Gå til innhold

Trenger du hjelp? Spør her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den nyeste BIOSen nå, men jeg holder på å demontere maskinen nå (brukker min fars maskin for å poste på forumet).

Jeg skriver tilbake etter jeg har skrudd alt sammen igjen, skal også kjøre på med litt artic silver.

Noen tips med plasseringer av ledninger OSV for å holde system temp og cpu temp litt lavere?

Lenke til kommentar

led og slik spiller ikke så stor rolle.

Det du må passe på er ikke putt for mye artic silver på vifta. Det skal være ett veldig tynt lag, du skal nesten kunne se gjennom artic silver etter det er smurt på. Husk også å gjør vifta helt rein. Det finnes en orange klister lapp under vifta, denne må bort. Bruk mors neggelakk fjerner og tørk den vekk.

Ikke overklock din pros. Dette for å gjøre feilsøking mer effektiv.

Lenke til kommentar

Enurs: Hvorfor får jeg bare svart/hvitt når jeg kobler mitt Daytona Geforce 3 Ti200 kort til tv? Jeg har brukt et Abit Siluro T400 før og der fikk jeg farger som f... når jeg kobla den til tv.. Jeg bruker samma kablene til GF3 kortet som jeg brukte på T400 kortet og de nyeste driverne til Nvidia

Jeg bruker også Windows Xp Pro

Lenke til kommentar

jeg har netopp kjøpt meg nytt hovedkort epox 8kha+ med amd xp1800 prosessor. sammen med den bruker jeg en taisol cgk 760 cpu kjøler med kobberinnlegg for socket a

og 256 ddr ram

tempen på cpu ligger rundt 53 synes dette erlitt høyt jeg. er det det? jeg får og problemer med at maskinene låser seg når jeg skal skrive in adr'er i exsplorer. hva er fei?

Lenke til kommentar

Enurs: Hvorfor får jeg bare svart/hvitt når jeg kobler mitt Daytona Geforce 3 Ti200 kort til tv? Jeg har brukt et Abit Siluro T400 før og der fikk jeg farger som f... når jeg kobla den til tv.. Jeg bruker samma kablene til GF3 kortet som jeg brukte på T400 kortet og de nyeste driverne til Nvidia

Jeg bruker også Windows Xp Pro

...Dette skyldes som regel at skjermkortet ditt står innstilt på å sende ntsc signaler til tven din.dette retter du raskt etter at du har kobla tven til PC-en og starte mnaskinen....selv om bildet nå kommer opp i sort hvis ...så går du inn på skjermkort instillingene og velder ut enhet...der den nå står på tv...og så skal det være en knapp der du velger type utsignal...hvor du kan velge land...velg norge..og PAL-B...og trykk apply...dersom dette ikke hjelper prøv å sette tven i s-vhs modus...hvis tven ikke støtter dette kan du prøve å sette signal type til det motsatte av det den er nå...der du velger auto/component/svhs signal...autodetect skal som regel funke fint

Håper det var noen nyttig info her for deg

Lenke til kommentar

re Merathio :

Vel det spørs litt hva du mener.

Mange sier pass på at din pros ikke brennes, dette er litt tull. De tåler utrolig mye mer en folk trur. Vifta mi datt av en gang så røyken sto opp av kabinette :smile: heiv pros i frysern i 10min, funka som bare det...

Hvis du skal kjøre en pros stabilt anbelfaler jeg deg å ligge under 45grader. Det finnes ikke noen fasit svar her. Husk overclockere ligger høyere i temp en andre og driter i det. Hvis systemet ditt funker 100% (kjør 3dmark i loop i 2timer) så er alt ok. Hvis du vil øke leve tiden på din pros så sett ned hastigheten på din pros hvis du har overclocka den.

Lenke til kommentar

re DeejPhant

Vanskelig spørsmål du stiller her. Det finnes veldig mange løsninger. Det du burde gjøre først er å sjekke instillingen i software`n. se om korte kjører pal og ikke usa version som heter noe med N... (4 bokstaver).

Se litt rundt og les hjelp funksjonen.

Men mitt tips er software instillinger, detonator innstilling med andre ord.

Funker ikke noe av dette ring support til butikken du kjøpte korte.

Lenke til kommentar

Se der ja, nå har jeg mekket den sammen igjen. temeraturen er sånn ca 2C lavere enn tidligere.

Jeg tok clear CMOS før jeg startet maskinen, gikk i biosen etterpå og stillte inn alt slik som jeg ville ha det. Det ser faktisk ut til å virke nå, det sto i allefall 133. YEAH!!!

thanx man.

Jeg er ikke helt sikker på hva som løste problemet, men så lenge det virker nå så er det godt nok for meg.

ØM

Lenke til kommentar

Roger Hjemli :

For å ta temp problemet først

både ja og nei. Har du overclocka så nei, hvis ikke så ja. Taisol er ei meget bra vifte. For å få ned temp gjør følgende:

1. Fjern den orange klisterlappen under vifta med neggelakk fjerner

2. legg på artic silver, dette gjør at vifta får bedre kontakt med pros.

Hvis du overclocker så kan du få pros til 60grader, det kommer litt ann på hva du selv ønsker.

Kjør 3dmark i loop i 2timer, fryser Pc`n har du ett temp problem

Explorer feil: Fryser maskinen kun når du skal skrive inn en andresse eller når du starter spill også?

Lenke til kommentar

Det som er litt kjedelig med min pc akkurat nå er at jeg ikke fikk med kjølepasta :razz: så prosen ligger på 49 C konstant, gjør dette noe? jeg mener kan jeg bruke PC-en til jeg får kjølepastaen??

Den har hvert oppe i 59 C ved endel annledninger :razz:

Mera :smile:

Lenke til kommentar

roger hjemli:

jeg har netopp kjøpt meg nytt hovedkort epox 8kha+ med amd xp1800 prosessor. sammen med den bruker jeg en taisol cgk 760 cpu kjøler med kobberinnlegg for socket a

og 256 ddr ram

tempen på cpu ligger rundt 53 synes dette erlitt høyt jeg. er det det? jeg får og problemer med at maskinene låser seg når jeg skal skrive in adr'er i exsplorer. hva er fei?.

Temperaturen er ikke fartruende høy...min bror xp1600 ligger mellom 37 og 47 grader

du bør prøve å avinstalere iexplorer og instalere det på nytt

Lenke til kommentar

re DeejPhant:

Problemet ligger i software innstillingene dine. Søk i hjelp, der står det ganske bra forklart hvodan du skal ha det. Det er ikke feil med skjermkorte.

Er det orginale drivere du har? ikke bruk beta versioner ved testing

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...