task Scheduler

Explorer.exe 4.72.3110.1 Microsoft Corporation Windows Utforsker C:WINDOWSExplorer.exe 4.0 Microsoft® Windows NT®-operativsystem

Taskmon.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation Task Monitor C:WINDOWSTaskmon.exe 4.0 Microsoft® Windows® Operating System

Systray.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation Systemkurv-applet C:WINDOWSSYSTEMSystray.exe 4.0 Microsoft® Windows®-operativsystem

Atiptaxx.exe 4.12.2461 ATI Technologies, Inc. ATI Task Icon C:WINDOWSSYSTEMAtiptaxx.exe 4.0 ATI Desktop Component

Navapw32.exe 6.0.0.21 Symantec Corporation Norton AntiVirus Auto-Protect Agent C:PROGRAMFILERNORTON ANTIVIRUSNavapw32.exe 4.0 Norton AntiVirus

Poproxy.exe 6.0.0.21 Symantec Corporation Norton AntiVirus Utilities C:PROGRAMFILERNORTON ANTIVIRUSPoproxy.exe 4.0 Norton AntiVirus

Loadqm.exe 5.4.1103.3 Microsoft Corporation Microsoft QMgr C:WINDOWSLoadqm.exe 4.0 QMgr Loader

Incd.exe 1.66 Copyright © ahead software gmbh and its licensors InCD CD-RW UDF Tools C:PROGRAM FILESAHEADINCDIncd.exe 4.0 InCD

Spool32.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation Spooler Sub System Process C:WINDOWSSYSTEMSpool32.exe 4.0 Microsoft® Windows® Operating System

4dmain.exe C:PROGRAMFILERDUAL WHEEL MOUSE4dmain.exe 4.0

Winampa.exe C:PROGRAMFILERWINAMPWinampa.exe 4.0

Realplay.exe 6.0.9.584 RealNetworks, Inc. RealPlayer C:PROGRAMFILERREALREALPLAYERRealplay.exe 4.0 RealPlayer (32-bit)

Qttask.exe C:WINDOWSSYSTEMQttask.exe 4.0

Rundll32.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation Kjør en DLL som et program C:WINDOWSRundll32.exe 4.0 Microsoft® Windows®-operativsystem

Ramidle.exe C:PROGRAMFILERRAM IDLERamidle.exe 4.0

Msmsgs.exe 4.5.0127 Microsoft Corporation Messenger C:PROGRAMFILERMESSENGERMsmsgs.exe 4.0 Messenger

Msbb.exe 2, 1, 0, 0 180Solutions Inc msbb C:PROGRAMFILERFELLESFILEREACCELERATIONMsbb.exe 4.0 n-CASE

Iexplore.exe 6.00.2600.0000 Microsoft Corporation Internet Explorer C:PROGRAMFILERINTERNET EXPLORERIexplore.exe 4.0 Operativsystemet Microsoft® Windows®

Rnaapp.exe 4.10.1998 Microsoft Corporation Ekstern pålogging C:WINDOWSSYSTEMRnaapp.exe 4.0 Microsoft® Windows®-operativsystem

Tapisrv.exe 4.10.2000 Microsoft Corporation Microsoft® Windows Telefoni-server C:WINDOWSSYSTEMTapisrv.exe 4.0 Microsoft® Windows®-operativsystem

Winword.exe 9.0.2823 Microsoft Corporation Microsoft Word for Windows C:PROGRAMFILERMICROSOFT OFFICEOFFICEWinword.exe 4.0 Microsoft Office 2000

Msinfo32.exe 4.10.2222 Microsoft Corporation MSInfo32 C:PROGRAMFILERFELLESFILERMICROSOFT SHAREDMSINFOMsinfo32.exe 4.0 Microsoft Systeminformasjon

Iexplore.exe 6.00.2600.0000 Microsoft Corporation Internet Explorer C:PROGRAMFILERINTERNET EXPLORERIexplore.exe 4.0 Operativsystemet Microsoft® Windows®

Ddhelp.exe 4.08.00.0400 Microsoft Corporation Microsoft DirectX Helper C:WINDOWSSYSTEMDdhelp.exe 4.0 Microsoft® DirectX for Windows® 95 and 98

Pstores.exe 5.00.1877.3 Microsoft Corporation Protected storage server C:WINDOWSSYSTEMPstores.exe 4.0 Microsoft® Windows NT® Operating System

Wucrtupd.exe 5.3.699.0 Microsoft Corporation Melding om viktige oppdateringer for Windows C:WINDOWSSYSTEMWucrtupd.exe 4.0 Microsoft® Windows 2000®-operativsystem

Wuloader.exe 5.3.699.0 Microsoft Corporation Melding om viktige oppdateringer for Windows C:WINDOWSSYSTEMWuloader.exe 4.0 Microsoft® Windows 2000®-operativsystem

PS: Jeg hadde samme problem med 256 mb ram.

[ Denne Melding var redigert av: AK47 på 2001-12-11 20:58 ]

Lenke til kommentar

Her må nok du gjøre noe som kan ta litt tid AK47.

Hva mener du med tunge prog. Adobe Photoshop, AutoCAD, Adobe Premiere el.l? Noen programmer krever meget mye minne. Hadde jeg hatt slike problemer på mine maskiner ville jeg vurdert å reinstallere all programvare. Eller du kan begynne å avinstallere ett og ett prog. for å se hvem av dem som skaper problemet for deg. (går ut ifra at dette ikke er vås)

Lenke til kommentar

Nei, dette er RAMme alovor.

Jeg har avinstallert en del programmer, men ser snart ikke flere programmer å avinstallere. Er det forresten mulig å fjerne programmer som er lagt i Start up? Når vi bruker RAM idle viser programmet alle programmene som er lagt inn i start-up. Men jeg har ikke fullversjonen, og kan derfor ikke fjerne det med RAM Idle. Men det må da være andre måter å fjerne det på.

Lenke til kommentar

AK47, du kan høyreklikke på start linjen din velge egenskaper, der kommer det opp et dialog vindu med to tab'er på velg start og velg deretter fjern knappen her skal det ligge en mappe for oppstarten.

Fjern alle programmer som starter automatisk. Det er også en annen vei å gå, prøv dette først.

Lenke til kommentar

Prøv å bruk Start> tillbehør> system verktøy> systeminfo.> her vil du få opp en dialog rute med noen tab.er Trykk på verktøy kappen øverst velg systemkonfigurasjon velg tab oppstart. Her kan du begynne å fjerne haker som står helt til venstre.

Maskinen må restartes. Ta en backup av registret ditt

Skriv regedit i kjør menyen, fil velg export navngi filen din og velg så export.( bør legges på en diskett el.l)

SR1DataKonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

her var det blitt mye ja,, kom først online nå...

Så det er bare å spørre. Ser noen av dere har fått hjelp, hvis ikke det fungerer så post problemet på nytt.

AK47:

Du har ett dårlig skjermkort husk det. I krevende spill vil du få problemer.

Videre ligger feilen i at du har masse filer liggende som ikke er i bruk. Norton util.. har ett program som speeder opp din pc veldig, har du det?

Husker ikke i farta vilket oprativ s du kjører, men prøv å kjør scandisk eller diskopprydding..

gjør dette og gi tilbakemeldig etter det.

Lenke til kommentar

AK47:

Kjør Norton Speeddisk for å defragmentere harddisken din. Du bør også avinstallere deler av Norton pakken, da denne kan redusere hastigheten (Norton Recovery, System monitor etc.).

Jeg tror, som Enurs sier, at skjermkortet ditt kan være en flaskehals, spesiellt i spill.

Når det gjelder problemet ditt med IE, så kan du gå inn og slette alle temp-filene til IE under alternativer for internett (enten på verktøymenyen i IE eller i kontrollpanelet). Sett også instillingene til midlertidige filer på rundt 10Mb, det er sjelden behov for mer, og høyere mellomlagring av filer for internett kan faktisk føre til at det går tregere, fordi maskinen bruker lengre tid å søke i mellomlageret enn å hente ned noen kilobyte fra nettet på nytt.

Arcade

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal installere et nytt skjermkort nå snart: Voodoo 5500 64 mb (håper det ikke stinker). Jeg fikk en Norton-pakke da jeg fikk ADSL fra Telenor. Jeg vet ikke om Norton utilities er der...? Nå er jeg på jobb, så jeg har ikke mulighet til å sjekke.

Lenke til kommentar

jo, det er nok der.

Du har mange muligheter. Kjør alt som du trur hjelper, windows sjekk er en kul ting og burde speede opp ting når du starter prog... og slikt.

Voodoo5 er ett bra kort, begynner å bli litt gamelt med det henger med enda.

Sjekk liste:

1. Hvis ett program starter veldig tregt men når du får det opp funker det glimrende. Problemer har ingen ting med ram å gjøre da, men filene på din HD ligger ikke helt rett. Dette rettes ved f.eks norton

2. Hvis ett program starter veldig tregt og er tregt hele tiden har du ett ram problem eller så er det filene igjen.

3. Hvis din pc fryser har du ett tempratur problem, løsning er clock ned din pc hvis du har overcloka den.

4. Hvis du blir kasta ut av spill har du ett ram problem.

5. Hvis du starter opp ett spill eller program og ingen ting skjer har du ett ram problem eller programet er korupt.

6. Husk at stasjon c: må ha disk plass å jobbe 300mb burde være min.

Lenke til kommentar

Jeg driver å setter sammen en ny maskin og får den ikke til å virke.

Først litt facts:

Gammel maskin: Abit BH6 v1, Celeron 800, IBM 10GB HD, 384Mb RAM, Geforce 2 MX-400, Aopen HX-45 kabinett

Ny maskin: Aopen AX4BS Pro, Pentium 4 1,6Gb, WD 40Gb, 512Mb RAM, Geforce 3 Ti-500, Chieftec Dragon Big Tower DA-01SL-D kabinett.

Harddisken(40Gb) er formattert(NTFS) i w2k på den gamle maskinen min(NTFS). Den ble da en "Dynamic disk" Jeg prøvde å partisjonere den i Partition Magic etter formatteringen men det går ikke. PM ser disken men alle valg er grået ut. Jeg regner ikke dette som noe problem da man jo ved installering av w2k kan fikse partisjonering.

Jeg får kopiert filer både til og fra den nye HD når den er satt opp som slave i mitt gamle system.

Jeg lagde de 4 bootdiskettene på min gamle maskin.

Problemet er som følger:

Når jeg starter den nye maskinen og putter inn bootdisk #1 begynner den forberedelsene til w2k innstallasjon. Jeg får etter en stund beskjed om å putte inn disk #2. Etter få sekunder vil den ikke mer og jeg får beskjed om å trykke en tast for å exitere. Feil på disketten tenkte jeg og lagde 4 nye bootdisketter(andre disketter). Same shit!

Jeg prøvde å putte inn HD'en fra den gamle maskinen som master men under W2k startup bilde, får jeg bluescreen med beskjed om å sjekke HD'en. Denne HD'en virker jo 100% på den gamle maskinen så det er ikke feil på den, har dessuten sjekka med Scandisk.

Har du noen kreative forslag? Jeg syns det er ille å ha en ny maskin stående som jeg ikke får brukt.

På forhånd takk.

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...